Urmaker Bjerke

Jeg har levert den gule Tudor Prince Date chronoen min til service hos Bjerke i Prinsensgt - skal være ferdig en eller annen gang i løpet av kommende eller neste uke, så vi får se hvordan servicen der er. Har også hatt min andre Prince Date chrono der for å få gjort noen reperasjoner på den, og har forsåvidt ingenting å utsette på det arbeidet som ble gjort.

Har rent glemt å nevne at det ikke har vært noe å utsette på Bjerkes service. Det eneste må være at de ligger litt i overkant hva gjelder servicekostnader, men det får så være.

Jeg har hatt gode erfaringer med Bjerke. Familien min har et par-tre Rolexer derfra, og vi har fått god service der. Har vært klokkeinterresert helt fra ung alder, og var med min far og mor inn i butikken da jeg var yngre. Fikk alltid prøve de klokkene jeg ville prøve, og fikk svar på alle spørsmål, uavhengig av hvor banale disse var. Men når sant skal sies, kan jeg nok ha nytt godt av at det ikke var første gang foreldrene mine var innom, så kan hende de var litt ekstra tålmodige ;) Men som sagt, jeg har ingen dårlige erfaringer, og har ikke noe problem med å anbefale de videre!

Jeg har inntrykk av at de opererer med monopolistpåslag, jeg også. Fikk veldig god hjelp, men kan rett og slett ikke betale 25 % mer enn hos konkurrent i annen by.

Jeg var en tur innom Bjerke Karl Johan i går, i det spesifikke ærend å kikke litt på AP (what?). Anyway, ble møtt på aller beste måte!

Men, han som stod bak disken opp burde lære seg å kikke på kunders klokker litt mer diskret :rolleyes: Han snudde nesten hele hodet opp ned for å få et glimt av hva jeg bar den dagen ;) (Det var min nye JLC MUT Moon.)

Jeg er jo klar over at en urmaker bevisst vil danne seg et bilde av hva slags kunde som vandrer inn, men sjelden det er så åpenlyst :D Men altså, ikke noe å si på hvordan jeg ble møtt ellers.

De må trues til å gi en selvfølgelig service, eller - - ?

Bjerke KJ leverte tilbake min Rolex etter overhaling, og ba om ca. 5000 kroner, som de fikk. Jeg ba om bekreftelse på at denne klokka hadde fått denne service utført, men tross mine milde protester kom det bare ut en kassalapp uten identifikasjon. Svaret på mitt spørsmål var "det er ikke vanlig".
Etter et par måneder var kassalappen så falmet at den var nesten uleselig, og jeg skrev et langt klagebrev. Bekreftelsen kom, sammen med en takk for at de hadde "blitt gitt anledning til å forbedre seg".
Der i gården må de altså trues til å yte samme service som et alminnelig bilverksted, hvor det selvsagt skrives i serviceheftet.
De har nok ikke høye tanker om sitt eget servicenivå. Ikke jeg heller.
Neste gang går vi nok et annet sted.

God service

Har alltid opplevd god service hos Bjerke, noen ganger er det mye folk der så skjønner at de ikke kan være behjelpelige med en gang alltid.
Får som alltid se på det jeg vil og slår gjerne av en prat der.

Kan fortelle om spesielt en positiv opplevelse.
Var innom den dagen da de introduserte IWC.
Dagen før dette merket jeg at APn min lagde en unormal lyd når jeg trakk den opp.
Den er ikke kjøpt hos Bjerke, men tok det opp med de i og med at de er AD for merket her til lands.
Det hørtes ut som en "ekstra" klikkelyd da kronen ble rotert, betjeningen mente dette var merkelig og at den burde sendes inn.
De skulle ta en titt selv først for å se om dette var noe de kunne reparere.

Leverte den inn med garantikort dagen etter og stålsatte meg på at den skulle på et lengre opphold til Sveits.
Dagene gikk og etter en uke fikk jeg en telefon av Bjerkes AP sertifiserte urmaker som hadde lokalisert feilen.
En sperrhake måtte skiftes og det hadde han alt utbedret, han la også til i samme setning at dette var helt kostnadsfritt og ansett som en garantisak.

Etter noen dager hentet jeg klokken hos Bjerke, fikk med en fin oppbevaringspose og som lovet var alt kostnadsfritt.

Er utrolig lettet og glad for at Bjerke gjorde dette på en så god måte, både tidsmessig og økonomisk.
Med retten på sin side kunne de sendt klokken direkte til fabrikk og i tillegg tatt grovt betalt for frakt som jeg så ofte ser at andre er blitt utsatt for.

Topp service :cool:

Var innom Bjerke på Paleet i sommer og syntes hele besøket var veldig ubehagelig. Jeg hoppet innom for å forhøre meg om pris på en lenke, da de to unge guttene som sto bak kassen lo av at jeg hadde en gmt 16750 på jubilee - da dette var "feil" og kun datejust som kom på juiblee. Det var forøvrig mitt første besøk ved Bjerkes butikker og det ble (overraskende nok) ingen handel.

Her er min erfaring etter første besøk hos Bjerke Paleet.

Ble møtt av en ung kvinne bak disken. I butikken var det en herremann som nettopp hadde kjøpt seg en Tag Heuer (så ikke hvilken modell) med sin frue og fikk betjening av en ung mann.
Jeg snakket med kvinnen bak disken og fortalte at jeg ønsket å sette inn ekstra ledd i lenken på en Rolex. Hun spurte om hun kunne få se på klokken. Hun så på klokken og sa at jeg skulle vente på hennes kollega som skulle ordne dette. Hun spurte om jeg ønsket noe kaffe mens jeg ventet, noe jeg takket ja til. Nespresso ble servert og jeg satt meg ned.

