Urmaker Bjerke

På meg så virket det ikke som Bjerke har forlatt entusiasten og samleren selv om jeg kom i donergibukse fra Cubus og dunjakke. Jeg hater også kø så håper at det er historie om noen uker.

Du glir rett inn i køen utenfor LV i dongeri fra Cubus og dunjakken din 😜 Fra spøk til alvor, det er ikke Bjerke som har bestemt dette, men Rolex. Bjerke blir pent nødt til å følge reglene dersom de skal få fortsette å selge Rolex.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Forstår at det er stas for Oslo med Rolex boutique med utvendig køsystem.

Her fra Orlando tidligere i dag, den butikken med høyest omsetning i USA ifølge betjeningen/kassedama. Aner ikke om det stemmer. Men de virket ikke å være særlig interessert i køsystem på utsiden til tross for et godt antall kunder i butikken.

Tror aldri jeg har sett kø utenfor en Rolex-butikk/boutique noe sted i verden tidligere forøvrig. Men mulig gode, gamle Oslo er i en særstilling. Eneste grunn til å ikke slippe inn de som vil må vel i såfall være begrensning i antall personer etter myndighetskrav fra feks brannvesen.

At det er køsystem og begrensning på antall kunder inne i butikken per ansatt hos feks LV virker mer fornuftig. Der får jo alle kjøpt det de vil og mersalg fungerer best når de ansatte har mer tid til hver enkelt kunde. Det er vel ikke som -før- at Rolexforhandleren forsøker å pushe på deg en ekstra DJ når du ramler innom for å kjøpe en Sub?

Vis vedlegg 386303

Hva om Rolex har planer om å utvide til å selge livsstilsprodukter? Det er lurt for de å få flere ben å stå på, og det er mye penger å hente i overpriset merch. De holder klokkene ekslusive ved å begrense tilbudet og viderefører den eksisterende hypen. Samtidig selger de andre mer tilgjengelige ting med stor avanse. Jeg blir ikke overrasket om vi ser Rolex gå i direkte konkurranse med merker som Hermes, LV, Mont Blanc osv. på produkter som de er kjente for.

Angående tilstanden i USA så regner jeg med at Rolex har ulike strategier for de ulike markedene de operer i.

Slik forvridd kø er for underkastet mennesker.
Det er sånn jeg ser på det.
Dessuten, å "tigge" for en Rolex kan ikke forstås når man er tidligere kommet i kontakt med dyp fattigdom på nærhold.
Fins det ikke viktigere ting i livet?
Folk burde reflektere litt over sånn.
Det må bli toppen av overfladiskhet.

Hva om Rolex har planer om å utvide til å selge livsstilsprodukter? Det er lurt for de å få flere ben å stå på, og det er mye penger å hente i overpriset merch. De holder klokkene ekslusive ved å begrense tilbudet og viderefører den eksisterende hypen. Samtidig selger de andre mer tilgjengelige ting med stor avanse. Jeg blir ikke overrasket om vi ser Rolex gå i direkte konkurranse med merker som Hermes, LV, Mont Blanc osv. på produkter som de er kjente for.

Angående tilstanden i USA så regner jeg med at Rolex har ulike strategier for de ulike markedene de operer i.
Får endelig håpe de ikke begynner å selge livsstilsprodukter. Da blir jo merket enda mer utvannet enn det er i dag.

Slik forvridd kø er for underkastet mennesker.
Det er sånn jeg ser på det.
Dessuten, å "tigge" for en Rolex kan ikke forstås når man er tidligere kommet i kontakt med dyp fattigdom på nærhold.
Fins det ikke viktigere ting i livet?
Folk burde reflektere litt over sånn.
Det må bli toppen av overfladiskhet.
De menneskene som underkaster seg en sånn holdning er nok mennesker som aldri har kjent verken fattigdom eller motgang. At de av oss som har sett litt flere nyanser av livet synes det er perverst å være så grunn er ikke så rart. De vet ikke om annet.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball
Tror ikke en selvopptatt posør reflekterer stort over annen elendighet. Ser det oppfordres til å bestille time, praktiseres timeavtaler som en presis avtale? (vi snakker om klokkebotiik) eller vil en alle tilfelle måtte tilbringe noe tid som nyttig idiot på utstilling, og det å brukes til indirekte markedsføring er en del av kjøpsopplevelsen?, Lenge leve hypen, både butikken og merkevaren er veldig godt tjent med hysteriet

Redigert:
Var null problem å stikke innom uten timebestilling i dag, og det var heller ikke kø. Så jeg legger meg flat og trekker tilbake all misnøye! Servicen var helt topp, og jeg fikk til og med prøvd James Cameron-klokka (som forøvrig var helt absurd…). Brukt-utvalget vil etterhvert bli tilgjengelig på nett 👍🏼🎉👏🏼

Var null problem å stikke innom uten timebestilling i dag, og det var heller ikke kø. Så jeg legger meg flat og trekker tilbake all misnøye! Servicen var helt topp, og jeg fikk til og med prøvd James Cameron-klokka (som forøvrig var helt absurd…). Brukt-utvalget vil etterhvert bli tilgjengelig på nett 👍🏼🎉👏🏼
Problem solved 😎

• Liker
Reaksjoner: DJ41 og Heftos
Jeg besøkte den nye Rolex Boutiquen i forrige uke i forbindelse med kjøp av ny Rolex klokke. Det meste her traff meg egentlig ganske positivt selv om jeg på forhånd nok var noe negativ rundt dette med å bestille tid.

Butikken er fantastisk. Punktum! Detaljene, varmen i lokalet, en helt annen diskresjon når du skal se og kanskje kjøpe noe litt dyrere. Behagelig rett og slett. Rolig stemning som gjør at du lettere finner deg til rette. Servicen var også upåklagelig. En ung, hyggelige selger dro meg rundt på full runde hvor det ble forklart om løsninger, detaljer og hva tankene til Rolex/Bjerke er. Helt knall.

Her er noen klokker jeg fikk prøve i forbindelse med besøket:

thumbnail_IMG_3243.jpg
thumbnail_IMG_3237.jpg
thumbnail_IMG_3240.jpg

To litt sjeldnere saker. Den ene ikke noe særlig, mens den andre skulle jeg gjort ganske mye for å rodd i land:

thumbnail_IMG_3231.jpg
thumbnail_IMG_3234.jpg

Jeg besøkte den nye Rolex Boutiquen i forrige uke i forbindelse med kjøp av ny Rolex klokke. Det meste her traff meg egentlig ganske positivt selv om jeg på forhånd nok var noe negativ rundt dette med å bestille tid.

Butikken er fantastisk. Punktum! Detaljene, varmen i lokalet, en helt annen diskresjon når du skal se og kanskje kjøpe noe litt dyrere. Behagelig rett og slett. Rolig stemning som gjør at du lettere finner deg til rette. Servicen var også upåklagelig. En ung, hyggelige selger dro meg rundt på full runde hvor det ble forklart om løsninger, detaljer og hva tankene til Rolex/Bjerke er. Helt knall.

Her er noen klokker jeg fikk prøve i forbindelse med besøket:

Vis vedlegg 387053Vis vedlegg 387054Vis vedlegg 387055

To litt sjeldnere saker. Den ene ikke noe særlig, mens den andre skulle jeg gjort ganske mye for å rodd i land:

Vis vedlegg 387057Vis vedlegg 387058
MEN det viktigste; hva kjøpte du?😛

• Liker
Reaksjoner: darkcho