Tudor Fastrider 42000 falsk?

Ang fargene på Tudor Genève så finner jeg et par bilder som er like så det kan være lys som spiller inn, men de aller fleste bildene er omvendt.
Kan du ikke be om litt flere bilder f.eks. med dagens dato?
Regner med at den er ute papirer siden du setter spm ved den?

Blir spennende å høre hva Askeland konkluderer med @OyvindBrandtun

Fake eller ikke, datohjulet i klokka er til en klokke som viser dato kl. 6 ser det ut som. Kunne f.eks. fått det fra en Monte Carlo eller annen Tudor med den konfigurasjonen. Men selvsagt: hele klokka kan også være fake.

• Liker
Reaksjoner: chronometer
Jeg er ingen ekspert på Fastrider, men skal ikke serienummeret være gravert inn på baksiden av en lug på de fleste moderne Tudor klokker? Mulig det er vinkelen, ser modellnummer tydelig, men ikke serienummer på motsatt lug.

Edit: Serienummeret kan jo selvfølgelig være fjernet i Photoshop

Jeg tipper den er ekte, men med feil datohjul (for visning kl 3).

Samtidig: Jeg ville aldri turt å kjøpe den før jeg hadde fått den verifisert hos AD. Finn enn annen om det ikke er mulig. Og gjerne fra TS, så slipper du bekymringer :)

Jeg tipper den er ekte, men med feil datohjul (for visning kl 3).

Samtidig: Jeg ville aldri turt å kjøpe den før jeg hadde fått den verifisert hos AD. Finn enn annen om det ikke er mulig. Og gjerne fra TS, så slipper du bekymringer :)
Feil datohjul tenkte jeg ikke på. Håper det er det

Kan det være at datohjulet fra Tudor Heritage Chrono passer, og at det er gjort en tabbe mens den har vært inne til service? (eller, lite trolig, under montering)?

Hei!
Takk for alle innspill!
Nå er selger "kjøpt", opprinnelsen er verifisert og serienr er kontrollert av urmaker. Tipset om feil datohjul ser ut til å være spot on. Heldigvis billig å fikse, kanskje man til og med får det dekket. Jeg tar en kikk på klokken IRL neste helg, og poster fasit her.
Igjen, takk for engasjement og innspill. Noen som har en sterke innsigelser mot å kjøpe den, om den skulle være ellers ok? Feks attraktivitet?

Hei!
Takk for alle innspill!
Nå er selger "kjøpt", opprinnelsen er verifisert og serienr er kontrollert av urmaker. Tipset om feil datohjul ser ut til å være spot on. Heldigvis billig å fikse, kanskje man til og med får det dekket. Jeg tar en kikk på klokken IRL neste helg, og poster fasit her.
Igjen, takk for engasjement og innspill. Noen som har en sterke innsigelser mot å kjøpe den, om den skulle være ellers ok? Feks attraktivitet?
Flott klokke, kjør på!

Flott klokke, har tidligere studert den hos AD og seriøst vurdert den. Litt pussig at datohjulet skulle være feil. Jeg synes det er noe rart på det siste bildet i post nr. 8. Hva er den grå "firkanten" som omslutter det svarte "Ducati-skjoldet" på dato-setteren på siden av urkassen? Er det bare noe rart med selve bildet? Det skal ikke være noe annet enn kassestål rundt det svarte "skjoldet".

Edit: Det var nok bare en skyggeeffekt i bildet pga. kasseformen. Ser mer normalt ut på de to andre bildene som viser skjoldet fra undersiden.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: OyvindBrandtun