Urmaker Bjerke

En positiv kontrast

Det har vært en del negativitet rundt Bjerke her inne, noe jeg forsåvidt også har bidratt med. Jeg var i dag innom for å se på noen Paneraier og fikk samtidig sett den nye butikken. Denne gangen ble jeg fantastisk godt mottatt og servicen var upåklagelig! Uansett om det blir Rolex først eller Panerai først er det ihvertfall helt sikkert at Panerai skal inn som en av de to neste storkjøpene og nå har Bjerke lagt inn veldig gode aksjer hos meg med tanke på kjøp :)

Forrige gang jeg var der skrev jeg her inne på forumet en plass at jeg følte meg nærmest oversett, men det skal nok sies at dette kanskje kan ses i sammenheng med oppussing og travle dager der. Denne gange var jeg ihvertfall veldig godt fornøyd med servicen, og dersom herremannen som ekspederte meg henger her inne så skal han ha stor takk for å ha ryddet opp i Panerai-bildet mitt. Det var til stor hjelp :)

Butikken var forøvrig blitt kjempeflott!
 
Var selv innom Bjerke i prinsens gate for ett pr uker siden og ble veldig godt mottatt. Var innom to ganger iløpet av formiddagen og spesielt en av de ansatte var veldig behjelpelig og tok seg god tid med meg. Fikk prøvd det jeg ville pluss noen modeller jeg ikke fikk lov til å unnvære å prøve, merkelig nok flere modeller i helgull.
 
Var innom Bjerke ved juletider og jeg har ikke opplevd bedre service nesten noen steder (Utenom Urmaker Christensen på Storo). Jeg ble tatt imot veldig godt og jeg fikk prøve flere ur. De var veldig hjelpsomme selv om jeg bare var en liten tur innom og tittet på diverse ur. Anbefaler Bjerke på det varmeste!
 
Har hatt to erfaringer med Bjerke Karl Johan.

Første gangen var jeg innom bare for å titte litt. Godt med folk i butikken og jeg havnet i en samtale med sjefen. Ga klar beskjed om at jeg ikke var kjøpsklar, men kun ville titte litt. Hintet om min interesse for Panerai. Sjefen hentet frem det meste han hadde av Panerai og langet ut om historie, mens jeg fikk se med fingrene mine. Dette var en veldig bra opplevelse som en fersking.

Var innom en tur i høst, da var jeg mellom å kjøpe en ny eller brukt Rolex. Vandret rundt den lille "øya" de har nede uten å få noe særlig hjelp. Andre kunder var heller ikke tilstedet. Etter litt titting fikk jeg sitte med med en selger. Vi havnet i en Audemars Piguet samtale, hvor han viste meg den siste ROC 26320. Han langet ut om "fakta". Vi havnet i en liten diskusjon hvor han var skråsikker på at denne modellen hadde et in-house urverk fra AP. Selv trodde jeg at den ikke hadde det, men et modifisert Blancpain verk.

Forstatt den dag i dag mener jeg at han tok feil. Gikk ut av butikken uten ny klokke.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?
 
Har hatt to erfaringer med Bjerke Karl Johan.

Første gangen var jeg innom bare for å titte litt. Godt med folk i butikken og jeg havnet i en samtale med sjefen. Ga klar beskjed om at jeg ikke var kjøpsklar, men kun ville titte litt. Hintet om min interesse for Panerai. Sjefen hentet frem det meste han hadde av Panerai og langet ut om historie, mens jeg fikk se med fingrene mine. Dette var en veldig bra opplevelse som en fersking.

Var innom en tur i høst, da var jeg mellom å kjøpe en ny eller brukt Rolex. Vandret rundt den lille "øya" de har nede uten å få noe særlig hjelp. Andre kunder var heller ikke tilstedet. Etter litt titting fikk jeg sitte med med en selger. Vi havnet i en Audemars Piguet samtale, hvor han viste meg den siste ROC 26320. Han langet ut om "fakta". Vi havnet i en liten diskusjon hvor han var skråsikker på at denne modellen hadde et in-house urverk fra AP. Selv trodde jeg at den ikke hadde det, men et modifisert Blancpain verk.

