Tropic Straps

Medlem
30. mai 2009
Innlegg
1.275
Sted
Stavanger
Noen som har erfaring med Tropic straps? Denne typen har gått meg hus forbi. Men etter jeg kom over artikler fra Fratello Watches og Worn and Wound ble jeg fristet til å prøve et par.
Tropic Straps som de referer til ligger jo på $79 pluss frakt osv. Så jeg spør egentlig folket om det er verdt prisen? Ser at en får billigere Tropic straps også rundt omkring til under halve prisen...


synchron-tropic-strap-02.jpg
 
Verdt alle pengene og smaler inn perfekt. Kan brukes til ekstremt mye siden de er såpass elegant utformet.

Finnes mange rimeligere varianter som også er mer enn god nok men er defintivt høyere kvalitet og følelse på den til 79 dollar. Vaniljelukt som bonus.

De originale vintage kan du få til rundt 200 dollar i 20mm. Også verdt pengene i mine øyne. Var så heldig å kjøpe en billig vintageklokke for 80 dollar en gang på tyske eBay der den stod på en original Tropic-rem. Mao var remmen verdt mer enn klokken.

Tropic må være min favorittrem:

7086EB28-FD98-4904-A882-308F635589BF.jpeg
BCC24E17-F672-43A9-85CC-83838608F139.jpeg
A1535D9C-5BE9-4CA1-BE05-E011702ED293.jpeg
92554A4C-ACD8-4F3F-BC96-EC0319BC3385.jpeg
950E06AE-8659-43C0-920C-83EF46565F6B.jpeg
8FE86644-E5B4-442E-9A5C-82CE78EA677D.jpeg
8F9C2D98-5614-4869-9343-0D76B8A8BDF4.jpeg
 
Uncle Seiko selger også tropic av god kvalitet. Enig i at de som listes her virker lovende - og flere fargevalg er jo en bonus. :)
 
Har testet det meste av «tropic» reimer og det er svært store forskjeller i kvalitet. Inntil jeg kjøpte min Zenith Defy har alltid Oris sin tropic vært langt foran de andre i komfort og kvalitet. Tropic har jeg også og er absolutt verdt pengene, men keeperen er litt vel løs, kontra Oris sin. Mistenker at de produseres på samme fabrikk ettersom de har de samme smeltesømmene, merkene og samme følelse. Klarer du å leve med at det står Oris bak på reima ville jeg gått for den og heller bytte til en annen 18mm spenne. Jeg har ennå til gode å finne andre gode leverandører da de alle har blitt litt for «plastikk»
 
  • Liker
Reaksjoner: YoManYo
Verdt alle pengene og smaler inn perfekt. Kan brukes til ekstremt mye siden de er såpass elegant utformet.

Finnes mange rimeligere varianter som også er mer enn god nok men er defintivt høyere kvalitet og følelse på den til 79 dollar. Vaniljelukt som bonus.

De originale vintage kan du få til rundt 200 dollar i 20mm. Også verdt pengene i mine øyne. Var så heldig å kjøpe en billig vintageklokke for 80 dollar en gang på tyske eBay der den stod på en original Tropic-rem. Mao var remmen verdt mer enn klokken.

Tropic må være min favorittrem:

Vis vedlegg 201726Vis vedlegg 201725Vis vedlegg 201724Vis vedlegg 201723Vis vedlegg 201722Vis vedlegg 201721Vis vedlegg 201720
Steike i live for noen inspirasjonsbilder! Den blå i det andre bildet, er det Tropic True Blue?
 
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
@Qwestern Hvor får jeg tak i Oris sin Tropic?
Har pleid å kjøpe av Jura Watches men ser ikke ut som de har den inne nå:

Alternativt chrono24:
 
Tropic straps er min favoritt. Har en fra uncleseiko og en fra cheapestnatostraps. De er så å si identiske i touch and feel . Rimelige reimer som har bøtter med vintage mojo.
Godt mulig orginale Tropic overgår disse kopiene... men helt seriøst. Hvor mye bedre kan en slik reim bli når kopiistene også bruker vulkanisert gummi, og de samme dimensjonene. Hadde vært interessant å hørt fra noen som har erfaringer her .
 
Steike i live for noen inspirasjonsbilder! Den blå i det andre bildet, er det Tropic True Blue?
Er utsolgt selvfølgelig...
 
Her en original gammel Tropic 20mm som jeg er storfornøyd med og vil anbefale på det varmeste. Passer til det aller meste. Har hatt et par billigere varianter tidligere som var helt OK. Som nevnt lenger opp her er Oris sin Tropic helt fantastisk. Jeg synes at alle gummireimene til Oris holder skyhøy kvalitet og danker ut både Hublot og Panerai fra gummi-tronen.
 
