Tudor Black Bay-tråden

Medlem
17. feb. 2011
Innlegg
1.261
Sted
Vestland
Tenkte at Black Bay fortjener sin egen tråd.

Vet at alle versjonene av denne kule klokken finnes her på sonen. Og det vil vel snart dukke opp nye versjoner som ble sluppet i Basel. Blir spesielt spennende å se bronse modellen og 36mm

Hadde vært kult å se bilder av deres Black Bay, og forskjellige remmer/nato dere bruker.

Vintage Tudor Sub er selvfølgelig også hjertelig velkommen i denne tråden :)

Jeg har den røde og er veldig fornøyd med den.



 
EC887A58-1BB6-417F-AB92-E27EC829CBD7_zpsceddzper.jpg


Her er min på grønn nato!
 
Jeg må ærlig si at dette egentlig er klokken i samlingen min jeg liker best, men den mangler dato :(

Den burde blitt levert i en versjon med dato slik Rolex har gjort på sin Sub med flere anledninger.
Da hadde Black Bay'en blitt en evig keeper ;)




20160120_140803_zpsfkdxjsqj.jpg
 
Meget bra initiativ, Vidar! Uten noen forkleinelse så er Tudor BB et stilikon (like mye som den berømte storebroren) - selv "røkla" har kopiert den, ikke minst den røde bezelen.

Her er min med diverse reimer....

FB_IMG_1455666788275.jpg


Tudor%20BB%20with%20Colareb%20reim.jpg


Tudor%20BB%20with%20NATO.jpg


FB_IMG_1458078094356.jpg


Må innrømme at BB passer best på NATO, og har selvfølgelig bestilt en ny i fra Strapcode, til konas store begeistring :D Når den er i hus, kommer nytt bilde!
 
Tok et bilde til en annen tråd, med BB'n og min gamle Zodiac Sea Wolf fra slutten av 60-tallet. Viser utviklingen på slike ur. Denne gangen BB på klassisk sort NATO

22bc2fd1-8c5e-4522-98a9-2afa53c648f5.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: endofmessage
Måtte bare legge denne inn, en samling tilhørende Grahame Fowler, en samler i fra NYC. Etter mitt syn er en realt slitt G10 lekkert på disse mil. Tudor Submariner, - I sin tid utlevert til dykkere i den franske marinen, fra 1974 til 1983.

gf-straps.jpg
 
Kjøpte min BB nå i februar og er superfornøyd!! Trivdes veldig godt med lenken, men har nå gått til innkjøp av litt ymse lær fra Hirsch. Mørkebrun er på per dags, så vil oppdatere med flere (og bedre) bilder etterhvert som de testes ut :) IMO en stilfull reim som passer bra til veldig mye.
Me5ZUE6.png

IGZQKrC.jpg

mWavgoy.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Vidar
Hva tror dere om verdien på første generasjon BB med ETA de kommende årene?

De vil være i salg kun ett år, før den oppdaterte versjonen med inhouse urverk kommer. Initielt tenker jeg at de nye vil ha markant høyere verdi på bruktmarkedet (selv om nyprisen ikke er noe særlig høyere enn ETA versjonen).

Det som taler for at prisen på første generasjon holder seg er nettopp det at de kun er solgt i ett år - og dermed vil det ikke være så mange av dem.

Hva tror dere som har litt mer erfaring innen klokkeverden? Hva tror dere? Vil første generasjonsverdien i løpet av de neste årene falle som en stein, eller holde seg sammenlignet med andre generasjon?
 
Legger på et bilde til - så tråden får nytt liv.
Min høyst subjektive vurdering @Ramah, er at 1st generasjon BB ikke vil tape seg nevneverdig i verdi. Du vil alltid få en "dip" når det kommer en ny utgave - fordi interessen for den gamle synker. Normalt vil et ur/ type som har blitt laget i en begrenset periode, øke i verdi - men da snakker vi over tid. Som med alt annet vil markedet med interessen, styre pris på brukte ur.

20160727_185247.jpg


Ny reim i fra I.W. Suisse - "vintage bomber-jacket"
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Takk for svar! Det var virkelig ikke meningen å drepe denne tråden!

Snakket med en urmaker i UK som mente at ETA vil holde seg i verdi fordi den er den originale BB, første generasjon, og det vil alltid være attraktivt. Tror han har rett.
 
Er det noen som har hørt noe om norske priser på den nye Black Bay?
 
Er det noen som har hørt noe om norske priser på den nye Black Bay?
Var snakk om 28.500 på skinnreim og 30.500 med lenke hvis jeg ikke tar helt feil. Altså litt dyrere enn de nåværende modellene (26,5 på skinn) pga. det nye inhouse-verket.
 
Selv om tanken på inhouseverk er fristende, må jeg innrømme at jeg liker skiva på første versjon bedre. Både smiley-typografien og rosa sitter bedre mtp. helhetsinntrykket. Når det er sagt finnes det vel ingen lov som sier at man ikke kan eie begge?
:—)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis