Urettmessig parkeringsbot. What to do?

Hei @ErikR

Ilagt kontrollavgift kan og bør påklages til utsteder, særlig når dette skyldes en feil og der du i tillegg har betalt avgift. Så lenge kravet bestrides, kan ikke Q-park gjøre så mye mer - eventuelt må de føre saken for en tvistedomstol. I ditt tilfelle ville det være noe oppsiktsvekkende dersom de ikke ettergir dette.

Vær klar over at dersom nemnda har avgitt en kjennelse, så er saken for alle praktiske formål avgjort. I enkelte saker kan det følgelig lønne seg og ikke fremlegge saken for klagenemnda.

Her finner du litt mer rundt det regelverket som nå gjelder for privat parkeringshåndheving m.v.
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2016-03-18-260

Dette bør da vel være godt mulig å komme seg unna!
Du har jo betalt, og med bevisene så er det jo godt grunnlag for å si at en ærlig og menneskelig feil har blitt gjort.

Kan ikke se at dette skulle by på store problemer.

Dette bør da vel være godt mulig å komme seg unna!
Du har jo betalt, og med bevisene så er det jo godt grunnlag for å si at en ærlig og menneskelig feil har blitt gjort.

-Problemet er at parkeringsforskriften ikke tar høyde for ærlige og menneskelige feil, og parkeringsklagenemnda har tidligere avsagt kjennelser på at det er ditt ansvar som kunde å oppgi korrekt regnummer i apper/automater osv - som i og for seg ikke er urimelig, tross alt.

Eller, sagt på en annen måte - det hjelper lite å ha betalt for feil bil.

• Liker
Reaksjoner: FaensOldemor
Parkeringsbot er et spørsmål om penger. Disse selskapene er kyniske og har lov til det. Til tross for dette; Jeg har fått noen bøter gjennom et langt liv. MEN min hit-rate er ca 60% på å lykkes med ettergivelse. Husk at det er deres (ærverdige) system som har feilet.

Skulle det gå med tap, så har du i alle fall gitt dem litt å jobbe med.

8

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
You are fucked. DU har ansvaret for ALT som har med DIN parkering å gjøre. Soldatene som skriver gule lapper gjør ingen feil og det er heller ikke mulig for parkeringsselskapene å gjøre feil eller ta til seg kritikk. Jeg fikk pent betale selv, selv om appen til easypark foreslo en parkeringsautomat 50 unna den automaten jeg var parkert rett foran. At det var feil automat og feil sone men samme takst var min fordømte plikt å trippelsjekke på den fordømte møkka appen de har laget før jeg faktisk betalte.. Jeg tapte 750 mot null ( i tillegg til kostnad for parkeringasvgift i feil sone). Hjemmetap til tross for klage helt til parkeringsklagenemda.

Redigert:
Haha, nå fikk jeg en også. Klarte kunststykket å montere p-billetten feil vei i holderen. Game on!
Hahahahah:) 600,- mer til klokkekontoen!

6A257DE1-2FC6-493B-A710-DD4BBA451CC1.jpeg

Haha, nå fikk jeg en også. Klarte kunststykket å montere p-billetten feil vei i holderen. Game on!
Du får en flaske single malt om de går tilbake på denne. Du mener at den lesbare siden med tekst da var inn mot bilen? og baksiden ut ruten?

• Liker
Reaksjoner: DJM
Helt riktig, fullstendig uleselig.

Sender jeg adresse på pm, eller kommer du innom med den? Se vedtaket ovenfor;)
sykeste, de skriver jo at selv om du gjorde noe feil så slipper du kravet. Når ble Qpark snille? HEHE:D:D:D Jeg står for det jeg sa, neste gang vi møtes får en go flaske ;)

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
Noen år siden min far brukte 3 år på å få tilbake pengene på lignende tilfelle, lappen lå faktisk med riktig side opp også. Med bilde som dokumentasjon, må ha blitt bløte disse selskapene nå.