Trillekoffert?

Joda, poengene strømmer inn :) Men vi tar somregel korte turer i europa så da tar det tid å nå den magiske grensen:)

Skal ut å kikke litt i dag og i morgen, håper jeg finner noen som selger Rimowa :)

Nå ble jeg så oppbragt av Rimowa-praten at jeg sporentstreks bestilte en Classic Flight Cabin Trolley :) Glemmer aldri Rimowa fotokofferten jeg hadde som doblet som trapp, krakk, våpen (potensielt), livbøye osv. Ser jo helt rå ut også. Dessuten har jeg en litt kanskje litt overdreven hang til alle tyske produkter. Sparte forresten over 1/4 av prisen fra tyskland med frakt og moms. Send en PM Salvesen om du skal det samme.
 
Nå ble jeg så oppbragt av Rimowa-praten at jeg sporentstreks bestilte en Classic Flight Cabin Trolley :) Glemmer aldri Rimowa fotokofferten jeg hadde som doblet som trapp, krakk, våpen (potensielt), livbøye osv. Ser jo helt rå ut også. Dessuten har jeg en litt kanskje litt overdreven hang til alle tyske produkter. Sparte forresten over 1/4 av prisen fra tyskland med frakt og moms. Send en PM Salvesen om du skal det samme.

Takk for tilbudet! Men jeg var ute litt tidligere å gikk for ein "kjip" samsonite ;) Oppfylte alle krav og var på tilbud, ble nødt til å slå til :D
 
Handlet selv en Samsonite Cosmolite i dag. Veier bare 2,5 kg, dette på en koffert på rundt 70 liter med fire hjul. Koster litt, men med 10 års garanti er jeg ikke så bekymret.
 
Handlet selv en Samsonite Cosmolite i dag. Veier bare 2,5 kg, dette på en koffert på rundt 70 liter med fire hjul. Koster litt, men med 10 års garanti er jeg ikke så bekymret.

Jeg har to slike, en i cabin-størrelse og en av den aller største. Begge tåler det MYE deng, begge er vært mye på reisefot og ingenting har gått i stykker.
Dette er nok en bragd, for det som ut som de er testet hardt av koffertsjauerne! Til gjengjeld er de kanskje noe mottagelig for merker og riper hvis du bryr deg om denslags.

Har også en slik en som jeg kan si meg godt fornøyd med!
Victorinox Travel Gear - Spectra Global Carry-On -- 8-Wheel Caster Travel Case
 
Tumi

Jeg har hatt denne fra Tumi i et par år nå og er strålende fornøyd!
tumi-vapor-international-carry-on.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: schmelck
Samsonite Cosmolite ser bra ut.

Hvor kjøpes de til best pris? samsonite.no - eller?

Bor litt utenfor by med flere koffertbutikker.
 
Jeg har en stor alufarget Rimova med avtagbare hjul, fra midten av 80-tallet, som har fått mye juling. Så jeg kan stå inne for kvaliteten. Men den er alt for stor til de fleste reisene jeg tar, som maks er en uke.

Den mest brukte trillekofferten har vært en Samsonite Mobile Office (55 cm), men den er 16 år og snart utslitt. Jeg har reparert den selv et par ganger, og kunne sikkert tynt et par år til ut av den.

I stedet gikk jeg for Pro-Dlx4 fra samme produsent. Jeg har tohjulsutgaven (55 cm og 2,9 kg), men det finnes firehjulinger, større modeller og expandables.

Kvaliteten er upåklagelig for prisen - cirka 2900 - og det er god plass til alt man trenger for tre til fem dagers reise.

Hvis man er en dreven pakker, vel og merke...;)

1396021532.jpg