Tudor-tråden

Feltklokken!

IMG_5945.jpeg
IMG_5944.jpeg
 
Har skrevet det før og skriver det igjen.. Hvorfor finnes ikke BB58 i den opprinnelige fargepaletten med burgunder bezel og gilt dial?! Er frustrerende å se et merke trykke ut iterasjon etter iterasjon av Black Bay ditt og datt. Keramikk, bestikksølv, bronse, stort og smått, men den perfekte kombinasjonen? Nei, der går grensen. Galskap. o_O
 
20240312_134433.jpg

Hvorfor velger ikke flere rem undres jeg? Jeg ble dobbelt så glad i klokken når jeg fikk på den. Lenken er jo faktisk nesten det eneste ankepunktet med falske nagler og mangel på T-fit clasp. Remmen er superbehagelig og passer klokken perfekt i mine øyne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth_S og Bullitt
Vis vedlegg 363478
Hvorfor velger ikke flere rem undres jeg? Jeg ble dobbelt så glad i klokken når jeg fikk på den. Lenken er jo faktisk nesten det eneste ankepunktet med falske nagler og mangel på T-fit clasp. Remmen er superbehagelig og passer klokken perfekt i mine øyne.

Fargen passet veldig godt til skiven!

Men det koker vel kanskje ned til fleksibilitet/bruksområder. Men trikset er jo å ha noen klokker på rem og noen på lenke. Og denne gjorde seg på rem.
 
@GrimReaper : du har ikke mulighet til å legge ut et par bilder av håndledd m/ klokke og rem fra andre vinkler? Spesielt lysten på å se hvor på håndleddet deployanten sitter på deg.
 
Tudors skinnremmer (ihvertfall min!) har mye kortere kort del, og mye lengre lang del, enn en standard klokkerem til vanlig spenne. Vanlig for den korte enden er vel 75-80mm og min BB58 er 45mm. Men jeg ser at dersom denne skulle passet godt til mitt håndledd måtte den korte enden nok vært lengre enn vanlig for å plassere den skarpe delen av deployanten utenfor kanten på den andre siden av håndleddet.

Har inntrykk av at dette går igjen hos IWC og en del andre som bruker en lang deployant og remmen montert "opp-ned" med kort del kl. 6 også. Usikker på hvordan de har løst dette. Her er problemet at buen på leddet er for krapp for mitt håndledd.
 
@GrimReaper : du har ikke mulighet til å legge ut et par bilder av håndledd m/ klokke og rem fra andre vinkler? Spesielt lysten på å se hvor på håndleddet deployanten sitter på deg.
Jeg skal få tatt noen bilder. Jeg opplever den som komfortabel og er ikke plaget med gnaging. Har håndledd på 19-20cm. Må ha den på nest ytterste hullet i remmen for at den skal passe.
Så skal det også sies at jeg ikke et komfortabel med klokker som graver seg inn i huden. Jeg må må ha litt "slark".
 
Redigert:
Håper det er greit med spørsmål om pris/verdi her...Har blitt litt for mange divere i samlingen nå og har vært inne på tanken å selge eller bytte min BB58 Tudor x Bjerke som er strøken og komplett. Usikker på om den er verdt mer eller mindre da den er limitert og mulig ikke alle setter pris på Bjerke logoen heller for alt jeg vet. Noen formening om hvor mye jeg evt. kunne lagt den ut for? Har ikke bestemt meg, men skader jo ikke å høre :)
 
Personlig så ville jeg ikke forventet mer for den.
Ja limitert med tanke på Bjerke logoen, men det er ikke nødvendigvis ett pluss for alle (betyr kanskje noe for dem som fikk tilbud om å kjøpe den gang)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Monetær verdi er neppe noe særlig høyere. Bjerke er jo en elsk/hat butikk med overlast av hatere.

Jeg har en selv og ville aldri solgt den. For det første er den såpass billig at det utgjør ingen stor forskjell fra eller til i det store bildet. Mer morsomt å ha den som en kuriosa enn 25-30k på bok. For det andre så synes jeg det er litt "respektløst og meningsløst" å selge den da den ble allokert til en knippe gode utvalgte kunder. Da synes jeg man kan holde seg for god for å flippe den.

Selvfølgelig min høyst subjektive mening.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Monetær verdi er neppe noe særlig høyere. Bjerke er jo en elsk/hat butikk med overlast av hatere.

Jeg har en selv og ville aldri solgt den. For det første er den såpass billig at det utgjør ingen stor forskjell fra eller til i det store bildet. Mer morsomt å ha den som en kuriosa enn 25-30k på bok. For det andre så synes jeg det er litt "respektløst og meningsløst" å selge den da den ble allokert til en knippe gode utvalgte kunder. Da synes jeg man kan holde seg for god for å flippe den.

Selvfølgelig min høyst subjektive mening.

Enig i det meste her og har som nevnt ikke bestemt meg :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg tenker at Bjerke logoen dessverre er en deal-breaker for de fleste. Selv har jeg kjøpt 14-15 klokker fra Bjerke. Jeg har blitt invitert på diverse eventer, inkludert et fabrikk besøk i Sveits, men ble ikke veiet tung nok til å bli allokert et av disse urene. Det blir jo da usedvanlig strebete å skulle kjøpe dette uret på annenhåndsmarkedet. Tror nok mange heller vil kjøpe en vanlig BB58, siden logoen kun har en selvbekreftende verdi for den opprinnelige eier av disse urene.
 
Redigert:
Håper det er greit med spørsmål om pris/verdi her...Har blitt litt for mange divere i samlingen nå og har vært inne på tanken å selge eller bytte min BB58 Tudor x Bjerke som er strøken og komplett. Usikker på om den er verdt mer eller mindre da den er limitert og mulig ikke alle setter pris på Bjerke logoen heller for alt jeg vet. Noen formening om hvor mye jeg evt. kunne lagt den ut for? Har ikke bestemt meg, men skader jo ikke å høre :)
Tudor har laget mange limiterte modeller i begrenset opplag for diverse organisasjoner o.l., og de legges ut internasjonalt for varierende priser, noen tilfeller veldig høye. Om de blir solgt vet jeg ikke, men tipper etter hvert at man kav få litt mer. Men kanskje ikke mye mer i Norge, hvem er det som vil gi mer for en klokke de ikke var verdige nok til å få tilbud om å kjøpe? Men kanskje for noen, og ikke minst om 5-10+ år vil de kanskje ha høy etterspørsel...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og Bullitt
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt og Genta
M79360N-0019_FF_RVB_LR.png
Hva tenker dere? Rosa skive, 5-link og T-fit. Blir nok vanskelig å få tak i, men uansett ikke noe som appellerer til meg. Flere og bedre bilder på @tudorwatch sin IG.