Forstatt den dag i dag mener jeg at han tok feil. Gikk ut av butikken uten ny klokke.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Bekreftet: A Week On The Wrist: The Audemars Piguet Royal Oak Chronograph

F.Piguet riktignok, men Blancpain ville nok ment du har rett ;)
 
Må bare få skryte av Bjerke på postordre/mail for tiden. Virker som rutinene der virkelig har blitt skjerpet! Faren min har bestilt en rem til sin JLC og den er allerede på vei i posten med god oppfølgning. Har selv en rem i bestilling og det har vært ekstremt raske svar og hyggelig opplegg. Kan samtidig si at jeg sendte 2 mail til Tidemann om samme bestilling for faren min før jeg kontaktet Bjerke og jeg fikk aldri svar. Kanskje på tide at de sjekker litt i spam-mappene? :p
Servicene av disse to JLCene blir fort levert til Bjerke på bakgrunn av dette. Jeg setter hvertfall virkelig pris på gode mail-rutiner siden jeg ikke bor i nærheten av noen ADer.
 
Vet ikke hvilken mailadresse du har brukt hos Bjerke, men jeg opplevde hvertfall ekstremt raskt svar fra Camilla på kjeller-mailen til Karl Johans butikken.

Til tross for at hun er pen, tror jeg faktisk Camilla er et stort steg i rikig retning "service-wise" for Bjerke Karl Johansgate sin del.
 
God kundeservice i Prinsens gate

Vil bare komme med en positiv tilbakemelding ang Bjerke, Prinsens gt.

Var i Sandefjord igår og hentet en ny Breitling Super Avenger jeg hadde fått tilslag på ved den siste tollauksjonen som ble holdt på QXL.
Selv om selger hadde skrevet at de var sikre på at den var ekte, var jeg jo ikke 100% sikker selv.

Viste seg også at kronen var skrudd såpass hard till at jeg ikke klarte/tok sjangsen på å løsne den.
(Den hadde uansett ligget på tolllageret i 2,5 år, inndratt sommeren 2011)

Så jeg gikk innom Bjerke, og ble tatt godt imot av en eldre dame.
Etter å ha forklart stuasjonen ba hun en av urmakerene på bakrommet om å komme å ta en titt.
Han så på klokken, boks, dokumentasjon og kvittering, og kunne heldigvis bekrefte at alt var OK.
Han tok deretter klokken med på bakrommet, og fikk løsnet kronen så den fungerer perfekt.

Deretter spurte jeg om han hadde mulighet, mot betaling, å montere et ekstra ledd på lenken ( Fulgte med ekstra ledd i boksen).
Dette var ikke noe problem, og han skulle heller ikke ha noen betaling for dette.
Så jeg var 100% fornøyd, og kommer gjerne tilbake senere :)
 
Urmaker Bjerke skuffer som vanlig. Kom inn på Paleet kvart på seks i går ettermiddag og spurte om de kunne ta av et ledd på Omegaen min... Dama bak kassa så på klokken og sa: Jeg tror nok du må komme tilbake i morgen for nå er det bare et kvarter til vi stenger....


Bra service gitt...den egentlige grunnen til at jeg var der, var for å hente en Panerai rem jeg hadde bestilt. Den handelen bestemte jeg meg der og da for å bare droppe.


Og til info: to damer var på jobb og ikke en eneste annen kunde i butikken..
 
