Urmaker Bjerke

Var innom Bjerke i Bergen i dag for å ta Speedmaster 3861 i nærmere øyesyn, og for å benytte anledningen til å høre om de hadde informasjon om leveringstid på noen Vacheron Constantin og A. Lange & Söhne-varianter, til tross for at det kun er Oslo-gjengen som fører disse to merkene.

Den hyggelige og imøtekommende betjeningen ville gjerne hjelpe meg med å sende en henvendelse til Oslo for å høre hva som var status på modellene jeg var ute etter. Speedmasteren synes jeg tar seg mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder, så det ble kjøp.

Det mest interessante med butikkoppholdet var å notere at samtlige kunder som var innom butikken i samme periode, og det var ganske mange, var der i ett ærend - å få tak i sportsrolex i stål. Den gøyeste kommentaren av alle var den potensielle kunden som nevnte at han kun var der fordi en offshore-kompis hadde sagt at «Rolex i stål er den beste investeringen man kan gjøre. Finner du en butikk som har på lager MÅ du kjøpe alt du kan, for de kan selges for hundrevis av prosenter i fortjeneste på fortauet utenfor», eller noe i den dur. Herlig.

All kudos til betjeningen som orker det kjøret dag inn og dag ut, og takk for en god kjøpsopplevelse!
 
Redigert:
Var innom Bjerke i Bergen i dag for å ta Speedmaster 3861 i nærmere øyesyn, og for å benytte anledningen til å høre om de hadde informasjon om leveringstid på noen Vacheron Constantin og A. Lange & Söhne-varianter, til tross for at det kun er Oslo-gjengen som fører disse to merkene.

Den hyggelige og imøtekommende betjeningen ville gjerne hjelpe meg med å sende en henvendelse til Oslo for å høre hva som var status på modellene jeg var ute etter. Speedmasteren synes jeg tar seg mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder, så det ble kjøp.

Det mest interessante med butikkoppholdet var å notere at samtlige kunder som var innom butikken i samme periode, og det var ganske mange, var der i ett ærend - å få tak i sportsrolex i stål. Den gøyeste kommentaren av alle var den potensielle kunden som nevnte at han kun var der fordi en offshore-kompis hadde sagt at «Rolex i stål er den beste investeringen man kan gjøre. Finner du en butikk som har på lager MÅ du kjøpe alt du kan, for de kan selges for hundrevis av prosenter i fortjeneste på fortauet utenfor», eller noe i den dur. Herlig.

All kudos til betjeningen som orker det kjøret dag inn og dag ut, og takk for en god kjøpsopplevelse!
Gratulerer med ny Speedmaster!

Var innom Bjerke i NS i dag for å hente en ny lenke (Bjerke leverte som alltid kjempe service), og jeg har aldri sett så mange i butikken. Mange spørsmål om Rolex i stål, og utrolig nok like mange høflige avslag, som sikkert krever mer tålmodighet enn jeg har.
 
Finnes det virkelig noen i hele verden som ikke har fått med seg dette Rolex-hysteriet enda og gidder å kaste bort tiden til de ansatte på å spørre om sport stål. At de ikke bare skriver en svær plakat på utsiden så kan de stoppe der.
 
Forespurte en DJ36 med svart skive for å ha det som alternativ til neste kjøp.
Fikk svar om at jeg skulle prøve igjen on 14-18mnd "selv med min kjøpshistorikk" (hva enn det betyr, jeg har kjøpt en Rolex fra preowned).
Frustrasjonen fra selger kan man til og med føle gjennom en epost.
 
  • Wow
Reaksjoner: Oddemann
Var innom Bjerke og forsøkte en IWC IW387901 nylig. Likte denne såpass godt at det faktisk frister å legge den til i samlingen. Er det noen som vet om Bjerke planlegger salg i år? Vil naturligvis ikke kjøpe nå dersom det blir salg om noen uker.

Har forøvrig utelukkende positive opplevelser hos Bjerke i Bergen. En superhyggelig og imøtekommende gjeng.
 
Jeg er nå den lykkelige eier av en liste plass for å handle en VC Fiftysix Time. Forespeilet ventetid, 12-24 mnd. Håper på kortere ventetid, men den som venter på noe godt osv....
Velkommen i klubben. Er også på liste for en FiftySix.
Fikk beskjed om 6-12 mnd… Jaja, får smøre meg med enda litt tålmodighet.
 
Velkommen i klubben. Er også på liste for en FiftySix.
Fikk beskjed om 6-12 mnd… Jaja, får smøre meg med enda litt tålmodighet.
Takker! Er det Time modellen du også venter på? Hvis ikke så er det kanskje forskjellige tidsestimater per modell....
 
Var innom Bjerke for å titte litt i dag… kom ut med denne!!! Absolutt ikke planlagt, men svært fornøyd! Ekstremt god kundeservice og hjelp med å finne passende klokke og rem. Om du skal ha panerai, så er det bare å stikke innom og spørre etter Snorre!
AD2027DE-84F2-4A4A-A0A1-C3AFD2556519.jpeg
 
Var innom Bjerke for å titte litt i dag… kom ut med denne!!! Absolutt ikke planlagt, men svært fornøyd! Ekstremt god kundeservice og hjelp med å finne passende klokke og rem. Om du skal ha panerai, så er det bare å stikke innom og spørre etter Snorre!
Vis vedlegg 282007
Gikk i nøyaktig samme felle som deg for noen uker siden! Er så deilig å bare «ta ut» en klokke av monteret hos AD og tape noen prosenter ut døren, men uten årevis med venting:)
 
Var en lynvisitt innom begge butikkene i Oslo. 40% på Montblanc er jo bra. En del bra tilbud på klokker utenfor mitt budsjett, eksempelvis Moser. På nippet til å kjøpe Superocean II 42 til cirka 30.000kr.
 
Redigert:
Var også en lynvisitt innom begge butikkene. Enig i OBJs vurdering hva gjelder Omega og Breitling. (Det var forresten også 40 % på skinnprodukter fra Montblanc). Jeg merket meg også enkelte gode tilbud på dyrere klokker (Blancpain, Breguet). Det er sporadiske tilbud på Panerai og IWC, men ikke på de mest populære modellene, virker det som. Uansett en bra anledning for de som er i kjøpsmodus.