Tynne ur med høy ATM rating?

PS, Fixed bezel, really?? En dykkerbezel som ikke kan skrus på? Kan du bekrefte det, Bjørn? Det må da være feil???
Den har dreibar bezel, kun en vei, som den skal ha. Ikke noe tull her nei. Og lenken er fantastisk. Diameter er 39mm.
Pass på at du får tak i en med datovindu mellom 4 og 5. Det er kun disse som har inhouse-verket. Det finnes også noen tidligere modeller med dato kl 3, som den Jon Ali lenker til. De har ETA-verk.

Veldig bra, fikk det ikke til å stemme i det hele tatt, nei! Her er utdrag fra siden jeg så på:

Brand: Zenith
Model: Rainbow Elite 670
Reference #: 0202.0471.670/21 / 02-0471-670-21
Condition: Brand New, Never Worn. Original Box, All Papers Included.
Movement: Automatic, Self-Winding
Crystal: Scratch Resistant Sapphire
Case Material: Stainless Steel
Bracelet / Strap: Stainless Steel Bracelet
Dial Color: Black Dial
Case Diameter: 39mm
Bezel: Fixed
Water Resistance: 200 meters / 660 feet

FS: NIB Zenith Rainbow Elite 670 Men's Watch $1,750, 50%off

Fant linken gjennom et bilde fra Google.

Men dette er jo strålende! Selv om klokken ikke produseres lenger er det jo langt fra noen vintage klokke.

Takk for all hjelp!

Litt av poenget er at jeg ønsker et inhouse verk, og da er det mye som faller bort. Et ETA verk som er tukla med, da kan jeg like gjerne fortsette med Certinaen.QUOTE]

Det der hørtes bare dumt ut.
Omega bruker vel fortsatt 2500 i Seamaster 300M for å holde den så slank(og såklart pga pris). Bare tull å si at det er "tukla" med. Det er modifisert med co-axial, og blir vel ikke brukt av så mange andre en omega. Så godt som "inhouse" spør du meg. Verket i Certinaen brukes jo av mange produsenter. Saken med SM 300M er vel at den sprenger budsjettet ditt. Lykke til med letingen.

Det der hørtes bare dumt ut.
Omega bruker vel fortsatt 2500 i Seamaster 300M for å holde den så slank(og såklart pga pris). Bare tull å si at det er "tukla" med. Det er modifisert med co-axial, og blir vel ikke brukt av så mange andre en omega. Så godt som "inhouse" spør du meg. Verket i Certinaen brukes jo av mange produsenter. Saken med SM 300M er vel at den sprenger budsjettet ditt. Lykke til med letingen.

Omega 300m har samme høyde som Sub, jeg liker ikke skeleton visere og er lite glad i heliumknappen.
Ellers skal du ha tusen takk for ditt vennlige bidrag. :)

Omega 300m har samme høyde som Sub, jeg liker ikke skeleton visere og er lite glad i heliumknappen.

Hvis du kan leve med heliumventilen er det flere Seamastere som har sverdvisere ;) I bring thee thine new diver: Seamaster 2254.50:

632417d1329829399-seeking-metal-watch-suggestions-wear-shower-2254_small.jpg

Mener også Archimede Sport Taucher er noe rundt 11-12 mm tykk. Ganske fin og god pris. ETA dog.

4105459537_182cccd315_o.jpg

Hvorfor ikke gå ned til 100 meter? Eller er ikke Rolex Explorer solid/god nok? ;)

Da øker også utvalget enormt.

Ikke akkurat den tynneste 200 meteren - men ikke verst med 13,5 mm for 1000 meter?

SIF2.jpg

JS Watch fra Island. Aner ikke noe om dem, heller ikke pris, men ser ut som straight up ETA chronometer grade urverk ihvertfall.

Av nysjerrighet må jeg spørre:

Hvorfor skal den være tynn og tåle 200m vannsøyle?

Skal du dykke med den så gjør det ingenting at klokken er tykk. For det første har du sannsynligvis en dybdemåler på deg, og de er 2-4cm høye. Du har også klokka utenpå tørrdrakten/våtdrakten, så du trenger ikke bekymre deg for "skjortekanten".

Det var tykkelsen, så var det vanntettheten. Jeg regner med at du ikke skal dykke med den, så hvorfor er det kritisk med minimum 20ATM? Skal du kun bade med den holder det med 10ATM - og da er klokkene ofte litt tynnere og (Rolex Explorer f.eks).

Du sier "urmakermessig intressant" (det tolker jeg som in-house), men sier samtidig at en Submariner blir for dyrt?

For å få noe som er noelunde "urmakermessig intressant" nytt fra forhandler så må du nok opp i minimum 40k, og da snakker vi simple entry-modeller uten komplikasjoner - fortsatt ikke særlig "urmakermessig intressant".

Brekker du 55-60k begynner det å åpne seg et marked for stålmodeller med èn eller flere komplikasjon(er) fra respekterte manufakturer. Hvis du derimot er villig til å se på bruktmarkedet stiller du sterkere med 35-40k.