Tudor-tråden

905A3B1A-299E-4320-94D5-ADE02C4440DC.jpeg

det ligger noen bilder på watchuseek
 
Beste bilde av fronten til nå.
Vis vedlegg 264944

Synes det er mye som ikke stemmer, kvalitetsmessig, med klokken på disse bildene.
Detaljer som jeg tror Tudor hadde løst bedre (eller aldri produsert), selv om dette kun var en prototype.

Tror for det første ikke at Tudor hadde skrevet Pelagos på skiven til en modell som skiller seg såpass mye fra den opprinnelige.
(Pelagos har i dag 5 linjer med tekst. Så vil tro at hvertfall noen ord om sertifisering hadde vært med.)
Er flere detaljer jeg stusser på, men se f.eks. på minuttmarkørene på bezel rundt tallet 10... Der har de valgt å legge til en ekstra markør ift. de andre tallene (4 minutt-streker i stedet for 3).
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Gir mening for meg at de siste 15 minuttene i en nedtelling er nøyaktig granulert for hvert minutt.

Mye gode refleksjoner forøvrig, men disse bildene viser en grisekul klokke så jeg vil egentlig ikke være altfor rasjonell, men heller sluke det rått.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Frøiland og Kraken
Gir mening for meg at de siste 15 minuttene i en nedtelling er nøyaktig granulert for hvert minutt.

Mye gode refleksjoner forøvrig, men disse bildene viser en grisekul klokke så jeg vil egentlig ikke være altfor rasjonell, men heller sluke det rått.


Det er et godt poeng. Tudor/Rolex har vel ikke vist minutt-streker rundt hele bezel tidligere, så sikkert derfor det ser rart ut.
En annen ting: Stusser på "grovheten" til hakkene rundt bezel og krone også.

Men ja, det er jo en spesialutgave, så kanskje jeg bare skal åpne gapet og sluke jeg også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Synes det er mye som ikke stemmer, kvalitetsmessig, med klokken på disse bildene.
Detaljer som jeg tror Tudor hadde løst bedre (eller aldri produsert), selv om dette kun var en prototype.

Tror for det første ikke at Tudor hadde skrevet Pelagos på skiven til en modell som skiller seg såpass mye fra den opprinnelige.
(Pelagos har i dag 5 linjer med tekst. Så vil tro at hvertfall noen ord om sertifisering hadde vært med.)
Er flere detaljer jeg stusser på, men se f.eks. på minuttmarkørene på bezel rundt tallet 10... Der har de valgt å legge til en ekstra markør ift. de andre tallene (4 minutt-streker i stedet for 3).

Det er vel i og for seg ikke unaturlig at det er fire minuttmarkøree fra 0-15.Alle Submarinere har dette. Milsub også, som i tillegg har tre og tre markører rundt resten av bezel.
 

Vedlegg

  • 544EAEDF-4DB3-4260-8864-28DAF1BCC626.jpeg
    544EAEDF-4DB3-4260-8864-28DAF1BCC626.jpeg
    95 KB · Visninger: 0
Det er et godt poeng. Tudor/Rolex har vel ikke vist minutt-streker rundt hele bezel tidligere, så sikkert derfor det ser rart ut.
Både 126660, 126600 og 116600 har minuttmarkører rundt hele (men riktig vei), og har løst den gode plassen 10-tallet gir med 4 streker, mot tre for resterende 5-minutter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Blå BB58. Har sett utallige bilder av denne her på TS det siste året, og får nesten inntrykk av at de fleste har en. Hadde egentlig ikke all verdens forventninger når jeg stakk innom Bjerke for å hente min… Men den fargekombinasjonen var bare helt nydelig! :p Den har ikke forlatt håndleddet en eneste gang enda.
7EB558B1-7868-4019-B340-CF3E9FA695F2.jpeg
 
Jøss å vinglete. Har du hatt BB58 tre ganger?
Mulig jeg er kjedelig og lite spontan, men jeg har aldri flippet en klokke i mitt liv.
Jeg kjøper kun det jeg vil ha og beholder det.
På 16 år som klokkesamler/bruker har jeg kjøpt flere klokker enn jeg tør si høyst, og solgt under 5 stk som jeg kan komme på i farten.
 
Jøss å vinglete. Har du hatt BB58 tre ganger?
Mulig jeg er kjedelig og lite spontan, men jeg har aldri flippet en klokke i mitt liv.
Jeg kjøper kun det jeg vil ha og beholder det.
På 16 år som klokkesamler/bruker har jeg kjøpt flere klokker enn jeg tør si høyst, og solgt under 5 stk som jeg kan komme på i farten.

Selv har jeg ikke høye nok inntekter til at kostnadene ikke strekker til. Altså strekker ikke økonomien til så alle klokker kan beholdes. Skulle gjerne beholdt alle klokkene jeg har eid!

Ikke alltid like enkelt å vite hva man vil ha. Mange klokker er råflotte på bilder og litt kjedeligere live. Den blå BB58 var, dessverre, slik for meg. BB58 925 måtte jeg selge pga økonomi (går ikke alltid som planlagt). BB58 fikk jeg i innbytte kun med intensjon om videresalg. Oppsummert: finnes mange gode og noen overraskende grunner til å flippe. Ikke bare vinglehjerne.
 
Har merket på den korte tiden jeg har vært her at du er glad i meg @Genta :love:
Har ikke postet mer enn en håndfull poster her på Tidssonen, og har kikket over hva jeg har skrevet og hvordan jeg har formulert meg.
Skjønner ikke helt hvor og når jeg har tråkket deg på tærne, men jeg beklager uansett hva det kan ha vært.
Har aldri vært intensjonen
 
Redigert av en moderator: