Tudor-tråden

Pelagos 39 på titan jubilee
IMG_6310.jpeg
 
Til dere som eier eller har eid både Pelagos 39 og BB58:

Hadde dere byttet ut en Pelagos 39 mot en BB58 ?

Ja, jeg leker med tanken :unsure:
 
Til dere som eier eller har eid både Pelagos 39 og BB58:

Hadde dere byttet ut en Pelagos 39 mot en BB58 ?

Ja, jeg leker med tanken :unsure:
Nei, begge er bra på sin måte, Pelagos 39 har mye riktig visuelt for min del, bb58 er meget komfortabel på. Har begge modeller nå
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Etter å ha sett den i virkeligheten, så kan jeg legge til at logoen ikke er så stor og fremtredende som det kan virke som på bilder. (y)

Edit: ...og skulle ønske jeg kunne få lov til å kjøpe en selv... :cool:
Høres bra ut! Jeg har en på vei og gleder meg til å se den i virkeligheten :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Hei, kan dere hjelpe meg med verdi og årsmodell på denne? Har ikke original lenke, eller papirer/boks. Dette var hverdagsklokken til min bestefar.

Jeg har tenkt å levere den på service for urverket og muligens bytte glass på den, hva bør noe slik koste og hvor anbefales? Jeg holder til i Bergen.
 

Vedlegg

  • IMG_2197.png
    IMG_2197.png
    1,1 MB · Visninger: 0
  • IMG_2196.jpeg
    IMG_2196.jpeg
    346 KB · Visninger: 0
Tudor Submariner 79090 blue fra 1989.
Uproblematisk og risikofri vintage.

Siste del av Tudors med bruk av Rolex-deler.
Jeg syns den er helt fantastisk!
Originale deler. Trolig upolert.

Submarinerne fra Tudor delte alle deler utenom skive, urverk inkl datohjul og baklokk (men med Rolex-inngravering) med sine fettere fra Rolex. Min har også Tudor-lås på 9315-lenka, usikker på når Tudor skiftet til egen lås (lenka er fremdeles Rolex 9315). Tudor kom med både svart og blå skive/bezelinsert. De siste 79090 og service-skivene kom uten teksten Oyster, men kun Prince Date. En viktig endring ift Tudors reise bort fra Rolex. Et hint om farvel med oysterkassene fra Rolex for Tudor.

1680 er den Rolex Submariner som er nærmest 79090. 79090 ble solgt i 13-14 år etter at Rolex stoppet produksjonen av 1680. 79090 har samme lenke, kasse, krone, glass (plexi top hat), malte timemarkører og begge har dato (dog ulik font på datohjulet, ikke open 6/9 på 79090).
IMG_4087.jpeg
 
Redigert: