Tudor-tråden

Hva er forskjellen mellom mn21 og de senere?
M.N.21 Ble lansert i November 2021 og var bare tilgjengelig i 1.5 mnd før 2022.Da ble baklokket endret til M.N.22 med et helt års produksjonstid og tilgjengelighet. Derfor er M.N.21 mye sjeldnere enn senere årganger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rosso
Det handler overhodet ikke om å opprettholde noen form for hype her, så spesiell er ikke denne klokken. Såpass lite spesiell er den at det som gjør den interessant nok å eie er nettopp det at M.N.21 gjør den uvanlig nok til at den er morsom å ha.
Det må vel kunne gå an å ha en eneste tråd uten å blande hype og investeringer inn i bildet?
Uansett så blir man neppe rik av å flippe en 21, det er mye morsommere å ha den enn å tjene 10-15k.

Alt over er egentlig underordnet poenget her, som er at dette er en utrolig kul og rimelig klokke som skiller seg ut litt.


Hva er det du ville kjøpt isteden hvis eneste alternativ var MN22/23?
Siden disse inngraverte tallene tydeligvis gjør den helt uinteressant.
 
  • Liker
Reaksjoner: pald
Hva er det du ville kjøpt isteden hvis eneste alternativ var MN22/23?
Siden disse inngraverte tallene tydeligvis gjør den helt uinteressant.
Da ville jeg nok ikke kjøpt den. Det var utelukkende at jeg var heldig å fikk kjøpt en av de første som gjorde den interessant for meg i utgangspunktet.
Men uansett en kanonfin klokke akkurat som BB58 og andre modeller fra tudor. Jeg er kjempefornøyd med den, men den holder plassen sin i samlingen grunnet at den er M.N.21. Jeg er bare ikke helt sikker på den hadde blitt prioritert en plass i boksen hvis den ikke var litt spesiell.
 
Da ville jeg nok ikke kjøpt den. Det var utelukkende at jeg var heldig å fikk kjøpt en av de første som gjorde den interessant for meg i utgangspunktet.
Men uansett en kanonfin klokke akkurat som BB58 og andre modeller fra tudor. Jeg er kjempefornøyd med den, men den holder plassen sin i samlingen grunnet at den er M.N.21. Jeg er bare ikke helt sikker på den hadde blitt prioritert en plass i boksen hvis den ikke var litt spesiell.
Langt på vei enig! At jeg har den første Bjerke solgte umiddelbart etter lansering gir MEG en verdi.

Men, jeg tror jeg uansett ville kjøpt den. Er superfornøyd og anbefaler den virkelig uavhengig av prod.år. MN 22 er tross alt samme klokke:)

Hvis Rolex lanserer YM titan så vil jeg ikke bytte fordi jeg har en 21 og det betyr noe for meg, men hadde jeg hatt en 22 ville jeg byttet. Nei, det mæjker ikke sens for alle, men det er sånn det er for meg (og trolig for @GrimReaper).

Hvis denne hobbyen bare er fornuft ville ikke dette forumet overlevd.
 
Langt på vei enig! At jeg har den første Bjerke solgte umiddelbart etter lansering gir MEG en verdi.

Men, jeg tror jeg uansett ville kjøpt den. Er superfornøyd og anbefaler den virkelig uavhengig av prod.år. MN 22 er tross alt samme klokke:)

Hvis Rolex lanserer YM titan så vil jeg ikke bytte fordi jeg har en 21 og det betyr noe for meg, men hadde jeg hatt en 22 ville jeg byttet. Nei, det mæjker ikke sens for alle, men det er sånn det er for meg (og trolig for @GrimReaper).

Hvis denne hobbyen bare er fornuft ville ikke dette forumet overlevd.
Her er nok vi ganske like @Genta :) det er nok ikke alle som helt ser poenget vårt, men det er jo sånn nerding som definerer hobbyen vår på mange måter. Men det er klart man må respektere at andre har andre innfallsvinkler. Jeg var også en av de heldige som kjøpte en av de første Bjerke fikk inn og det gjør det ekstra spesielt å vite at man fikk en av de første som ble solgt i Norge.
 
Redigert:
Screenshot_20230108_231114.jpg
 
Vi kan vel alle være enig om at FXD solgt i 21 er en klokke med et sjeldent baklokk. Selve klokken er vel ikke så sjelden:LOL:

Klokka er kul den! Blir kanskje en til sommeren(y)
 
Det blir jo opp til hver enkelt å mene noe om. Men jeg personlig synes mye av poenget med å eie denne klokken er å ha den sjeldnere M.N.21 versjonen pga dens korte produksjonstid.
Jeg tror ikke den hadde blitt i samlingen hvis den var av senere årgang, for da mister den jo det som jeg synes gjør den spesiell og litt mer unik.

Men hvis dette ikke er relevant for andre så spiller det jo fint liten rolle hva som står på baksiden. Jeg snakker bare for min egen del.
Og Tudor blir man ikke rik av å flippe uansett så det er ikke profitt som gjør at den er interessant for meg, kun at den er sjeldnere enn de andre.

Og igjen - klokka er kul uansett. Alle har sin vinkel for å kjøpe den, for meg ville det nok ikke blitt kjøp senere hvis jeg ikke ble tilbudt M.N.21 da den kom i 2021.
Hej,
Då tror jag att vi alla är eniga :)
Eftersom jag inte orkade börja jaga efter en "Issued" (Commado Hubert/2-liner) så tänkte jag att allt annat var lite "civil-varianter".
Vi har alla rätt så vanliga klockor, jämfört med just 2-linern.

Om Någon har en Issed 2-liner så är jag supersugen på att se lite fina bilder på den.
(Copyright på bilden www.hairspring.com)

issued_FXD.jpeg
 
Tudor LHD blir dagens följeslagare.
Jag har detta som min 'Beater'. Det är en klocka som fått följa med på de allra tuffaste äventyren och har verkligen testats till sitt yttersta (Förutom 500m WR)

Titan i boett och länk, Tudor Inhouse-verk (5612).
Som krona på verket har den världens bästa clasp. Synd att denna inte följt med till fler av deras dykare.
LHD.jpg
lhd_Clasp_back.jpg
lhd_clasp_front.jpg
lhd_Clasp_back.jpglhd_clasp_front.jpg
 
Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har et halvledd til en Tudor Black Bay 22 mm lenke liggende som de vil selge? Vet at Uncle (Seiko) selger dette, kanskje andre også. Greit å sjekke. Prisen mer enn dobles med frakt og MVA fra Uncle :p
 
Hvilken liker du best av Pelagos 39 og BB58?
39 og 58 på bildet er ikke mine.
Har hatt 58 blå, sort og sølv.
Allikavel, selv uten lang erfaring med P39, setter jeg uten tvil BB58 blå foran P39.
Aldri vært fan av lenke i titan, blir for brunt IMHO.

Og alltid 21 foran 22;)
 
  • Elsker
Reaksjoner: GrimReaper