Etter at den unge mannen var ferdig med å betjene paret som kjøpte en Tag Heuer, var det min tur. Jeg kunne spotte en Rolex Submariner på han.
Overhørte at han sa til sin kvinnelige kollega at de egentlig ikke tok i mot Rolex her, men kun på Karl Johan grunnet noe manglende utstyr, men han sa at han skulle prøve.
Det hele tok vel 5 min og jeg fikk spørsmål om klokken ble kjøpt hos Bjerke. Jeg svarte nei.
Jeg endte med å betale 50,- for å justere lenken + en gratis kaffe. Grunnen til at jeg måtte betale var fordi at klokken ikke var kjøpt hos dem og hun beklaget nærmest for dette.

Opplevde besøket som positivt og jeg var forberedt på å få "dårlig" service, da jeg har lest andres tidligere erfaringer her inne. Ble ganske overasket. Neste gang skal jeg prøve Karl Johan.

Redigert:
Var på Bjerke på Grand Hotel i dag og hentet Paneraien etter en justering. Har ikke fått sett resultatet live enda, men fikk med utskrift på justeringen. Ble forespeilet en pris på ca tusen, ikke noe man blir blakk av, men det er hyggelig når man slipper unna med 250 i stedet:)

Rask og hyggelig betjening. Top Notch!

En positiv kontrast

Det har vært en del negativitet rundt Bjerke her inne, noe jeg forsåvidt også har bidratt med. Jeg var i dag innom for å se på noen Paneraier og fikk samtidig sett den nye butikken. Denne gangen ble jeg fantastisk godt mottatt og servicen var upåklagelig! Uansett om det blir Rolex først eller Panerai først er det ihvertfall helt sikkert at Panerai skal inn som en av de to neste storkjøpene og nå har Bjerke lagt inn veldig gode aksjer hos meg med tanke på kjøp :)

Forrige gang jeg var der skrev jeg her inne på forumet en plass at jeg følte meg nærmest oversett, men det skal nok sies at dette kanskje kan ses i sammenheng med oppussing og travle dager der. Denne gange var jeg ihvertfall veldig godt fornøyd med servicen, og dersom herremannen som ekspederte meg henger her inne så skal han ha stor takk for å ha ryddet opp i Panerai-bildet mitt. Det var til stor hjelp :)

Butikken var forøvrig blitt kjempeflott!

Var selv innom Bjerke i prinsens gate for ett pr uker siden og ble veldig godt mottatt. Var innom to ganger iløpet av formiddagen og spesielt en av de ansatte var veldig behjelpelig og tok seg god tid med meg. Fikk prøvd det jeg ville pluss noen modeller jeg ikke fikk lov til å unnvære å prøve, merkelig nok flere modeller i helgull.

Var innom Bjerke ved juletider og jeg har ikke opplevd bedre service nesten noen steder (Utenom Urmaker Christensen på Storo). Jeg ble tatt imot veldig godt og jeg fikk prøve flere ur. De var veldig hjelpsomme selv om jeg bare var en liten tur innom og tittet på diverse ur. Anbefaler Bjerke på det varmeste!

Har hatt to erfaringer med Bjerke Karl Johan.

Første gangen var jeg innom bare for å titte litt. Godt med folk i butikken og jeg havnet i en samtale med sjefen. Ga klar beskjed om at jeg ikke var kjøpsklar, men kun ville titte litt. Hintet om min interesse for Panerai. Sjefen hentet frem det meste han hadde av Panerai og langet ut om historie, mens jeg fikk se med fingrene mine. Dette var en veldig bra opplevelse som en fersking.

Var innom en tur i høst, da var jeg mellom å kjøpe en ny eller brukt Rolex. Vandret rundt den lille "øya" de har nede uten å få noe særlig hjelp. Andre kunder var heller ikke tilstedet. Etter litt titting fikk jeg sitte med med en selger. Vi havnet i en Audemars Piguet samtale, hvor han viste meg den siste ROC 26320. Han langet ut om "fakta". Vi havnet i en liten diskusjon hvor han var skråsikker på at denne modellen hadde et in-house urverk fra AP. Selv trodde jeg at den ikke hadde det, men et modifisert Blancpain verk.

Forstatt den dag i dag mener jeg at han tok feil. Gikk ut av butikken uten ny klokke.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Har hatt to erfaringer med Bjerke Karl Johan.

Første gangen var jeg innom bare for å titte litt. Godt med folk i butikken og jeg havnet i en samtale med sjefen. Ga klar beskjed om at jeg ikke var kjøpsklar, men kun ville titte litt. Hintet om min interesse for Panerai. Sjefen hentet frem det meste han hadde av Panerai og langet ut om historie, mens jeg fikk se med fingrene mine. Dette var en veldig bra opplevelse som en fersking.

Var innom en tur i høst, da var jeg mellom å kjøpe en ny eller brukt Rolex. Vandret rundt den lille "øya" de har nede uten å få noe særlig hjelp. Andre kunder var heller ikke tilstedet. Etter litt titting fikk jeg sitte med med en selger. Vi havnet i en Audemars Piguet samtale, hvor han viste meg den siste ROC 26320. Han langet ut om "fakta". Vi havnet i en liten diskusjon hvor han var skråsikker på at denne modellen hadde et in-house urverk fra AP. Selv trodde jeg at den ikke hadde det, men et modifisert Blancpain verk.

Forstatt den dag i dag mener jeg at han tok feil. Gikk ut av butikken uten ny klokke.

Noen som kan bekrefte/avkrefte?

Bekreftet: A Week On The Wrist: The Audemars Piguet Royal Oak Chronograph

F.Piguet riktignok, men Blancpain ville nok ment du har rett ;)