Urmaker Bjerke

Innom Bjerkehuset for første gang i dag. Positiv opplevelse på flere vis. Hyggelig personale og mulighet til å teste alt som kunne friste, samt flotte og romslige lokaler.

Stakk innom for å se på GS og Tudor hovedsakelig. Konklusjon:

SBGW 231 / 301 må inn i boksen snart. 301 ga virkelig en god følelse.

Lenge siden jeg har testet Tudor i butikk, men 58 GMT, helsort Black Bay og Black Bay 36 på five link imponerte. Litt overraskende var det FXD Alinghi jeg helst ville ta med hjem.

IMG_7199.png

Boutiquene til IWC og Jaeger er enda ikke ferdig, men skal være oppe å gå innen året er omme. Bra utvalg i monterne.

NS som det refereres til i forrige post skal også åpne i løpet av året, og mest sannsynlig i midten av desember.

Tre varianter av Cubitus inne. Ser ikke bra ut live, og jeg droppet å prøve en.

Hvordan lå prisnivået på pre-owned? Samme som markedet eller legger de seg over?
E.g. 116710BLNR (på bildet fra storyen over) var priset til 210K. Mener 1675'n til venstre på samme bildet var priset til 160K. Av de to hadde jeg tatt 1675 uten tvekan...

Ellers har jo butikken utstilt en del modeller man sjelden ser, fordi de rett og slett trolig er for dyre (dvs. mange modeller som er meget pepret med diamanter og edelstener).

E.g. 116710BLNR (på bildet fra storyen over) var priset til 210K. Mener 1675'n til venstre på samme bildet var priset til 160K. Av de to hadde jeg tatt 1675 uten tvekan...

Ellers har jo butikken utstilt en del modeller man sjelden ser, fordi de rett og slett trolig er for dyre (dvs. mange modeller som er meget pepret med diamanter og edelstener).
Den 1675n er en 16750. Pen kasse og skive, men skifta visere. Ikke verdt 160'.
I sum litt for dyrt syns jeg, men trygg handel har også en verdi.
Modellene de hadde inne så pene ut.