Tropic Straps

Er utsolgt selvfølgelig...
Ser ut som Watch obsession har den inne:
https://www.watchobsession.co.uk/co...d-rubber-waterproof-diving-strap-in-true-blue

• Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Har den der og synes ikke den smaler inn nok til å ha den autentiske looken. Er jo nettopp dette som gjør remmmen så utrolig pen designmessig. Har selv blitt «allergisk» mot remmer med samme bredde på lug og spenne. Feks for store Panerai-remmer og Isofrane.

Særlig at den lengste delen smaler såpass er nesten det peneste på de originale:

Vis vedlegg 201774
Sant det. Nå er jeg ute etter bruksverdien ikke hvorvidt den er visuelt identisk med noe annet.

• Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
Da har jeg prøvd OG Tropic Strap de siste ukene og inntrykket er utelukkende positivt.
Forholdvis dobbelt så dyr som etterligningene i silikon, men definitivt verdt prisdifferansen.

Vil sammenligne komfort og kvalitet mot Everest Bands (begge av vulkanisert gummi).
Spennen er vinklet, det ser kanskje nokså merkelig ut fra siden men komforten er helt på topp.
Tapering fra 20/16mm er forøvrig meget fotogen.

Vaniljeduften som nevnt ovenfor er også en bonus. Tropicen blir nok stående på SPB149-en i lang tid fremover ;)

7B449964-2ED1-40D7-8356-384CD48B476F.JPG
L1180805-2.JPG
L1190306.JPG
L1180324.JPG
L1180361.JPG
L1180328.JPG

Da har jeg prøvd OG Tropic Strap de siste ukene og inntrykket er utelukkende positivt.
Forholdvis dobbelt så dyr som etterligningene i silikon, men definitivt verdt prisdifferansen.

Vil sammenligne komfort og kvalitet mot Everest Bands (begge av vulkanisert gummi).
Spennen er vinklet, det ser kanskje nokså merkelig ut fra siden men komforten er helt på topp.
Tapering fra 20/16mm er forøvrig meget fotogen.

Vaniljeduften som nevnt ovenfor er også en bonus. Tropicen blir nok stående på SPB149-en i lang tid fremover ;)

Vis vedlegg 212309Vis vedlegg 212312Vis vedlegg 212311Vis vedlegg 212313Vis vedlegg 212315Vis vedlegg 212314

Ser dette er en ny type spenne. Min rem har en slank og vanlig spenne. Ser også de skriver «New Angular Buckle» på websiden.

Mye penere enn mange av de dyrere Tropic-reimene. Jeg tenker spesielt på avslutningen mot urkassen. Mange av de andre Tropic-reimene er kuttet skarpt av og det ser helt dølt ut når reimen er på hånden.

Din modell er avrundet og ikke avkuttet mot urkassen - og gir derfor et mer visuell behagelig uttrykk. :)

Så var det dette med silikon og støvmagnet, da.

Tropic er knalltøft... Feiget ut og kjøpte Baltic sin variant. Litt for mye silikonfeeling, men pen. Vis vedlegg 212328

• Liker
Reaksjoner: Vegard1980
Mye penere enn mange av de dyrere Tropic-reimene. Jeg tenker spesielt på avslutningen mot urkassen. Mange av de andre Tropic-reimene er kuttet skarpt av og det ser helt dølt ut når reimen er på hånden.

Din modell er avrundet og ikke avkuttet mot urkassen - og gir derfor et mer visuell behagelig uttrykk. :)

Så var det dette med silikon og støvmagnet, da.
Ingen problem med støvansamlinger på denne. Vet ikke om den er laget av silikon siden den ikke er så stretchy , men den er meget myk og behagelig på håndleddet.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen