Utpakking av... ...enda en dykkerklokke

seiltid

Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2022
Sted
Østfold
Jeg lar meg tydeligvis lett friste, spesielt når det er litt penger på klokkekontoen. Dermed ble det kjøp av en ny dykkerklokke. Ikke at det var et akutt behov, jeg har tross alt fem andre eksemplarer av arten. Men, som vi nok en gang kan konstatere, dette er ikke en rasjonell hobby.

Helt siden Jon Henrik høsten 2023 gav denne modellserien rosende ord både i skrift og i podkast, så har jeg vært nysgjerrig på disse klokkene. Endelig kan kløen stilles. Det ble riktignok ikke en av de to første utgavene med sort eller oransje skive, men en ulimitert spesialmodell med et veldedig tilsnitt og en skivefarge ulikt det meste annet jeg har eid så langt.

260220-certina-utpakk-01.jpg

260220-certina-utpakk-02.jpg

260220-certina-utpakk-03.jpg

260220-certina-utpakk-04.jpg

260220-certina-utpakk-05.jpg

260220-certina-utpakk-06.jpg

260220-certina-utpakk-07.jpg

Ta vel i mot:
Certina DS Super PH1000M STC.
Referanse C024.907.17.041.10.

260220-certina-utpakk-08.jpg

Kjekt å se at en Certina-lenke jeg har og en oransje gummireim passet veldig bra.
Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med denne!

260220-certina-utpakk-09.jpg

Takk til @Loevhagen, @Trig og flere for inspirerende bilder og omtaler :)

Flott. Gratulerer med en PH1K. Bare gummirema på denne eksakte modellen er hakket over en god del andre - så hjelper det at sommerlys på den aluinserten og urskiva er en opplevelse av dimensjoner. :)

• Liker
Reaksjoner: seiltid
Tusen takk for det, @andres, @Erik_SG, @jvj75, @UJU, @Consigliere, @Loevhagen, @Donnerwetter og @Kruttskjegg!
Jeg tror jeg må beskrive den som overraskende behagelig på armen gitt kassestørrelsen. Det er mye å like her, blant annet minner den riflede og vinklede kanten på dykkerbezelen meg om min Tudor Prince. Altså både barsk og pen på en gang. Gleder meg til å bruke den i mer direkte sollys enn det som har vært tilgjengelig her de siste dagene :)