Tudor Fastrider 42000 falsk?

Kan det være at datohjulet fra Tudor Heritage Chrono passer, og at det er gjort en tabbe mens den har vært inne til service? (eller, lite trolig, under montering)?
 
Hei!
Takk for alle innspill!
Nå er selger "kjøpt", opprinnelsen er verifisert og serienr er kontrollert av urmaker. Tipset om feil datohjul ser ut til å være spot on. Heldigvis billig å fikse, kanskje man til og med får det dekket. Jeg tar en kikk på klokken IRL neste helg, og poster fasit her.
Igjen, takk for engasjement og innspill. Noen som har en sterke innsigelser mot å kjøpe den, om den skulle være ellers ok? Feks attraktivitet?
 
Hei!
Takk for alle innspill!
Nå er selger "kjøpt", opprinnelsen er verifisert og serienr er kontrollert av urmaker. Tipset om feil datohjul ser ut til å være spot on. Heldigvis billig å fikse, kanskje man til og med får det dekket. Jeg tar en kikk på klokken IRL neste helg, og poster fasit her.
Igjen, takk for engasjement og innspill. Noen som har en sterke innsigelser mot å kjøpe den, om den skulle være ellers ok? Feks attraktivitet?
Flott klokke, kjør på!
 
Flott klokke, har tidligere studert den hos AD og seriøst vurdert den. Litt pussig at datohjulet skulle være feil. Jeg synes det er noe rart på det siste bildet i post nr. 8. Hva er den grå "firkanten" som omslutter det svarte "Ducati-skjoldet" på dato-setteren på siden av urkassen? Er det bare noe rart med selve bildet? Det skal ikke være noe annet enn kassestål rundt det svarte "skjoldet".

Edit: Det var nok bare en skyggeeffekt i bildet pga. kasseformen. Ser mer normalt ut på de to andre bildene som viser skjoldet fra undersiden.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: OyvindBrandtun