Tudor-tråden

_20201004_153536.JPG
 
Redigert:
Noen som vet om RubberB til Rolex sub/div passer BB 58?

Vet det finnes RubberB til BB 58, men ønsker å bruke lås og ikke T-spenne (og det finnes ikke RubberB til BB58 for bruk med spenne).

Jeg har en ekstra Rolex-lås som jeg kan bruke dersom RubberB til Rolex funker til BB58:)

Phu, lang forklaring!
 
Hei!

Jeg har vært ute etter en submariner i lang tid, ble egentlig bitt av basillen etter jeg kjøpte DJ42 for noen år tilbake. Nå ser jeg ventelistene (dersom du kommer inn på en), er utrolig lange, og jeg kan nok se langt etter en sub i dagens klima. Jeg er heller ikke gira på å kjøpe på bruktmarkedet. liker ikke å betale mer en veil, heller ikke å støtte et ettermarked som virker kynisk og profittjagende. Det siste åpenbare ankepunktet er at jeg er redd for å bli lurt.

Så til poenget.

Når jeg har begynt å lete etter alternativer, har jeg falt for Turdor black bay fifty eight. Den med sort/gull (?) skive og markeringer på bezel. DJ42 forblir penklokken min, så denne er i såfall i tillegg. Har tidligere hatt en Speedmaster moon watch, og syntes kanskje denne ble litt stor. pluss at det var litt stress å drive å trekke den opp annenhver dag.

Er det å kjøpe Tudor noe dere har angret på? typ "jeg burde ventet på Sub"?

Prisen på 35.000 er også (relativt) hyggelig i denne sammenhengen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
Hei!

Jeg har vært ute etter en submariner i lang tid, ble egentlig bitt av basillen etter jeg kjøpte DJ42 for noen år tilbake. Nå ser jeg ventelistene (dersom du kommer inn på en), er utrolig lange, og jeg kan nok se langt etter en sub i dagens klima. Jeg er heller ikke gira på å kjøpe på bruktmarkedet. liker ikke å betale mer en veil, heller ikke å støtte et ettermarked som virker kynisk og profittjagende. Det siste åpenbare ankepunktet er at jeg er redd for å bli lurt.

Så til poenget.

Når jeg har begynt å lete etter alternativer, har jeg falt for Turdor black bay fifty eight. Den med sort/gull (?) skive og markeringer på bezel. DJ42 forblir penklokken min, så denne er i såfall i tillegg. Har tidligere hatt en Speedmaster moon watch, og syntes kanskje denne ble litt stor. pluss at det var litt stress å drive å trekke den opp annenhver dag.

Er det å kjøpe Tudor noe dere har angret på? typ "jeg burde ventet på Sub"?

Prisen på 35.000 er også (relativt) hyggelig i denne sammenhengen.

Kort svar: Kjør på, BB58 er en fantastisk flott klokke!

Lengre svar:
Når man først er hektet ender man ofte med en sub uansett (men gjerne sammen med en haug andre klokker). Men BB58 er en flott klokke, som gir veldig mye for pengene, og som dessuten holder verdien (kanskje til og med stiger), så det er ingen fare om man skulle ombestemme seg. Men man angrer som regel mer på et salg enn et kjøp. ;)

BB58 har også flere fordeler "ved å ikke være en Rolex", og litt mer low key, og med lavere verdi også mer ålright å gå med i "skumle" områder/reiser, på byen osv., eller om man ønsker å være litt mer low-key i f.eks. jobbsituasjoner. BB58 sitter meget fint og behagelig på håndleddet (også litt mindre håndledd), men den mangler mikrojustering som submariner har. Lenken har også fått noe kritikk for "fake" rivets (husker ikke hva det heter på norsk), men det er ikke noe man tenker på til daglig akkurat, og det ser jo fint ut..

Se også min lille unboxing/omtale her.

Submariner, spesielt de moderne med keramisk besel, er dog noe helt eget, og hvis man først har begynt å drømme om den vil nok ikke kløen være 100% tilfredstilt før man har en. Selv om det kan gå en stund mellom hver gang jeg bruker min 114060, er det fortsatt noe magisk ved den når jeg tar den frem...
Det er noe eget med keramisk besel, og hele klokken glitrer og skinner en god del mer enn BB58. Den er også noe større/kraftigere.

