Urmaker Bjerke

Fordi Bjerke er tatt med buksene nede, eller fordi det menes mye om forholdet i denne tråden?
 
Bjerke kan umulig ha gjort due diligence i dette tilfellet. Jeg vil påstå at det er en skandale om dette er gjort med viten og vilje. Det strider jo fundamentalt i mot hele policyen deres.
 
  • Liker
Reaksjoner: Durian
For all del, la tvilen komme dem til gode. Det var nå et klønete grep å anerkjenne på instagram ellerhvadeter
 
Jeg aner ikke hvem vedkommende er.
Skal vi tro at samtlige på nevnte forretning også burde vite hvem denne blogger/influenseren er?
I såfall de vet det. Hvorfor skal han så være ekskludert fra å handle en klokke som det tilsynelatende ikke er venteliste på?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: McQ
Jeg aner ikke hvem vedkommende er.
Skal vi tro at samtlige på nevnye forretning også burde vite hvem denne blogger/influenseren er?
I såfall de vet det. Hvorfor skal han så være ekskludert fra å handle en klokke som det tilsynelatende ikke er venteliste på?
Dette var en klokke som lå i monteret for salg, så syns ikke Bjerke kan klandres for å selge en klokke til denne figuren. Uansett om han er good or bad
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho og Edzilla
Jeg aner ikke hvem vedkommende er.
Skal vi tro at samtlige på nevnte forretning også burde vite hvem denne blogger/influenseren er?
I såfall de vet det. Hvorfor skal han så være ekskludert fra å handle en klokke som det tilsynelatende ikke er venteliste på?
At han har med seg et helt filmcrew kan jo ha vært en liten tankevekker. Og når han og hans peers pr def. har vært erkefienden til alle AD'er de siste 6-7år så er det vel ikke så rart at det blir stusset litt. De proklamerer jo at de helst selger klokker til folk som skal ha de selv. Han har garantert solgt denne før han treffer de grønne engene i Irland igjen. Som jeg nevnte tidligere så har ikke han noen misjon i Norge annet er å benfitere på svak kurs.

Men ser poenget med å selge hyllevare, det bare fremstår så utrolig spesielt at de ønsker å knyttes til sånne med tanke på hvor konservative de er ift Rolex generelt.

Den dukker nok opp her hvis den ikke allerede er solgt på bestilling:

 
"Det viktigste for oss er at vi selger klokker til sluttbrukere.
Til kunder som har tenkt til å bruke klokken selv og ha den selv.
Ikke til de som kjøper den med tanke på videresalg.
Det er på en måte det overordnede målet vi fokuserer på"

"Det blir at man må gjøre en eller annen vurdering.
Og da er det selvfølgelig flere elementer man ser på.
Det mest håndfaste vi har å gå på er jo "hvor godt kjenner vi kunden?"
Og hvor godt man kjenner kunden har jo ofte noe å si med.. har man en relasjon som bygger seg over noen år? Hva har de kjøpt tidligere? Har de fortsatt den klokken de tidligere har kjøpt på armen når de kommer og spør?"

- Joakim Bjerke, i Klokkepodden fredag 12. mai 2023.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Durian og GrimReaper
Syns det blir gjort alt for mye greier ut av at Bjerke selger en klokke i monter til en eller annen random invistor dude folkens. Den har ligget der siden jeg kjøpte min Daytona, så syns ikke de kan klandres for å selge unna «nysmurfen» til denne karakteren
Enig!
 
Syns det blir gjort alt for mye greier ut av at Bjerke selger en klokke i monter til en eller annen random invistor dude folkens. Den har ligget der siden jeg kjøpte min Daytona, så syns ikke de kan klandres for å selge unna «nysmurfen» til denne karakteren
Som tidligere nevnt så har ikke jeg noe i mot at det selges hyllevare. Men det er bare så snodig at de velger å selge spesielt Rolex til en sånn figur helt uten videre når mantraet er å selge til sluttbruker. Det er nok det som reageres sterkest på. Inkludert meg selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Som tidligere nevnt så har ikke jeg noe i mot at det selges hyllevare. Men det er bare så snodig at de velger å selge spesielt Rolex til en sånn figur helt uten videre når mantraet er å selge til sluttbruker. Det er nok det som reageres sterkest på. Inkludert meg selv.
Hyllevare eller ikke. Jeg mener de har dummet seg ut når de selger til en av Europas og Youtubes mest profilerte gråmarkedshandlere. At selgeren også gratulerte i innlegget viser at dette ikke er en glipp. Blir spennende å se om det blir noe YouTube video ut av dette og hvordan reaksjonene blir da.
 
Hyllevare eller ikke. Jeg mener de har dummet seg ut når de selger til en av Europas og Youtubes mest profilerte gråmarkedshandlere. At selgeren også gratulerte i innlegget viser at dette ikke er en glipp. Blir spennende å se om det blir noe YouTube video ut av dette og hvordan reaksjonene blir da.

Uenig!
Ref. min post om at jeg aner ikke hvem hen er.
Dette var en hyllevarmer somble solgt.
Who cares?
 
  • Liker
Reaksjoner: Skogsmann og McQ
Kan de ikke bare begynne med lotteri? Trekk ut vinner’n som får lov til å kjøpe - og drit i hva som skjer med gevinsten. Har du vunnet en gang, er du ute av lotteriet ett år.

Selv om jeg gjerne skulle hatt vekk alle «invistorene» er det jo egentlig helt latterlig at selger skal bry seg med hva kjøper velger å gjøre. Det er jo dessuten helt umulig å være «rettferdig» - skulle tro at AD har mer fornuftige ting å drive med enn å overvåke hva kjøper gjør.

Gleder meg til den dagen jeg kan kjøpe nesten hva jeg vil når jeg vil, og selge hva jeg vil når jeg vil - til den prisen jeg vil….
 
  • Liker
Reaksjoner: Edward