Trykktesting

Otteren i Stavanger trykktestet min gamle Breitling Superocean til 3bar. Torbjørnsen trykktestet også min gamle Steinhart Ocean-1 til kun 3 bar.

Urmakere nå til dags... :p

Mye vits med Doxa 5000T, DSSD eller PloProf hvis de tester klokkene til 1/10 av maxdybde da. Syns det er litt ubrukelig.. men det kan jo hende det må litt tyngre maskineri til enn de fleste urmakere har på bakrommet også :)

Ville du virkelig likt at serviceverkstedet ditt freste avgårde og testet alle 1001 hestekreftene :confused: Ikke jeg.. :p

Lekkasje er faktisk mest kritisk fra 0-10meter. Det er da man har minst trykk på tetningen og vann kan presse seg forbi. Jo mer vanntrykk på tetningen, jo større flatetrykk og større tetningskraft. For større dyp er det spesielt deformasjoner som kan føre til lekkasje... Skal ikke ta dette noe videre--- Go hælg!

Jeg tror man ville bli møtt med blanke ark hos de fleste urmakere om man spurte om dette i kassen, men de som eventuelt ville hatt et logisk svar så tror jeg det blir noe i samme duren som Heuer kommer med her. Høres meget logisk ut, selvom jeg selv hadde likt at de hadde kjørt DSSD opp til 500bar.

Kan ikke urene sendes inn til et "hoved verksted" å bli testet bedre? :D

Tror Rolex kun har en slik trykktank, ettersom den veien 1300kg.

Fant ikke så mange bilder, men her ser man litt av trykktanken de bruker på DSSD

Collection_DeepSea_Introduction_img_html_TheHyperbaricTank.jpg

Helt korrekt :)

Det må jo være gode nyheter så i måte? Da burde jo strengt tatt en hvilken som helst 3 atm klokke faktisk tåle sin tur i et vilkårlig basseng eller lignende.

Ja, det er korrekt. Selv nøler jeg ikke med å ta et hvilket som helst ur som er testet til 3 atm med på en snorkle tur. Men så er det stopp.

Har forresten hatt et billig digitalt ur som var testet til 3 atm ned til 40 m. Det virker helt perfekt fremdels :twisted:

Frode

Snakka med service senteret til Rolex i stavanger i dag, og urmakeren kunne fortelle meg at de trykkteste til 10 bar for de fleste ur. For ur som hadde 500m +++ WR, hadde de spesial utstyr for å teste ....

Snakka med service senteret til Rolex i stavanger i dag, og urmakeren kunne fortelle meg at de trykkteste til 10 bar for de fleste ur. For ur som hadde 500m +++ WR, hadde de spesial utstyr for å teste ....

Uten at han gikk noe mer inn på det? Hørtes ut som bs. "Til det har vi noe "spesial"-utsyr"