Tudor-tråden

6780C52E-FC6F-4114-8C1D-DE72F5DABE5E.jpeg

Føles bra på hånden!

Noen som har spesifikke aspekter rundt Pelagos 39 de lurer på? Vi tar den med i en episode av podden :)
 
De treffer nok markedet rimelig greit her. Forvent ventelister herfra til månen. Jeg synes den er kanon, men min FXD lever veldig trygt i boksen:giggle:
Tror neppe den blir så "het", men vi kommer nok kanskje til å se litt de samme tendensene som med BB58 for et par år tilbake. Jeg synes det er en fin klokke, men med Sub og FXD allerede i boksen så tror jeg ikke det blir aktuelt å erverve seg denne for min del.
 
Redigert:
Liker den og håper de leker litt med fargene i kommende lanseringer. Denne i pelagos-blå hadde vært helt 100 personlig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Sunburst på bezel og skive er litt nedtur og personlig synes jeg rød skrift er mye mer forstyrrende enn fem linjer :p Men ellers ser den veldig bra ut.
Jeg synes at noe av det som gjør Pelagos så bra er de tydelige hvite markørene på den matt sorte bakgrunnen.

Kjører Pelagos i anledning lanseringen :D
IMG_3370.JPG
 
Flott klokke med riktige proporsjoner,...meeen, sorry ass...det er et eller annet med titan som ikke appelerer til meg. Den sunburst bezelen ser og litt "billig" ut synes jeg. Skulle ønske de hadde lansert den i blå, med bezel litt mer matt, slik som fxd.
 
Liker både utseende og dimensjonene, men synes Pelagos med vanntetthet 200m blir litt teit. What’s the point?

Synes av en eller annen uforklarlig grunn at Tudor har mistet litt sjarmen. Mindre merker som S.U.F Helsinki trekker det lengste strået for min del.

Må likevel si at det rykker litt i kjøpsfoten når man snakker om 39mm i titan:mrgreen: Høres ut som en komfortabel kombo
 
Hva skal du med vanntetthet mer enn 200m lurer jeg på…
Selvfølgelig helt åpenbart, men det er noe med historikk, image eller tradisjoner som også spiller en rolle her (igjen min mening:rolleyes:). Hadde vært litt rart om Rolex Sea-Dweller plutselig ble en 200m-klokke. Hva skiller den da fra Submariner?

Hadde vært mer interessant om Tudor hadde klart å redusere dimensjoner, herunder tykkelse og samtidig beholdt «gammel spec.»; dvs litt nyvinning. Nå føler jeg bare at de bare prøver å melke kua eller sminke den gamle dama….. men for all del en fin og kul klokke.

Bare ikke Tudor begynner som Panerai og lager en 50m variant av Pelagos:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Det at moderne Rolex SD og SDDS har disse enorme dybdeklassifiseringene (+He blødeventil), er jo mest en gimmick for å kunne tilby en større diameter Submariner - men samtidig være tro mot historien at de lager klokker som først og fremst skal være funksjonelle instrumenter. Når SD migrerte til 43mm ble den plutselig veldig aktuell for alle de som syntes en 40mm slank Sub var litt i kvinneligste laget. Og det var nok endel. 2017 er lenge nok siden til at store klokker fortsatt var hot.

Breitling fulgte samme taktikken med sin nå nylig utgåtte Superocean-linje. 42mm hadde 500m, 44mm hadde 1000m og 46mm hele 2000m dybdeklassifisering. Med nye Superocean har de gitt blaffen i å late som de lager noe annet enn luksusprodukter og gitt alle 300m klassifisering uavhengig av størrelse.

Jeg ligger ikke våken om natta av at de har skrellet av 300m vanntetthet ved å redusere Pelagos til 39mm. Om jeg skal vri meg litt i søvne er det over bruken av SEIKO chapter-ring. På 42mm hadde de ihvertfall stilige utskjæringer rundt timemarkørene. ;) Alt-i-alt en fulltreffer, selv om jeg er mer svak for klokker i edelstål.
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Vis vedlegg 303359
Føles bra på hånden!

Noen som har spesifikke aspekter rundt Pelagos 39 de lurer på? Vi tar den med i en episode av podden :)

Her er episoden:
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken og Maz19
Monster, kult monster. Vil gjerne teste denne en gang live, usikker på hvordan den faktisk er. Tror det er en klokke som må oppleves.