Tudor-tråden

IMG_6838.jpeg

Er det noen som er kjent med tilgjengeligheten av Rosa Tudor Chrono i Norge? Kildene jeg har lest på her på nettet tilsier at "Alle ADer skal få en hver", har sett noen svensker som har fått levert. Samt at de hadde den Rosa ved åpningen av nye butikken i København...
Bjerke kunne skaffe.

• Liker
Reaksjoner: saxxvik
Overaskende rakkker.

For å ta en ting først: Jeg er IKKE noe fan av "gilt". Er ferdig og lei det der. Men, denne lille Tudoren er såpass annerledes enn så mange andre dykkerklokker, at jeg tilgir den for dette "gilt"-greiene. Det er designet ellers, med litt lengre lugs og flatere / "boxy" urkasse som gjør den til det den er. Hadde en Red Sub fra 1974 for noen år siden og en 14060 Sub, og BB54 har litt av det samme designuttrykket når det gjelder urkassen. Når man ser ned på håndleddet og ser det lyser opp i stålet utenfor urskiven, så ser man at denne BB54 er designet "bedre" enn BB58, som er mer rund.Jeg elsker min BB58 (blå), men BB54 har noen små og betydningsfulle designtrekk over seg, som gjør at den fremstår fantastisk på hånden. Har sett mang bilder av BB54 og mange videoer, men ingen av dem kan vise hvordan den er på eget håndledd. Ikke overraskende muligens. BB54 overrasker veldig positivt. Så får "gilt" være "gilt", da resten er 100%.

img_8857-png.2543958

img_8798-jpeg.2543959

Redigert:
Støttes. Forgyllingen blir ikke like synlig pga matt og fargeløs bezel, vil jeg la meg lure av. Designmessig også bedre treff, lollipop sekundviser mætsjer runde 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10 og 11 markørene. Snowflæik viseren mætsjer 12 markøren og minuttviser 3, 6 og 9. Slankere kasse eliminerer det som måtte være av håkkipøkk inntrykk

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg hadde en blå, utrolig fin klokke som kan brukes til alt. Pelagos 39 som jeg har nå er kanskje et hakk over i mine øyne. Selv om den aldri kan bli like "dressy" Veldig tett mellom de.
Ingen av de er vel spesielt dressy spør du meg. Men så er ikke jeg noe fan av toolwatch til dress og pent heller. Men som en allrounder og hverdagsklokke ticker både Pelagos 39 og BB58 av de fleste boksene. Da blir det smak og behag over hvilken man liker best.

Selv synes jeg BB58 på en måte er vendepunktet til Tudor hvor begynte å gå bort fra tjukkaskasser og virkelig traff massene på alle plan, både med størrelse og design. Jeg har hatt den blå også, og den er like flott - dog ikke så mye allrounder som broren. Den er perfekt i denne priskategorien.

• Liker
Reaksjoner: andres
Vanskelig å velge mellom BB58 (blå) og P39. Blåfargen er über nice på 58'n, mens P39 sine visere og timemarkører fremstår usedvanlig helhetlig. Uansett, lurer på om vi er på bunn når det gjelder diameter på urkassene og the only way is up fra nå av?

Line-up.png