Tudor-tråden

Kan noen gi en liten kjapp review av FXD?
Fristes av denne.

Om noen har synspunkter på BB Pro taes dette også imot med takk.

Har hatt vanlige Pelagos 3ggr selv, elsker den på bilde men ikke like mye live:LOL::cry:
 
Kan noen gi en liten kjapp review av FXD?
Fristes av denne.

Om noen har synspunkter på BB Pro taes dette også imot med takk.

Har hatt vanlige Pelagos 3ggr selv, elsker den på bilde men ikke like mye live:LOL::cry:
Best bærekomfort!
Kul, spesielt med minuttgraderinger rundt hele bezel.
Flat skive ved timemarkører vs vanlig Pelgos.
Nydelig blåfarge.
Deilig lume!
Flott hint til sine historiske røtter.
Går korrekt.
De to originale reimene som kommer med er ubrukelige (ikke noe borr i låsen på min, tror jeg får ny av Bjerke).
Bruker derfor Erika-reim, elastisk og passer klokka både av utseende og historiske referanser.
Dette er klokka jeg bruker til all sportslig aktivitet uten å være redd for den. Bruker den ikke til jobb med dress, det er den for røff til.
Billig er den også.
Ps: M.N. 21 som gjelder.

Trygg kjøpsanbefaling fra meg!
 
Best bærekomfort!
Kul, spesielt med minuttgraderinger rundt hele bezel.
Flat skive ved timemarkører vs vanlig Pelgos.
Nydelig blåfarge.
Deilig lume!
Flott hint til sine historiske røtter.
Går korrekt.
De to originale reimene som kommer med er ubrukelige (ikke noe borr i låsen på min, tror jeg får ny av Bjerke).
Bruker derfor Erika-reim, elastisk og passer klokka både av utseende og historiske referanser.
Dette er klokka jeg bruker til all sportslig aktivitet uten å være redd for den. Bruker den ikke til jobb med dress, det er den for røff til.
Billig er den også.
Ps: M.N. 21 som gjelder.

Trygg kjøpsanbefaling fra meg!


Takk for oppsummering
Har skjønt at MN21, er "the one to get", men blir potensielt sekundært om jeg blir for utålmodig :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Best bærekomfort!
Kul, spesielt med minuttgraderinger rundt hele bezel.
Flat skive ved timemarkører vs vanlig Pelgos.
Nydelig blåfarge.
Deilig lume!
Flott hint til sine historiske røtter.
Går korrekt.
De to originale reimene som kommer med er ubrukelige (ikke noe borr i låsen på min, tror jeg får ny av Bjerke).
Bruker derfor Erika-reim, elastisk og passer klokka både av utseende og historiske referanser.
Dette er klokka jeg bruker til all sportslig aktivitet uten å være redd for den. Bruker den ikke til jobb med dress, det er den for røff til.
Billig er den også.
Ps: M.N. 21 som gjelder.

Trygg kjøpsanbefaling fra meg!
Enig med alt som blir sagt her.
Gummiremmen er helt krise og natoen er superkomfortabel men som nevnt litt lite borr i låsen.
Bærekomforten er uovertruffen, merker knapt at du har den på.
M.N.21 er nøkkelen her. Jeg hadde nok ikke giddi å gått for 22 eller 23. For meg er litt av greia med denne å ha den første utgaven som er litt mer spesiell og sjelden. Sett fra et samlerperpektiv.
Jeg kjøper aldri klokker for å tjene penger på de så det er ikke en motivator.
Alt i alt en super klokke til en rimelig penge. Det kuleste Tudor har å by på.
 
Best bærekomfort!
Kul, spesielt med minuttgraderinger rundt hele bezel.
Flat skive ved timemarkører vs vanlig Pelgos.
Nydelig blåfarge.
Deilig lume!
Flott hint til sine historiske røtter.
Går korrekt.
De to originale reimene som kommer med er ubrukelige (ikke noe borr i låsen på min, tror jeg får ny av Bjerke).
Bruker derfor Erika-reim, elastisk og passer klokka både av utseende og historiske referanser.
Dette er klokka jeg bruker til all sportslig aktivitet uten å være redd for den. Bruker den ikke til jobb med dress, det er den for røff til.
Billig er den også.
Ps: M.N. 21 som gjelder.

Trygg kjøpsanbefaling fra meg!

Enig med alt som blir sagt her.
Gummiremmen er helt krise og natoen er superkomfortabel men som nevnt litt lite borr i låsen.
Bærekomforten er uovertruffen, merker knapt at du har den på.
M.N.21 er nøkkelen her. Jeg hadde nok ikke giddi å gått for 22 eller 23. For meg er litt av greia med denne å ha den første utgaven som er litt mer spesiell og sjelden. Sett fra et samlerperpektiv.
Jeg kjøper aldri klokker for å tjene penger på de så det er ikke en motivator.
Alt i alt en super klokke til en rimelig penge. Det kuleste Tudor har å by på.