ABDECB9D-856A-441A-92F3-37AB2E7924A0.jpeg


Jeg er svært fornøyd med denne fra Techne. Hatt den noen år nå og er eneste reimen jeg bruker. Prøvde Watchgecko og Uncle Seiko sine på BP flyback’en som var 22mm. Virket fine de og. Til sammenligning føles denne mye stivere ut. Synd den kun leveres i 20mm.
 
Vis vedlegg 201772

Jeg er svært fornøyd med denne fra Techne. Hatt den noen år nå og er eneste reimen jeg bruker. Prøvde Watchgecko og Uncle Seiko sine på BP flyback’en som var 22mm. Virket fine de og. Til sammenligning føles denne mye stivere ut. Synd den kun leveres i 20mm.

Har den der og synes ikke den smaler inn nok til å ha den autentiske looken. Er jo nettopp dette som gjør remmmen så utrolig pen designmessig. Har selv blitt «allergisk» mot remmer med samme bredde på lug og spenne. Feks for store Panerai-remmer og Isofrane.

Særlig at den lengste delen smaler såpass er nesten det peneste på de originale:

83228DB1-028C-4E98-96F0-0F6932210239.jpeg
 
Har pleid å kjøpe av Jura Watches men ser ikke ut som de har den inne nå:

Alternativt chrono24:

Enig @Qwestern. Jeg kjøpte Oris sin tropic til Seamasteren min for noen måneder siden. Helt ekstremt god kvalitet.
@Stipey Enhver Oris-forhandler kan skaffe. Jeg kjøpte min fra Nelvik i Ålesund. Artikkelnr er 07 4 20 18.

NB: Vær obs på at den er smalere ved spennen. Dette er noe ikke alle liker. Jeg brukte noe tid på å venne meg til det.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stipey
Hvis man går for Oris sin Tropic, tips til gode spenner? Når man først skal bruke 1500 kr på en reim så legger man i et par kroner i spenna også...
 
Er utsolgt selvfølgelig...
Ser ut som Watch obsession har den inne:
https://www.watchobsession.co.uk/co...d-rubber-waterproof-diving-strap-in-true-blue
 
  • Liker
Reaksjoner: Johan På Snippen
Har den der og synes ikke den smaler inn nok til å ha den autentiske looken. Er jo nettopp dette som gjør remmmen så utrolig pen designmessig. Har selv blitt «allergisk» mot remmer med samme bredde på lug og spenne. Feks for store Panerai-remmer og Isofrane.

Særlig at den lengste delen smaler såpass er nesten det peneste på de originale:

Vis vedlegg 201774
Sant det. Nå er jeg ute etter bruksverdien ikke hvorvidt den er visuelt identisk med noe annet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guybrush Threepwood
Da har jeg prøvd OG Tropic Strap de siste ukene og inntrykket er utelukkende positivt.
Forholdvis dobbelt så dyr som etterligningene i silikon, men definitivt verdt prisdifferansen.

Vil sammenligne komfort og kvalitet mot Everest Bands (begge av vulkanisert gummi).
Spennen er vinklet, det ser kanskje nokså merkelig ut fra siden men komforten er helt på topp.
Tapering fra 20/16mm er forøvrig meget fotogen.

Vaniljeduften som nevnt ovenfor er også en bonus. Tropicen blir nok stående på SPB149-en i lang tid fremover ;)

7B449964-2ED1-40D7-8356-384CD48B476F.JPG
L1180805-2.JPG
L1190306.JPG
L1180324.JPG
L1180361.JPG
L1180328.JPG
 
Da har jeg prøvd OG Tropic Strap de siste ukene og inntrykket er utelukkende positivt.
Forholdvis dobbelt så dyr som etterligningene i silikon, men definitivt verdt prisdifferansen.

Vil sammenligne komfort og kvalitet mot Everest Bands (begge av vulkanisert gummi).
Spennen er vinklet, det ser kanskje nokså merkelig ut fra siden men komforten er helt på topp.
Tapering fra 20/16mm er forøvrig meget fotogen.

Vaniljeduften som nevnt ovenfor er også en bonus. Tropicen blir nok stående på SPB149-en i lang tid fremover ;)

Vis vedlegg 212309Vis vedlegg 212312Vis vedlegg 212311Vis vedlegg 212313Vis vedlegg 212315Vis vedlegg 212314

Ser dette er en ny type spenne. Min rem har en slank og vanlig spenne. Ser også de skriver «New Angular Buckle» på websiden.