Utpakking av en Vetehinen

Medlem
6. des. 2013
IMG_9889.jpeg
IMG_9890.jpeg
IMG_9891.jpeg
IMG_9892.jpeg
IMG_9893.jpeg
IMG_9894.jpeg
IMG_9895.jpeg
IMG_9896.jpeg
IMG_9897.jpeg
IMG_9898.jpeg

Førsteinntrykk er at jeg liker viserne, som er meget markante og dermed er klokken lettlest fra enhver vinkel. Relativt stor urskive gir mye areal til hovedattraksjonen, som er malakitturskiven og -mønsteret. At yttersiden av bezel er polert, gir dynamisk visuell kontrast i sollyset. Skrukronen er jo meget lett å betjene med særdeles definerte «ornamenteringer».

Det jeg må ha en plan å «rette på» er bezelens overflate, som er litt for naken. En liten «mod» som er i gata til x Moominversjonen, virker som en åpenbar tilnærming. Eller noe annet innen gravering. Time will show.

Så langt, all good. Kjekt med en klokke man (trolig) ikke kommer til å se på andre håndledd. I alle fall ikke flere en 11 andre.

At urskivene på de 12 versjonene er i malakitt, gjør jo at hver av de 12 utgavene egentlig er unike. Ikke en svært viktig sak for meg, men en artig bonus allikevel.

Redigert:
Det er slik at Garmins hook & loop som oppgis til 20mm er egentlig 19mm, og Garmins 22mm egentlig er 21mm. Det artige er at Abanen og andre som tilbyr samme type reim, og oppgir 20mm og 22mm, de facto er 20mm og 22mm. Har begge produsenter, og har nå satt klokken på en Abanen som passer 100%, siden den er 20mm. Hvorfor Garmin ikke kan produsere reimer som samsvarer med de teoretiske spesifikasjonene er et mysterium. Det spiller ingen stor rolle, siden andre produsenter klarer det motsatte og de sitter 100%. Forstå det de som kan.

Når man bruker en "22mm" Garmin på en FXD, så er avviket insignifikant, mens på en klokke med normale baretter, så betyr tilpasningen fra andre produsenter - bortsett fra Garmin - noe mer betydningsfullt. Dette har jeg avbildet og dokumentert i flere måneder i flere tråder, så ganske kjent "problemstilling".

Redigert: