Utpakking av en sjelden fugl (kanskje?)

Absolut nydelig og fantastisk!! Er det ikke samme urverk som i AP ROC og VC Overseas??
 
Bare å gratulere ! Selv om brun ble lekkert synes jeg fortsatt det er god grunn til å ha en sort reim tilgjengelig. Alt kler den smukke.
 
Takk igjen for gratulasjoner!

Absolut nydelig og fantastisk!! Er det ikke samme urverk som i AP ROC og VC Overseas??

Her er jeg på gyngende grunn, men det de to har felles er vel Frederic Piguet 1185. AP ROC tror jeg også har hatt JLC, eller JLC-basert urverk, men det er et annet. Evt er dette en nyere versjon av samme verk. Mulig også VC har det. Noen eksperter her?
 
Blir ikke helt klok på reim til denne klokka. Det hjelper ikke å være en sær detaljfrik heller. Må vel innse at brun passer best med litt mattere skive, evt AR-glass, og at den derfor ser like bra ut på sort. Men den sorte er for tykk. Må vel en tur på JLC-sjappa på hjørnet da.

Har en mørkebrun som har rett tykkelse men feil farge til sort skive tenkte jeg, men det ble ikke så ille likevel. Litt spesielt:
1209-36.jpg


Lumen på denne klokka er den kuleste jeg har. To prikker og to streker. Kl. 14:45 blir det morsetegnet P
1209-2-13.jpg
 
Gratulerer så mye, Tore!
Dette er en svært så vakker JLC - og ja, den var direkte utsøkt med sort dial også. Håper du finner deg godt til rette med en rem som du er komfortabel med.
Remmen "gjør uret". Den er så mye mer enn bare en "detalj"....
;)