Trolig svindel på Finn... styr unna

Medlem
8. feb. 2010
Innlegg
32
Kjære klokkevenner, liten advarsel følger:

Jeg skal være forsiktig med å komme med noen absolutte og injurierende påstander her på åpent forum, men etter å ha forsøkt å få til å kjøpe denne klokken, og etter mye om og men endt opp med å hente en tom eske på postkontoret, så vil jeg råde alle andre til å ikke gjøre noe annet enn F2F handel med denne personen.

Breitling navitimer 1967 mod - FINN Torget

Detaljer, bilder, etc kan taes på PM.

Til info, så sparte Finn Betalingsgaranti meg for å tape noen penger på dette. Heldigvis.

/Christopher
 
Redigert:
Ei tom eske, den var ny! Det pleier jo i det minste å være en gråstein....

Jaja han ville vel spare porto....:D
 
Forstår jeg på linken til Finn at annonsen ligger aktiv enda, når selger og varen er innmeldt som svindel gjennom betalingsgarantien? Finn.no bør varsles og stoppe annonsøren.
 
Var selv i tett dialog med denne selgeren og ble enig om kjøp der prisen ble forhandlet til kr 6500.
Men selger måtte ha beløpet senest dagen etter pga at han hadde en klokke på vei inn.
Jeg lot han få koke fisken videre uten meg til bords !!!
Mulig han var redelig, men ham passerte ikke mine sikkerhetssystemer.
Hva måtte du betale ?
 
Redigert:
Forstår jeg på linken til Finn at annonsen ligger aktiv enda, når selger og varen er innmeldt som svindel gjennom betalingsgarantien? Finn.no bør varsles og stoppe annonsøren.

Hei, har meldt fra til Finn, men mistenker at påskeferien gjør at de ikke har fått tatt tak i dette. Jeg er heller ikke sikker på hva som er prosedyren etter at noen rapporterer antatt svindelforsøk. Altså om annonsen fjernes direkte, eller om det er noen kvalitetssikring først.
 
Det høres jo merkelig ut å akseptere Finn Betalingsgaranti hvis planen er svindel:confused:

Veldig enig. Er litt usikker på om personen er veldig dum eller ganske smart. Hadde en god dialog med han, og han virket som en ok fyr. Ble enige om å bruke Finn Betalingsgaranti, som han sa at han ikke hadde noen erfaring med. Han brukte deretter såpass lang tid på å få sendt klokken etter at jeg hadde betalt inn pengene, at når tiden var "ute", så måtte jeg enten godkjenne at beløpet skulle betales ut, eller melde kjøpet som svindel, med påfølgende "tvistesak".

På det tidspunktet var pakken underveis, og jeg hadde fått sporingsnummer, og kunne følge med på pakken. Sammen med en på forhånd positiv dialog, så skjønner jeg at dette kan være nok til at noen kan tenke "... at selger virker ok, og pakken er tross alt underveis...", og dermed godkjenne utbetalingen.

Alternativt er dette verdens dummeste svindler... noe som også er mulig... :)

/Christopher
 
Tenkte på det samme. En svindel man taper penger på.

Har du forsøkt å komme i kontakt med selger i ettertid?

Ja, men uten hell så langt. Har også sendt han e-post der jeg lar tvilen komme han tilgode, og informerer om at esken som kom frem var tom. Og at jeg har rapportert dette til Posten. Og bedt han om å komme tilbake til meg. Men tyst som i graven så langt...
 
Var selv i tett dialog med denne selgeren og ble enig om kjøp der prisen ble forhandlet til kr 6500.
Men selger måtte ha beløpet senest dagen etter pga at han hadde en klokke på vei inn.
Jeg lot han få koke fisken videre uten meg til bords !!!
Mulig han var redelig, men ham passerte ikke mine sikkerhetssystemer.
Hva måtte du betale ?

Har blitt kontaktet av flere nå som tydeligvis var lovet klokken parallellt med at denne skulle ha vært underveis til meg. Så han virker vel mer og mer som en kjeltring. Trist for han.

Jeg var også i kontakt med han over noe tid, og snakket også med han på telefon. Virket som en ok fyr. Og når han aksepterte Finn Betalingsgaranti, så gikk guarden noe ned hos meg.

Han var riktignok rask til å ta kontakt når han ved en "feiltagelse" aksepterte at pengene skulle returneres til kjøper etter at jeg oppga at varen ikke var kommet. Dagen etter ankom ett stykk tom eske. Etter det har det vært stille fra han.

Du var tydeligvis bedre til å forhandle enn meg. Vi var enige om 7.000,-. Men rekorden har en som kontaktet meg på PM. Han skulle få denne for 4.500,-

/Christopher

(P.S.: Fortsatt i markedet for en 1806 til 7.000,- hvis det er noen som føler de har en som de kan kvitte seg med :) )
 
Hei igjen,

Lite oppdatering:
Har nå fått e-post av selger som er forferdet etter å ha kommet hjem fra reise og ikke har hatt tilgang til e-post, og oppdaget at klokken ikke har kommet frem... samtidig så svarer han andre som er interessert i klokken, med avtale om å inngå handel...

Flott type!
 
Hei igjen,

Lite oppdatering:
Har nå fått e-post av selger som er forferdet etter å ha kommet hjem fra reise og ikke har hatt tilgang til e-post, og oppdaget at klokken ikke har kommet frem... samtidig så svarer han andre som er interessert i klokken, med avtale om å inngå handel...

Flott type!



Hva sier han om du prøver å konfrontere han med dette?

Ferien er vel desverre finansiert av de som ikke tenkte på finn sin betalingsgaranti :mad:
 
Redigert:
Hei igjen,

Lite oppdatering:
Har nå fått e-post av selger som er forferdet etter å ha kommet hjem fra reise og ikke har hatt tilgang til e-post, og oppdaget at klokken ikke har kommet frem... samtidig så svarer han andre som er interessert i klokken, med avtale om å inngå handel...

Flott type!

Har du anmeldt det?
 
Ja, det kan godt være. Det som er trist er at dette gjør noe med tilliten til andre klokkeentusiaster. Hadde det vært en alt for billig Rolex, så hadde nok guarden vært høyere oppe. Men en 1806 er såpass spesiell, at dette ikke er noe for alle. Og jeg har i alle fall tidligere vært ganske "naiv" i handler med andre klokkeentusiaster. Det er jo nesten "blant venner"... :)

Så du skal ikke se bort i fra at han har fått tak i noen kroner nei...


Hva sier han om du prøver å konfontere han med dette?

Ferien er vel desverre finansiert av de som ikke tenkte på finn sin betalingsgaranti :mad:
 
Har vært i kontakt med Politiet, og de ønsket gjerne å få oversendt anmeldelse og dokumentasjon. Om ikke annet for å få registrert dette.

Har sendt han en e-post hvor jeg ber om en forklaring/tilbakemelding før jeg sender over til Politiet. Alle fortjener en sjanse til å forklare seg... (nesten..)

Har du anmeldt det?
 
Har vært i kontakt med Politiet, og de ønsket gjerne å få oversendt anmeldelse og dokumentasjon. Om ikke annet for å få registrert dette.

Har sendt han en e-post hvor jeg ber om en forklaring/tilbakemelding før jeg sender over til Politiet. Alle fortjener en sjanse til å forklare seg... (nesten..)

Er det egentlig noe å forklare? Ut i fra det du legger frem her så er vel saken ganske opplagt?
 
Er fristet til å sende ham en mail og høre hva han ser for seg for klokken ...

images