Tudor-tråden

Jeg ville ikke holdt pusten på at denne kommer med slank kasse med det første. Tudor selger jo GMT med tjukkaskassen enda, den fikk jo også en oppgradering med opalinskive for et par år siden.

De får nok ikke lov av storebror å gjøre de for fine 😉 Bortsett fra Black Bay serien, der har de truffet på det meste, bortsett fra chronoen.

• Liker
Reaksjoner: Callahan
IMG_8209.jpeg

Denne skulle ha vært 40mm og hatt en «Rolex»-skrukrone.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Balongum og jvj75
Snuser litt på den nye BB Pro med hvit skive. Er litt betenkt på tykkelsen. Har prøvd den på (dog uten justert lenke) og den er jo ganske tykk. Noen som eier modellen som har erfaring fra daglig bruk? Er det noen sjanse for at de lanserer en tynnere versjon inne rimelig tid som man heller bør vente på?
Var på Tudor event hos Bjerke for noen dager siden ( som var meget hyggelig ). Da var det en av de høye herrer fra Tudor som sa at BB pro ( 14,6 mm ) hadde fin tykkelse siden det var en tool watch. Dvs at det ikke virket som at det var noen planer om om å nedskalere.
Selv har jeg Chrono med 14,4 mm som jeg synes at har helt ok tykkelse.

• Liker
Reaksjoner: gkk
Var på Tudor event hos Bjerke for noen dager siden ( som var meget hyggelig ). Da var det en av de høye herrer fra Tudor som sa at BB pro ( 14,6 mm ) hadde fin tykkelse siden det var en tool watch. Dvs at det ikke virket som at det var noen planer om om å nedskalere.
Selv har jeg Chrono med 14,4 mm som jeg synes at har helt ok tykkelse.
ja klart han sier det. han er jo selger :ROFLMAO:

Jeg tipper du kan plukke en opp på dagen hos Bjerke. Hvis den må bestilles tar det sikkert 3-4 uker

• Liker
Reaksjoner: allak
Hei!

Jeg skal kjøpe en klokke til meg selv og det står mellom omega Seamaster 300 og en Tudor dykker! Var og prøvde diverse modeller på armen i går og må si jeg liker black bay 58 39mm.

Omegaen er veldig fin men litt stor og quirky - noe jeg både liker og ikke liker med den.

Hva ville dere valgt?

Redigert:
Hei!

Jeg skal kjøpe en klokke til meg selv og det står mellom omega Seamaster 300 og en Tudor dykker! Var og prøvde diverse modeller på armen i går og må si jeg liker black bay 58. 39mm.

Omegaen er veldig fin men også litt stor.

Hva ville dere valgt?
Tja, det kommer vel litt an på hvilken versjon av nevnte modeller du tenker på? Og hva med pris? Omega er jo en del dyrere…

Jeg er svak for den nye røde BB58 med «jubilee»-lenke, og Pelagos er jo helt fantastisk!

Det sagt, en blå SM300 er jo heller ikke feil - eller den «nye», sorte uten dato…..

Hvis pris ikke spiller noen rolle hadde jeg gått for denne, men så har jeg allerede en Pelagos:
IMG_2125.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Callahan
Ja, prisen på omega var jo mye høyere.
Og sånn sett er jo tudor en del mer bang for buck. Jeg tenkte på brukt Omega (men av nyere dato) eller ny Tudor.

Jeg prøvde det meste de hadde av Tudors black bay-serie, men tok kun bilder av disse to. Falt veldig for gmt pro, men roterende bezel er noe jeg bruker mye i hverdagen.

Jeg skal bli kontaktet når de får inn 39mm Pelagos så jeg får prøvd den også.

IMG_7264.jpeg
IMG_7263.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Ja, prisen på omega var jo mye høyere.
Og sånn sett er jo tudor en del mer bang for buck. Jeg tenkte på brukt Omega (men av nyere dato) eller ny Tudor.

Jeg prøvde det meste de hadde av Tudors black bay-serie, men tok kun bilder av disse to. Falt veldig for gmt pro, men roterende bezel er noe jeg bruker mye i hverdagen.

Jeg skal bli kontaktet når de får inn 39mm Pelagos så jeg får prøvd den også.

Vis vedlegg 401002Vis vedlegg 401001
Du kan fort irritere deg over tykkelsen på gmt pro’en

• Liker
Reaksjoner: kvamsky
Du kan fort irritere deg over tykkelsen på gmt pro’en
Jeg reagerte faktisk på det da jeg var der. Som om klokken er litt for puslete til å være så tykk. Utseendemessig helt rå, da. Men den følelsen. Og veldig eksponert glass.

Oppleves pepsi gmt’en like tykk? den er vel bare halvannen mm tynnere eller noe sånt?

Jeg reagerte faktisk på det da jeg var der. Som om klokken er litt for puslete til å være så tykk. Utseendemessig helt rå, da. Men den følelsen. Og veldig eksponert glass.

Oppleves pepsi gmt’en like tykk? den er vel bare halvannen mm tynnere eller noe sånt?
Hvis du reagerte når du prøvde den vil du nok komme til å henge deg opp i det.

Pepsi som i Rolex gmt føles betydelig slankere og er det og. Pepsi tudor gmt derimot gir samme inntrykk dessverre og jeg har hatt både den sorte og den hvite skiven. Ville gjerne like den men ble for tjukkas

• Liker
Reaksjoner: kvamsky
Ah, nettopp. Jeg får vente på Pelagos 39 og håpe at den ticker alle bokser.

Merker at Omegaen skyves litt fra meg. Det var guttedrøm nr 1 for 20 år siden.
Men dette skal være en klokke jeg skal bruke både til hverdag og spesielle anledninger - 300-serien blir jo aldri like anvendelig og klassisk - det var quirky jeg forresten prøvde skrive over (som ble til quick), men Tudor har liksom alt.

Takker for alle svar :)