Tudor Fastrider 42000 falsk?

Medlem
19. juli 2016
Innlegg
8
Sted
Bergen
Hei,

Trenger litt hjelp her. Se bildet - er det ikke noe rart med datoen? På alle andre bilder jeg finner er datoen vannrett - her er den skråstilt? Varsellampene lyser..

På forhånd takk for innspill!
Tudor42000.jpg
 
Det er en klokke som jeg egentlig har blitt enig om å bytte til meg. Selger har sendt meg bildet.
Jeg stusser også litt over de 2 nyansene på fargen bak "Tudor Geneve", men dette kan være ekte..
Tudor2.jpg
 
Jeg skal ikke si at den er fake, det har jeg ikke kompetanse til, men som du sier er dato vannrett på alle bildene av fastrider, bortsett fra de som er fake der dato er skråstilt.
Eksempel:
IMG_1600.JPG
 
Det kan jo være den er ekte, men at den har fått seg en smell slik at datoen har blitt "off"..
Ville holdt meg unna denne. Har ennå ikke sett en med skrev datovisning, alle ser slik ut (hentet fra nettet)
xKPDtHe.jpg


Tviler på at en kan få en smell som gjør at datovisningen blir skråstilt. Er vel et hjul bak skiven som på Sub/GMT osv osv. noe som gjør dette umulig
 
Det kan jo være den er ekte, men at den har fått seg en smell slik at datoen har blitt "off"..

Jeg har ikke peiling på om denne er ekte eller ikke.

Men tallene er jo trykt/printet på et datohjul. Ingen smell kan vri et slikt trykt tall. Det ser ut som om det er brukt et datohjul ment for datovindu klokken 3, hvor dette hjulet har vannrette tall.
 
Ang fargene på Tudor Genève så finner jeg et par bilder som er like så det kan være lys som spiller inn, men de aller fleste bildene er omvendt.
Kan du ikke be om litt flere bilder f.eks. med dagens dato?
Regner med at den er ute papirer siden du setter spm ved den?

Blir spennende å høre hva Askeland konkluderer med @OyvindBrandtun
 
Fake eller ikke, datohjulet i klokka er til en klokke som viser dato kl. 6 ser det ut som. Kunne f.eks. fått det fra en Monte Carlo eller annen Tudor med den konfigurasjonen. Men selvsagt: hele klokka kan også være fake.
 
  • Liker
Reaksjoner: chronometer
Jeg er ingen ekspert på Fastrider, men skal ikke serienummeret være gravert inn på baksiden av en lug på de fleste moderne Tudor klokker? Mulig det er vinkelen, ser modellnummer tydelig, men ikke serienummer på motsatt lug.

Edit: Serienummeret kan jo selvfølgelig være fjernet i Photoshop
 
Jeg tipper den er ekte, men med feil datohjul (for visning kl 3).

Samtidig: Jeg ville aldri turt å kjøpe den før jeg hadde fått den verifisert hos AD. Finn enn annen om det ikke er mulig. Og gjerne fra TS, så slipper du bekymringer :)
 
Jeg tipper den er ekte, men med feil datohjul (for visning kl 3).

Samtidig: Jeg ville aldri turt å kjøpe den før jeg hadde fått den verifisert hos AD. Finn enn annen om det ikke er mulig. Og gjerne fra TS, så slipper du bekymringer :)
Feil datohjul tenkte jeg ikke på. Håper det er det