Tudor-tråden

Min 79260

DSC_0003_zpswrtv2scz.jpg
 
Den er nydelig, @Kenny1000, gratulerer! Fant man ut hva som har skjedd med tuppen på kronograf-sekundviseren?
Det har ikke blitt nevnt fra selger sin side, og jeg har ikke sett eller reagert på dette på bilder. Var noe som skurret når jeg startet chrono nå for 15 min siden, og jeg tenkte at det der må jeg sjekke ut...

Min første vintage og noe skal man jo lære underveis. Hvis dette har blirt poengert av andre ovenfor selger, så er det bittelitt dårlig å ikke nevne det. Hadde nok ikke vært noen deal breaker, litt småplukk må man vel forvente på en 34 år gammel bruksklokke.
 
Det har ikke blitt nevnt fra selger sin side, og jeg har ikke sett eller reagert på dette på bilder. Var noe som skurret når jeg startet chrono nå for 15 min siden, og jeg tenkte at det der må jeg sjekke ut...

Min første vintage og noe skal man jo lære underveis. Hvis dette har blirt poengert av andre ovenfor selger, så er det bittelitt dårlig å ikke nevne det. Hadde nok ikke vært noen deal breaker, litt småplukk må man vel forvente på en 34 år gammel bruksklokke.

Noen merker etter levd liv er det alltid, litt av sjarmen med vintage er at alt ikke er strøkent og perfekt. Min Snowflake er heller ikke perfekt, jeg synes det er interessant å prøve å forstå hva som har skjedd og hvorfor. Gratulerer igjen med et fint eksemplar!
 
Noen merker etter levd liv er det alltid, litt av sjarmen med vintage er at alt ikke er strøkent og perfekt. Min Snowflake er heller ikke perfekt, jeg synes det er interessant å prøve å forstå hva som har skjedd og hvorfor. Gratulerer igjen med et fint eksemplar!

Tydelig at det er visere fra forskjellige referanser her, så nytt viser sett er bestilt hos Bjerke. Var ikke helt bevist på dette til å begynne med, men nå irriterer det meg bittelitt..eller litt mer enn bittelitt egentlig! Viser i subdial kl 12 er trolig riktig, de to andre er som tjukkaser å anse! Men, det ser ut som de kan ha vært riktig på de manuelle versjonene. Uansett, så skal det være 3 like på samme klokke, selv om de kan høre til samme modell men fra ulike epoker. Sekundviser er enten brukket på ett tidspunkt, eller så er den byttet og bare helt feil. Ny og riktig type er uansett på vei.

Setter dette på kontoen for læring til neste gang det dukker opp noe vintage/ gammalt dyrt ræl som ser spennende ut.

Kan ikke klandre noen andre for min egen uvitenhet :confused: At noen har tatt noen snarveier, må man vel regne med i denne verdenen. Så min lærdom er å ikke bare kjøpe selgeren, men også objektet.

Klokken er uansett min diamant i samlingen, og har vært på armen hver dag siden den kom i hus. Vurderte å hive på Speedy`en på tirsdag men den tapte :p