Utpakking av F.P.Journe Chronometre Bleu nr:790

Nydelig, byr gjerne på et glass eller to neste gang jeg er i Bergen om du har denne på lanken :)
 
CB begynner å bli dusinvare på TS ;)

Gratulerer med utrolig lekker klokke; og tantal-klokke er kjempefint!
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Gratulerer!
Du kan nå slappe av etter hardt arbeid og mye angst. Fantastisk nydelig!
 
Gratulerer. Husker jeg leste om dette uret på Three On Three på Hodinkee for en stund siden, ble veldig imponert og lurte på hva vurderingen er når man velger FPJ framfor feks. VC eller ALS. Antar svaret er eksepsjonell god smak og horologisk integritet :)

Håper det tillates at jeg legger ut et baksidebilde fra nevnte Hodinkee

21cd9a1420a2a4372fba428710b9fc32.jpg
 
Hva skal man si? Fantastisk klokke. Gratulerer!!!

Lite spørsmål, hvordan ordnet du med å få alligatorremmen inn i Norge. Sørger FPJ for CITES sertifikat?
 
Velkommen i klubben "Bleusquad" @Havvo
Hilsen Bleubro #667

Takker! Etter 3 døgn på armen, kan jeg konstatere følgende:

- Klokken er sykt sykt nøyaktig. 1 sekund feil på 72 timer.

-Kona som ikke følger med på klokkene mine sa i går etter å tilfeldigvis få øye på den når jeg satt i sofaen: "Jeg ser du har fått deg ny klokke? Jeg må nesten få være ærlig med deg: Dette er første gangen du faktisk har hatt en fin klokke på armen på flere år".


Gratulerer så mye med en veldig lekker "penklokke" med magisk innhold!
Nå er jeg spent på om du virkelig er over perioden med "røffere" saker. Kos deg med den og flere bilder, takk :)

Jeg har da en 47mm Panerai til bading og det som verre er...

Grattis @Havvo
En mektig klokke. Hvordan oppleves metallet Tantalum i kassen ? Er jo et ganske mørkt metall. Liker !
Off-Center subdial gjør susen her ser jeg. Vakkert !

Tantalum oppleves som varmt og behagelig på armen. Kjennes omtrent ut som gull. Fordelen er jo at det er sykt hardt, så tror ikke det blir noen riper eller hairlines her med det første. En annen tøff detalj er at det er en lite blåskjær i metallet, som passer utrolig godt til skiven.

Gratulerer med nydelig ur!

Blir denne å se på "Student/lavterskel GTG" i fremtiden? :p:cool:

Definitivt!

Gratulerer. Husker jeg leste om dette uret på Three On Three på Hodinkee for en stund siden, ble veldig imponert og lurte på hva vurderingen er når man velger FPJ framfor feks. VC eller ALS. Antar svaret er eksepsjonell god smak og horologisk integritet :)

Håper det tillates at jeg legger ut et baksidebilde fra nevnte Hodinkee

21cd9a1420a2a4372fba428710b9fc32.jpg

Hei, jeg leste også nevnte artikkel før jeg gikk til innkjøp. Først og fremst falt valget på denne fordi verket er mer moderne og nyskapende enn de to andre. I tillegg vil jeg ha en klokke som det ikke finnes så mange andre av i antall. Så til hovedpoenget. Denne kan fint brukes til casual og allround klokke, mens de andre er mer rene dressklokker. Jeg har ikke bruk for en vanntett hverdagsklokke. Verken 5711 eller 5167 ble med i dusj eller basseng selv om det var det som var den opprinnelige planen. Så til strand og ferie, blir det Panerai eller en sub eller noe annet beater-greier.

Hva skal man si? Fantastisk klokke. Gratulerer!!!

Lite spørsmål, hvordan ordnet du med å få alligatorremmen inn i Norge. Sørger FPJ for CITES sertifikat?

Remmen satt på klokken når jeg åpnet pakken uten noe mer om og men..kanskje ikke slik det skal være, men jeg kjenner ikke til prosedyrer for dette. (Kom tilsendt med Fedex)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla