Tudor Black Bay-tråden

Var snakk om 28.500 på skinnreim og 30.500 med lenke hvis jeg ikke tar helt feil. Altså litt dyrere enn de nåværende modellene (26,5 på skinn) pga. det nye inhouse-verket.

Takk for det. I så fall synes jeg prisen på nye BB virker veldig bra. Tudor har lagt seg på en fornuftig linje på de nye klokkene med inhouse urverk i forhold til enkelte andre produsenter.

Selv om tanken på inhouseverk er fristende, må jeg innrømme at jeg liker skiva på første versjon bedre. Både smiley-typografien og rosa sitter bedre mtp. helhetsinntrykket. Når det er sagt finnes det vel ingen lov som sier at man ikke kan eie begge?
:—)

Hvilken man liker best er selvfølgelig en smaksak. Selv liker jeg den nye skiven bedre. "Smilefjeset" på den gamle er jeg ikke så veldig glad i (og heller ikke påskriften "Rotor Self winding o_O). Heldigvis har de droppet avhandlingen som er på Pelagos:)
downloadfile.jpg
 
Redigert:
Takk for det. I så fall synes jeg prisen på nye BB virker veldig bra. Tudor har lagt seg på en fornuftig linje på de nye klokkene med inhouse urverk i forhold til enkelte andre produsenter.



Hvilken man liker best er selvfølgelig en smaksak. Selv liker jeg den nye skiven bedre. "Smilefjeset" på den gamle er jeg ikke så veldig glad i (og heller ikke påskriften "Rotor Self winding o_O). Heldigvis har de droppet avhandlingen som er på Pelagos:)
Vis vedlegg 11996
Det er nok mange som er uenige med deg der siden en del liker den "smilende" skiven og også den gamle Tudor-rosen i stedet for skjoldet. Jeg personlig er enig med deg og synes også in-house urverket med 72 timers gangreserve mer enn veier opp for skiven. :) Jeg har ikke vært så fan av lenken tidligere, men blir spennende å se den nye versjonen med "riveted" lenke som jeg faktisk har ganske troen på. Gleder meg som en unge til den kommer i butikk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ban
@Ban - rosen og "smile-fjeset" samt kronen, var et nikk til 7928 - men så fikk også Tudor tyn for "snowflake" og kasse- størrelsen på BB..... Ikke lett å gjøre alle tilfreds :) Her var det nok et ønske om å ikke kopiere en klassiker men gi den "litt av hvert". Selv synes jeg de lyktes godt - men for all del, ja takk begge deler !!! :D
 
Noen med bilder av BB36 på hånden? Har opprinnelig sett meg ut en BB Blue, men er noe nysgjerrig på BB36.

Sjekk ut "mistertudor" samt Tudors egen profil "tudorwatch" på instagram. Mye gode bilder og et par korte videosnutter.
 
På tide å børste støv av denne tråden igjen.
Jeg er ny her på tidssonen, og forholdsvis fersk i klokkeverden også. Har på kort tid blitt veldig interessert i klokker og har sett meg ut Black Bay som et fint sted å begynne.

Var i kontakt med Bjerke på Paleet for noen dager tilbake som ønsket 31 000,- for en Black Bay med in-house urverk. De hadde den dessverre ikke inne, men det hadde butikken i nedre Slottsgate.
Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi at jeg i skrivende stund er på ferie i karibien og undersøker i den anledning også priser på en Black Bay. En AD i Willemstad(Curaçao) skulle ha 4250$ for en Black Bay. Kort tid etter at prisen var kommunisert fortalte damen bak skranken at hun kunne ringe sjefen for å gi en god pris. Etter litt skuespill på norsk, ba jeg om den aller beste prisen som da ble redusert til 3600$.

Enten så blir turister lurt trill rundt her, eller så har vi gode priser i Norge. Tatt i betraktning at jeg selvsagt må fortolle uret når jeg kommer hjem til Norge.
Skal en tur til Aruba også, så får jeg sjekke der også.
 
Vi har relativt gode priser fra AD i Norge vil jeg påstå. Dette basert på egne observasjon både på nett og i butikk.
Arrester meg gjerne, men med mindre det er noe sjeldne saker, så vil jeg tro det er "hjemme best" mtp. Ur kjøp
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Zari