Ut og inn

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Der gikk det altså en orange Seiko ut. Jeg tenkte opprinnelig at jeg skulle erstatte den med noe ganske likt.
Men nå ser det ut som det kommer både en orange og en Seiko inn. Hm, det er jo ikke måten å begrense samlingen på vel? :mrgreen:

Har dere noe på vei ut eller inn? Hvilken vei går det flest? Del med meg, jeg håper at det er mange som deler min lidelse. 8)

Jeg er ikke sikker på at crack er mer avhengighetsskapende enn klokker ...
 
Iogmed jeg ikke bygger opp noen samling, går det stort sett like mye ut som det kommer inn... :roll:

Riktignok har jeg noen få "keepers", men svaret er nok som ovenfor...

Men jeg venter i spenning på en som snart kommer inn !! :D :D :D :D
 
Ingen ting på vei ut eller inn... Men om jeg først bestemmer meg kan det gå ganske kjapt, både salg/kjøp ;)


Venter spent på hva du har på vei inn!
 
Hos meg har det gått ut i det siste.. solgt Chotovelli, U-boat og Panerai.. har bare 2 igjen nå.. men kommer sikkert tilbake senere..
 
Har gått bare ut i det siste. Omega PO, Rolex Kermit, Breitiling Superocean, Omega Seamaster.

Som dere sikkert har fått med dere står jeg ovenfor en vanskelig avgjørelse mellom to klokker.... Begynner nesten å bli mer en plage enn moro :oops:
 
rkjersem skrev:
Har gått bare ut i det siste. Omega PO, Rolex Kermit, Breitiling Superocean, Omega Seamaster.

Som dere sikkert har fått med dere står jeg ovenfor en vanskelig avgjørelse mellom to klokker.... Begynner nesten å bli mer en plage enn moro :oops:

Hmm...mellom to? Hvilke er de utvalgte?
:)

Ganske stille her.. Tiden får vise..
 
Har skrevet om det under Rolex tråden :) Står mellom Rolex Daytona Stål/Gull og Rolex GMT IIC. Et vanskelig valg med andre ord... :)
 
En vintage Breitling er på vei inn, er i posten nå. En deilig 70-talls klump med orange visere... :D

Nylig kom det også inn to vintage Heuer dykkerklokker som jeg har reparert og fått til å gå perfekt igjen. :p

Ut har det gått noen Heuer deler og en gammel Yema.

Jakter nå på vintage Breitling box og lenke.

Jarl
http://www.classicheuers.blogspot.com
 
Høres ut som det er spennende tider for flere :)

Jeg poster vel bilder etterhvert :mrgreen: Det er ingen sjeldne ur eller vintage, jeg har vært på jakt etter ny beater/sommerklokke.
 
06.05.09 13.40 ANKOMMET MOTTAKERLANDET 0024 OSLO

Spennende tider her forsåvidt..
Venter på litt mer aerodynamiske sykkelhjul, sendt fra Singapore.. hehe.
 
Planer om å kvitte meg med min Rolex YM og JLC MC Memovox.
Litt usikker på hva erstatteren skal bli foreløpig, men ikke umulig det blir en Rolex av noe slag.
 
Ingen store planer om å kjøpe noe store nye ting, selv om GMT av og til henger i en tynn tråd når det
dukker opp noe fristende.. venter nok til jeg blir helt solgt.. :p

Jo forresten, jeg har arvet en gammel Heuer klokke. Ikke den store verdien (tror jeg) men ganske fin.
Har ikke peiling på mod eller noe.
[attachment=0:2wzomkso]DSC02515.JPG[/attachment:2wzomkso]
 
Den var da riktig fin, Frik! Polywatch/nytt glass og en brun croc, så har du et pent dressur. Ser kanskje ut som den trenger en service egentlig :)
 
Takk Anders. Lurte på om jeg skulle ta den ned til Christensen i Paleet og høre om de kunne ta en kikk på den.
Trenger full overhaling!!
 
Hei Frik, flott Heuer. Det er nok en ref. 404 T fra begynnelsen av 1960-tallet. Se øverst til venstre i denne 1963 katalogen.
Den er absolutt verdt å ta vare på. Verdi?? tja sikkert rundt US $ 1000 + + . Mer hvis den får en service.

Mvh
Jarl
http://www.classicheuers.blogspot.com


Page24.jpg
 
Takk for tips Jarl!

Jeg tok med klokken til Christensen for å høre om de kunne åpne og kikke litt på urverket, noe de kunne for 300kr og om ca en uke.. :? Prøvde meg heller hos Urmaker Tidemann som åpnet klokken der og da, og konstateret at det var et Ed Heuer verk cal 22 med manuelt opptrekk, med 17 juveler.
Tidemann har tatt den inn for å vurdere om det "lønner" seg å reparere den. Kommer det på 4-5K er det vel ikke sikkert
det er verdt det...
Ps. klokken går ikke :cry: