Er det lug-holes er det veldig lett, men er det ikke, så kan det være litt mer tricky. Men som tidligere nevnt her, kommer man langt med litt tape, jeg taper alltid baksiden av lugsen når jeg skal bytte over fra lenke til rem.
Hele poenget med å gå til proffer for å gjøre det er jo for å unngå slikt![]()
@Juice Helt enig på begge punkter! Barett-merker på baksiden av lugs bryr jeg meg også lite om, disse kommer etterhvert nesten uansett. Men som du sier forandrer ikke dette at en urmaker som gjør jobben for en kunde bør være veldig forsiktig med tape-maskering slik at klokken kan leveres tilbake helt slik den var da den ble levert inn. Så er det jo også slik med riper at de er mye lettere å "svelge" om man har laget dem selv, synes jeg ihvertfall...Personlig bryr jeg meg ikke noe om slike merker: De er heeeelt i overflaten (fjernes superenkelt med lett polering) og oppstår veldig fort. Dersom man skal unngå de må man enten teipe opp klokken hver gang man skifter fra lenke, eller benytte den store doble barettutstøteren fra Bergeon (men også her kan man klare å lage overflateriper).
Men Bjerke (som jo ikke vet hvor sensitive kundene er for småriper) burde helt klart ha maskert klokken din ved skifte. Her syns jeg det absolutt er rimelig å spørre om en enkel polering for å fjerne merkene dersom du syns de er sjenerende.
Jeg regner med at de overfladiske ripene er lette å fjerne, men jeg vil ikke tro de dypeste ripene kan fjernes. Er det rimelig å kreve en kompensasjon (rabatt på rem) for dette?