Enig med fortalerne :)

M.N.21 er vel den klokken jeg bruker mest!
05C11A1F-6F54-49A4-AF04-00827C44EC1A.jpeg
 
Også enig med alle her, unntatt kravet om 21. Det forstår jeg ikke. Alt annet likt, og lik pris, greit nok. Men ville ikke betalt mye mer for en 21 altså.
Helt enig. Veldig flotte og ikke minst bruksvennlige klokker som Tudor har en tendens til å levere. For meg er klokker bruk, kun bruk. Da er prod.år/siffer/grønnfarget eller hva det skulle være helt underordnet. Men det er meg. Viktig at en har ulike innfallsvinkler. Håper flere enn Tudor tørr kjøre fixed bars!
 
Helt enig. Veldig flotte og ikke minst bruksvennlige klokker som Tudor har en tendens til å levere. For meg er klokker bruk, kun bruk. Da er prod.år/siffer/grønnfarget eller hva det skulle være helt underordnet. Men det er meg. Viktig at en har ulike innfallsvinkler. Håper flere enn Tudor tørr kjøre fixed bars!
Helt enig. Ser dette som en fantastisk bruksklokke med en hyggelig pris (retail). Å da betale en stor premium for et annet tall på baklokket gjør den bare til en fin bruksklokke. Forstår mange eiere av 21 vil opprettholde en hype rundt denne :)
 
Det handler overhodet ikke om å opprettholde noen form for hype her, så spesiell er ikke denne klokken. Såpass lite spesiell er den at det som gjør den interessant nok å eie er nettopp det at M.N.21 gjør den uvanlig nok til at den er morsom å ha.
Det må vel kunne gå an å ha en eneste tråd uten å blande hype og investeringer inn i bildet?
Uansett så blir man neppe rik av å flippe en 21, det er mye morsommere å ha den enn å tjene 10-15k.

Alt over er egentlig underordnet poenget her, som er at dette er en utrolig kul og rimelig klokke som skiller seg ut litt.
 
Veldig godt fornøyd her også!
Liker det gjennomførte konseptet med klokka.
M.N.21 er for min del ikke viktig, men jeg valgte likevel å vente til det kom en 21.

16731981655554384499803735090068.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JanSkrotnes
Det handler overhodet ikke om å opprettholde noen form for hype her, så spesiell er ikke denne klokken. Såpass lite spesiell er den at det som gjør den interessant nok å eie er nettopp det at M.N.21 gjør den uvanlig nok til at den er morsom å ha.
Det må vel kunne gå an å ha en eneste tråd uten å blande hype og investeringer inn i bildet?
Uansett så blir man neppe rik av å flippe en 21, det er mye morsommere å ha den enn å tjene 10-15k.

Alt over er egentlig underordnet poenget her, som er at dette er en utrolig kul og rimelig klokke som skiller seg ut litt.
Men hva mener du egentlig, at man ikke skal ha annet enn 21?
 
Ikke så farlig.
Hovedgrunnen til mitt kjøp av FXD handlet om «nod» til milsub’s med kanskje den kuleste bezelen på noen moderne klokke. Full lume og like streker all-round, gir den ett særegent preg. Det at den er i titan og har fixed lugs er bare kult på en beater, jeg liker gummien godt også men den havner oftest på en grå nato eller en Erika’s :)

edit: BBPro er min favoritt Tudor med god margin men FXD vokser
 
Men hva mener du egentlig, at man ikke skal ha annet enn 21?
Det blir jo opp til hver enkelt å mene noe om. Men jeg personlig synes mye av poenget med å eie denne klokken er å ha den sjeldnere M.N.21 versjonen pga dens korte produksjonstid.
Jeg tror ikke den hadde blitt i samlingen hvis den var av senere årgang, for da mister den jo det som jeg synes gjør den spesiell og litt mer unik.

Men hvis dette ikke er relevant for andre så spiller det jo fint liten rolle hva som står på baksiden. Jeg snakker bare for min egen del.
Og Tudor blir man ikke rik av å flippe uansett så det er ikke profitt som gjør at den er interessant for meg, kun at den er sjeldnere enn de andre.

Og igjen - klokka er kul uansett. Alle har sin vinkel for å kjøpe den, for meg ville det nok ikke blitt kjøp senere hvis jeg ikke ble tilbudt M.N.21 da den kom i 2021.