Redigert:
jeg er en bygdegutt fra sørlandet som drømmer om en submariner.
benyttet derfor sjansen til å besøke bjerke kj. sist jeg var i oslo. min erfaring er veldig god, jeg ble godt tatt imot, selger fant frem mange fine sub'er som jeg fikk prøve og ta (faktisk) bilde av på handleddet :)
jeg forklarte at jeg først var på titterunde, men at dette var en drøm jeg håpet å kunne realisere.

jeg hadde en fin opplevelse av bjerke, og berømmer de for å gidde bruke tid på meg, selv om jeg sa da jeg kom, at jeg kun skulle titte idag.

-eneste jeg lurer litt på, klarer en å forhandle frem 10% på en rolex der tro?
såfall tror jeg at jeg kjøper den hos samme karen jeg :)
 
Urmaker Bjerke skuffer som vanlig. Kom inn på Paleet kvart på seks i går ettermiddag og spurte om de kunne ta av et ledd på Omegaen min... Dama bak kassa så på klokken og sa: Jeg tror nok du må komme tilbake i morgen for nå er det bare et kvarter til vi stenger....


Bra service gitt...den egentlige grunnen til at jeg var der, var for å hente en Panerai rem jeg hadde bestilt. Den handelen bestemte jeg meg der og da for å bare droppe.


Og til info: to damer var på jobb og ikke en eneste annen kunde i butikken..

Seriøst, da møttes vi nesten i døren, @Havvo. Jeg var også innom og fikk en kald skulder fra disse to damene - på samme tidspunkt. Var mer opptatt av å pakke ned utstillingen, eller hva de holdt på med, enn å snakke med potensiell kunde.

Synes det er merkelig med alle disse triste opplevelsene av service'en i Oslo. Inntrykket fra/i Bergen er stikk motsatt. Der er det en fryd å stikke innom butikken!
 
Redigert av en moderator:
Minner om at dette ikke er en tråd for diskusjon mellom medlemmer, og i alle fall ikke prat om priser.

Om kategorien: Denne kategorien er for konkrete tilbakemeldinger og erfaringer med norske forhandlere - ikke diskusjon mellom medlemmer.
 
En god opplevelse...-igjen.

Minner om at dette ikke er en tråd for diskusjon mellom medlemmer, og i alle fall ikke prat om priser.

Om kategorien: Denne kategorien er for konkrete tilbakemeldinger og erfaringer med norske forhandlere - ikke diskusjon mellom medlemmer.

Innom butikken på Karl Johan i formiddag for å få skrue/pinne til å feste et ekstra ledd på en tt jubilee, litt usikkerhet butikken på hvilken skrue jeg behøver og vips var en fra betjeningen på vei til fots til urmakerverkstedet, en 20 minutters gange unna, jeg ble installert i kjelleren med klokkebøker, dobbel expresso, en sjokoladebit og selvfølgelig brett med utvalgte urverk. En drøy halvtime+ senere var "min mann" tilbake med ferdig påmontert ledd (som jeg hadde med), ....
no charge. Jeg på vei hjem med nok en god opplevelse fra Bjerke på Karl Johan og en ny liten "spire" i hodet; mulig jeg nå ryker på en PAM 512, så servicen fra Bjerke var nok muligens vel anvendt.:cool:
 
Fått tilbake min AP RO 15300 fra Bjerke KJ i dag. Super service:)
De har fått meg på kroken i hvert fall:mrgreen:
 
Var en tur på Karl Johan hos Bjerke forrige tirsdag i kjelleren.
Var bra mottat der egentlig for en "turist" som var bare på visning... En dame og en mann spurte hver sin tur om hvis jeg trengte hjelp: Hyggelig.
Litt skuffet over Panerai valget: Var ikke mye å se.
Var kult å se en JLC Tourbillon som var på gang i full sving der og da ihvertfall.
 
