Tudor-tråden

Likte blå BB54 :) sunburst er egentlig noe som er no-go for min del, men det skal bli artig å prøve den.

Jeg er litt skremt over kombinasjonen av ny blå BB54 og at den gamle blå BB58 er tatt ut. Kunne sikkert hatt en 1 mm tynnere blå 58, men for min del var blå 58 Tudoren over alle Tudorer. Heldigvis har jeg en allerede.

• Liker
Reaksjoner: Sonch
Jeg er litt skremt over kombinasjonen av ny blå BB54 og at den gamle blå BB58 er tatt ut. Kunne sikkert hatt en 1 mm tynnere blå 58, men for min del var blå 58 Tudoren over alle Tudorer. Heldigvis har jeg en allerede.
Vil egentlig tippe blå BB58 kommer tilbake innen kort tid (neste år?), med samme oppdateringer som sort BB58 nå har fått.

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Ja, tenker det samme, men frykter det kommer sunburst skive i tillegg til alt det positive.

Den nye sorte BB58 er forøvrig ganske nær perfeksjon.

Synes den Monarch var litt spennende
den synes jeg var mer enn spennende: topp!🌟
IMG_0434 2.jpeg

IMG_0437.jpeg

IMG_0438.jpeg

IMG_0439.jpeg

IMG_0442.jpeg

Syntes den blå BB54 så veldig tiltalende ut, men ser det er mange som er negative til den.
Hva er det som ikke stemmer? Er det suburst på dykkerklokke som ikke passer?

Syntes den blå BB54 så veldig tiltalende ut, men ser det er mange som er negative til den.
Hva er det som ikke stemmer? Er det suburst på dykkerklokke som ikke passer?
Jeg synes også den ser spennende ut, men må se den på ekte før jeg bestemmer meg helt. Enkelte er vel litt skeptisk til sunburst og de lilla nyansene i skiven. Førsteinntrykket mitt er at det er en kul sommerklokke.

Hadde vært ypperlig timing for Tudor å slimmet ned GMT modellene i 41mm, spesielt når de har urverket i BB58 GMT'en. 14.6mm er noe i det tykkeste laget.

…og ikke minst: lenke av massivt sølv🤩
Jeg drømmer om det. Jeg elsker klokken, men savner en lenke.
For noen år siden kjøpte jeg en Forstner-lenke og sendte den til forsølving hos Velo Galvanisk Anlegg i Trondheim. Jeg var veldig fornøyd da den kom, og brukte nesten ikke andre klokker de neste 2–3 månedene. Dessverre holdt det ikke lenger enn det. Den begynte å patinere på en merkelig måte og så etter hvert skitten ut. Det hjalp heller ikke stort å vaske den med sølvrens.
Til slutt ble det enda verre; den begynte å flasse. Da tok jeg den av klokken og kastet den i roteskuffen. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kastet den. Kommer aldri til å bruke den igjen. 😩
Bilder før og etter:
IMG_1894.jpeg

.
IMG_1887.jpeg
IMG_4987.jpeg
IMG_4989.jpeg