Nyvasket og klart.
Starter med å montere sammen hairspring. Ingen hokus pokus her.
Ting faller godt på plass, og det er lite fikkling for å få akseltapper til å treffe juvelhull osv. Deilig å skru på skikkelige verk må jeg si.
Før jeg smører noe som helst sjekker jeg gangen til løpehjulene. Dytter lett på fjærhuset og sjekker at escapement hjulet løper fritt og fint. Det gjør det! Det var nok bare gammel skitt og olje som gjorde at dette verket ikke gikk skikkelig. Prøver også så godt ejg kan å sjekke sideshake og endshake på hjulene. Løfter i de for å sjekke klaring i både radial og aksial retning. Alt virker tight og fiint.
Snur over og begynner på keylessworks samt kalender! Satt å fiklet med 1 fjær i sikkert 40 minutter. Klarte å miste denne 5 ganger (hvorav den landet alle gangene på pulten min). Enormt mye flaks må man ha noen ganger. Prøvde å finne en youtubevideo hvor noen servet det samme verket. Der satt en japansk mann å fiklet med akkuratt det samme halve videoen, så det var godt å se at det ikke bare er meg som slet med denne.
Alt på plass!
Snudde verket igjen, og monterte automatikkmodulen jeg hadde servet i et eget trinn tidligere.
Fantastisk finish!
Balansen ble montert i, og verket startet opp
Etter noen minutter stabiliserte verket seg, og jeg gjorde en kjapp grovjustering.