Var innom en tur hos Urmaker Bjerke i KJ, og skulle se om de hadde noen baretter til min 1680. Hadde ikke inne, men den meget hyggelige (og kunnskapsrike) unge karen som hjalp meg, ringte verkstedet som ligger et lite stykke unna, og bad dem holde av ett sett baretter til nevnte klokke. Fikk beskjed om at han ville ha dem til meg om en liten time ca. Fikk titte og fikle med en haug med fantastiske klokker, og av alle ting så falt jeg pladask for en Panerai 512 (vi snakker da Radiomir i 42mm!!!) Noe jeg ALDRI i verden trodde jeg ville like særlig (Radiomir skal liksom være 45mm i mine øyne) men så feil kan man altså ta.



Så ikke bare kunnskapsrik og hyggelig betjening, men fikk til og med baretter i hånden free of charge.
Så, føyer seg inn i de andre meget hyggelige besøkene jeg har hatt i fillialen på KJ. :D
 
Redigert:
Rolex på service hos Bjerke i Karl Johan
Mener å huske de sa det ville ta 5-6 uker, fikk igjen klokka etter ca. 4. Da jeg fikk igjen klokka var låsen på lenka litt slapp, og innsiden av glasset hadde noen små flekker (måtte se nøye etter for å se de). Dro tilbake til butikken som tok inn klokka og hadde den klar igjen dagen etter.

AP-visning hos Bjerke i Karl Johan
Snakket der en stund med Halvor Bjerke. Han var veldig hyggelig og hadde mye kunnskap han gladelig delte. Jeg gjorde det klart at jeg kun var der for å se, men han tok seg fortsatt tid til å prate i godt over en time og fant frem flere klokker jeg fikk prøve, både AP og andre merker (blant annet en limited edition AP til 1.500.000 kr)

Se på klokke hos Bjerke i Karl Johan
Var innom for å sammenlikne Deepsea med Submariner. Fikk selvfølgelig prøve klokkene og selger var hyggelig. Da jeg spurte om tykkelsen på klokkene tok han frem en iPad og gikk på rolex.com, hvor han ikke fant mål på klokkene, for så å si at dette kunne jeg finne ved å søke på internett. Noe jeg selvfølgelig kunne gjort, men hadde faktisk forventet at han kunne gitt meg denne infoen.

Se på klokke hos Bjerke på Paleet
Da Breitling kom med Avenger II skulle en kollega innom for å se på den, og jeg slo følge. Da klokka fortsatt var en fersk nyhet hadde de ikke fått den inn enda, forståelig nok. At selger ikke visste at den hadde blitt lansert syns vi var overraskende og ganske skuffende. Var med andre ord ikke vits å stille noen spørsmål om den. Selger noterte navn og nummer og skulle kontakte kollegaen min når de fikk inn klokka, han har fortsatt ikke hørt noe.

Mailkorrespondanse
Ved samtlige av mine henvendelser per email har Bjerke svart innen kort tid (i motsettning til Tiedemann).


Mitt personlige inntrykk er at Bjerke er bra, men kan også forbedre seg på enkelt områder.
 
Kudos til bjerke karl johan for å ha urmaker på jobb på en lørdag. Rask og særdeles ripefri tilpasning av lenke samt microadjust.
 
Innom Bjerke Bergen i dag for å få trykktestet suben. Mens suben ble testet fikk jeg fikle med diverse klokker, og jaggu så hadde dem ikke den nye seadwelleren inne også. Rett og slett nydelig! Veldig hyggelig betjening og topp service:D
 
Da har jeg kjøpt min første klokke fra Bjerke i Karl Johan og i den forbindelse vil jeg gjerne gi litt velfortjent skryt!

Kundeservicen jeg har opplevd både før kjøp, i forbindelse med kjøp og ved henting har vært veldig bra! Leveringstiden var mye kortere enn jeg først antok og jeg fikk klokken etter ca 2 uker. Alle ansatte jeg har snakket med på Bjerke har vært veldig imøtekommende og hjelpsomme :)

Selv om jeg er uenig i en del av Bjerke's praksiser og uttalelser (les: takst, forsikring etc) så er jeg en veldig fornøyd kunde og vi får vel bare være enige om å være uenige når det gjelder det de andre tingene ;)