Jeg ville heller ikke avskrevet bruktmarkedet helt, verken kjøp eller salg. Bare vær smart, kritisk (mye drømmepriser) og ha tålmodighet (og vær rask når det legges ut klokker som kan være interessante), og å kjøpe av en GG her på sonen er heller ingen dum ide.

Bare for å så noen flere tanker, så finnes det også flere eldre submarinere som jeg også ville kikket på. 14060/16610 er en klokke som gir relativt mye submariner for pengene fortsatt, og er ikke fult så kraftig og bling som de nyere 114060/116610/124060/126610. Dessverre går det lenger og lenger mellom fine/komplette eksemplarer til salgs.

Men uansett, kjøp en BB58 - ny om du har sjansen, eller brukt om du ikke har tålmodighet. Så vil fremtiden vise om du også skaffer deg en sub i tillegg (for jeg tipper du blir så glad i BB58 at du ikke vil selge, og HVIS du gjør det kommer du til å angre, hehe). ;)
 
Tusen takk for svar alle sammen! Prøvde suben til en kompis i går, og en tudor black bay (ikke 58).
Suben er selvfølgelig fin, men dersom tudor bb 58 er såpass "slanket" som videoene på nett antyder, tror jeg den vil være en meget god beater. DJ42 blir nok i mitt eie, da den er en perfekt jobb klokke. Har gått i blå-dressen i snart 12 år, og DJ´n funker fint i det aspektet. Men som hverdagsklokke når jeg endelig kommer meg ut av dressen, blir det en diver.

Vi får se hva som dukker opp i et butikkvindu først: BB58 eller Sub.
 
Jeg ville gått for blue. Den er litt friskere.
Veldig vanskelig valg. Skifter litt mening fra uke til uke:oops: Det eneste jeg holder fast ved er at stålfargen på den blå er litt finere og kanskje også mer allsidig.

En annen ting jeg tenker litt på er hvorvidt begge fargene blir del av «standard-kolleksjonen» i fremtiden og hvilken farge som tåler tidens tann best.
 
Jeg synes definitivt den blå er vinneren her. Skulle bare ønske Tudor kunne droppet den der fæle rivet-lenken :(
 
  • Liker
Reaksjoner: andersen
Tusen takk for svar alle sammen! Prøvde suben til en kompis i går, og en tudor black bay (ikke 58).
Suben er selvfølgelig fin, men dersom tudor bb 58 er såpass "slanket" som videoene på nett antyder, tror jeg den vil være en meget god beater. DJ42 blir nok i mitt eie, da den er en perfekt jobb klokke. Har gått i blå-dressen i snart 12 år, og DJ´n funker fint i det aspektet. Men som hverdagsklokke når jeg endelig kommer meg ut av dressen, blir det en diver.

Vi får se hva som dukker opp i et butikkvindu først: BB58 eller Sub.


Etter gode innspill fra dere her inne, har jeg gått til det skrittet å bestilt en Tudor BB fifty-eight hos Bjerke. Den i sort.
De forespeilet ganske lang ventetid, men da får jeg en grei pris, og ro i sjela ift ektehet, mva, garanti og alt det der.

Da sitter jeg med en DJ41 blue, og en Tudor BB. Klokker til alle anledninger. (Har en Seiko som arbeidsklokke i hjemmet)
 
Hvorfor er det så stor prisforskjell mellom disse? Syns begge er kule. Men i mine øine fremstår den hvite som et varp?
439DAE6D-5653-45CD-9FEF-45D0846D3F13.png
229B24A4-640E-4320-BAA6-DDB3DFD45ADF.png
 
Hvorfor er det så stor prisforskjell mellom disse? Syns begge er kule. Men i mine øine fremstår den hvite som et varp?
Vis vedlegg 216717Vis vedlegg 216718
Tja.. Oysterdate «bigblock» med Rolex krone og baklokk henger vel en del høyere enn Prince Date.

Når det er sagt synes jeg 50.000kr er for stor prisforskjell på klokkene. Den hvite er pen, og prisen fremstår slettes ikke verst - såfremt tilstanden er ok.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta