Ulysse Nardin - div. spm

Medlem
30. des. 2010
Innlegg
84
Leste en artikkel i Finansavisen i helgen (skrevet at redaktøren her på TS tror jeg). Artikkel tok for seg en ny diver fra UN. Syns den så veldig fin ut (får bare droppe Rolex, kommer jo ikke på venteliste en gang :) )
1- Hvordan oppfattes kvaliteten på UN?
2- Ingen forhandler i Norge trekker jo ned, noen som husker tilbake hvorfor merket forsvant? For sært, dårlig kvalitet vs pris etc?
3- Hvordan er det med service? Antar det er mange merker som ikke er representert i Norge, hvordan løser man dette service?
Klokka artikkelen tok for seg var denne: https://monochrome-watches.com/ulys...-entry-level-watch-hands-on-pics-specs-price/
 
Hei @andy76
For noen år tilbake hadde jeg en Maxi Diver fra UN. Ref.: 263-33-7/91
Et robust, nøyaktig og flott ur,- IMHO....
Intet å si om nøyaktigheten og uret er COSC sertifisert.
Ytre finish var veldig fin og urverket, UN-26, tikket og gikk i ca 40 timer etter endt bevegelse.
Et ur jeg absolutt kan anbefale, vær dog klar over at prisene på noen UN modeller synes å falle drastisk ved gjensalg....

Bilder kan evt. sendes senere når jeg får tilgang til egen PC..
 
Redigert:
Har ikke vært borte i denne modellen ennå, men generelt holder UN høy kvalitet.

At de forsvant? Det tror jeg har en sammenheng med at designene derfra ofte ikke er helt i tråd med norske preferanser – og før var det nok også enda tøffere.

Service kan muligens tas her, men bør kanskje ideelt sett tas i utlandet (i likhet med mange andre merker/modeller, som sendes dit via forhandlere).
 
Marine diver er vel i essens en ETA 2892 (eller tilsvarende fra Selita) pluss en modul, så service lokalt burde være mulig.
Mener Urmaker Christensen i Stortingsgata (Oslo) var AD for UN for 10+ år siden.
 
Marine diver er vel i essens en ETA 2892 (eller tilsvarende fra Selita) pluss en modul, så service lokalt burde være mulig.
Mener Urmaker Christensen i Storgata (Oslo) var AD for UN for 10+ år siden.

Siste i Norge var vel Alf Lie da de ennå lå i Prinsens gate.

Jeg kjenner ikke nøyaktig til hva UN har gjort med verket i diveren, men det skal være snakk om bytte til komponenter i silisium. Personlig ville jeg vært litt forsiktig med å sende en "nesten ny" klokke som dette til et verksted uten opplæring på merket/verket.
 
Siste i Norge var vel Alf Lie da de ennå lå i Prinsens gate.

Jeg kjenner ikke nøyaktig til hva UN har gjort med verket i diveren, men det skal være snakk om bytte til komponenter i silisium. Personlig ville jeg vært litt forsiktig med å sende en "nesten ny" klokke som dette til et verksted uten opplæring på merket/verket.

Om man kjøper en ny klokke nå, er det uansett en stund til service da. Mye kan endre seg på 5+ år. Forøvrig mener jeg Nymans Stockholm er AD.

Det var hvertfall en UN AD i Stortingsgata i nærheten av Ferner back in the day. Mulig det er lenger siden enn jeg tror. Husker jeg siklet på noen modeller der allerede på 90 tallet tror jeg det var.
Alf Lie var nok siste ja
 
Min tidligere nevnte Maxi Diver fra UN, ble kjøpt hos Nymans / Stockholm, da det på kjøpetidspunktet ikke var noen lokal AD (?)
 
Takk for svar. Sendte en mail til Saastad i Porgrunn, var visst han som kjøpte opp Alf Lie. Rart han ikke tok over agenturet eller lot seg ikke gjøre å ha UN sammen med Rolex kanskje?
 
Gå for den nye diveren Andy! Utrolig flott og god kvalitet. At du må kjøpe via Nymans gjør ingenting. Ulysse Nardin er svært god kvalitet. En herlig blanding av en fot i historien og den andre plantet waaay out there! Jeg liker det.

At deler av de mer tilgjengelige kolleksjonene har hatt prisfall tenker jeg er en mix av fantasiløst kjøpermarked og enkelte stigmatiserende design. Enten liker en det eller ei.

Jeg skulle gjerne sett både lokal AD og flere nye UN i landet. Jeg er svært begeistret for de nye diverene de har lansert fra og med Diver LeLocle. Og HighEnd delen av det de holder på med er bare imponerende.

Kjøp en klokke for deg selv, ingen andre

808F3378-4D79-4D2C-801A-AC50B090471D.png
D0CAAC8F-5E49-4C64-A6C2-028C47D9D80A.jpeg
F17E68E0-9917-4716-BF2E-2F23A31A7395.jpeg
 
Au! Jaja smil pent og be om litt velvilje når kortet skal trekkes evt kjøp hos AD i annet land. Nok av ur her inne hvor en uansett eller like godt sender ut igjen i forbindelse med service.
 
JAAAAAA!!!!!!!!!! Endelig noe annet på TS enn Subber med plasten fortsatt på.

Andy gi gass, vi støtter deg hele veien. Bare husk å få med grønn Tag

Hehe, og jeg som ikke en gang vet hva en grønn Tag er en gang :)
Litt kjedelig å kjøpe en innstegsmodell kanskje men syns den er fin!
Og sikkert moro å ha noe ikke "alle" har.
Ligger vel 4 UN på finn, og hundrevis av Rolexer (fantastisk egentlig, at et dyrt merke har solgt så mye!)

Sende en mail til Svensken og spørre, sender han, bør det være kurant å trekke ut mva. Norsk mva skal betales, går ikke på akkord der.
 
Hehe, og jeg som ikke en gang vet hva en grønn Tag er en gang :)
Litt kjedelig å kjøpe en innstegsmodell kanskje men syns den er fin!
Og sikkert moro å ha noe ikke "alle" har.
Ligger vel 4 UN på finn, og hundrevis av Rolexer (fantastisk egentlig, at et dyrt merke har solgt så mye!)

Sende en mail til Svensken og spørre, sender han, bør det være kurant å trekke ut mva. Norsk mva skal betales, går ikke på akkord der.

Brått ser det ut til at Tidemann blir ny forhandler av UN. Så du kan jo høre med dem :)
 
Ulempe? Tidemans ur i Oslo er i et eierforhold med Nymans i Stockholm.
Bestill og betal din UN hos Tideman!
Lykke til!
Aha, det visste jeg ikke. Jeg var i dialog med Nymans ang. en AP 15450st, men da virket det plent umulig å få denne til Norge uten å betale dobbel moms. Selv det å sende til Norge var visst vanskelig.