Trillekoffert?

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Hei

Etter å ha startet i ny jobb med en god del reising er jeg på utkikk etter en god trillekoffert, trenger nødvendigvis ikke være en "trille" trype men ser for meg at det ikke finnes så mange bedre løsninger?(Uten om Idar vollviks sparke koffert da!)

Regner med at det er en del som deler min skjebne her så om dere har en dere er veldig fornøyd med setter jeg pris på tips :)

Reiser somregel ikke på noen langturer(maks 14 dager ca) så den trenger ikke være av mega size :)
 
:eek:

1-31-2012_10-39-34_AM.png
 
Hvis du reiser mye så regner jeg med at du ikke sjekker inn bagasjen. Det er hvertfall max sløsing av tid. Kan fint være borte 2 uker med en carry on.
Av kofferter så vil jeg anbefale RIMOWA : Germany since 1898. Har en selv jeg er veldig fornøyd med. Dette er kofferter som de som reiser mye sverger til.
Snakket med en flyvertinne her om dagen som hadde hatt sin carry on i 23 år. Som hun sa: "jahh expensive jah, but save som pennies jaaah, last forever jaah"

Rimowa selges ikke meg bekjent i Norge, men på alle store flyplasser finner du de. Koster ca 3000kr og oppover for en trillekoffert carry on.
 
Hvis du reiser mye så regner jeg med at du ikke sjekker inn bagasjen. Det er hvertfall max sløsing av tid. Kan fint være borte 2 uker med en carry on.
Av kofferter så vil jeg anbefale RIMOWA : Germany since 1898. Har en selv jeg er veldig fornøyd med. Dette er kofferter som de som reiser mye sverger til.
Snakket med en flyvertinne her om dagen som hadde hatt sin carry on i 23 år. Som hun sa: "jahh expensive jah, but save som pennies jaaah, last forever jaah"

Rimowa selges ikke meg bekjent i Norge, men på alle store flyplasser finner du de. Koster ca 3000kr og oppover for en trillekoffert carry on.

Hei

Carry on blir litt lite for meg da vi fort må ha med oss litt verktøy ut på reis. Burde gjerne nevnt dette i første omgang. Og innsjekk går fint da jeg kommer fra lille haugesund som har bort i mot 0 kø og selv innsjekk :) Verre når vi skal hjem noen ganger da:-/
 
Hvis du reiser mye så regner jeg med at du ikke sjekker inn bagasjen. Det er hvertfall max sløsing av tid. Kan fint være borte 2 uker med en carry on.
Av kofferter så vil jeg anbefale RIMOWA : Germany since 1898. Har en selv jeg er veldig fornøyd med. Dette er kofferter som de som reiser mye sverger til.
Snakket med en flyvertinne her om dagen som hadde hatt sin carry on i 23 år. Som hun sa: "jahh expensive jah, but save som pennies jaaah, last forever jaah"

Rimowa selges ikke meg bekjent i Norge, men på alle store flyplasser finner du de. Koster ca 3000kr og oppover for en trillekoffert carry on.

Joda. Selges her hjemme :)

.:: Koffertkompaniet
 
Hei

Carry on blir litt lite for meg da vi fort må ha med oss litt verktøy ut på reis. Burde gjerne nevnt dette i første omgang. Og innsjekk går fint da jeg kommer fra lille haugesund som har bort i mot 0 kø og selv innsjekk :) Verre når vi skal hjem noen ganger da:-/

Skjønner, skjønner. De er ikke noe dårligere på innsjekket bagasje. Hadde jeg hatt penger til overs for det hadde jeg glatt kjøpt en Rimowa i stor størrelse. Fikk selv min samsonite koffert sprengt på returreisen. Dessverre har jeg ikke så mye "pennies to save jaah" til en stor en om dagen. Men med spesialverktøy osv skjønner jeg at du trenger plass + at det er heller ikke lov i håndbagasjen.

OT; regner med at du har startet å samle bonuspoeng :eek: , så kan du slippe å stå i kø på vei hjem vettu ;)
 
Skjønner, skjønner. De er ikke noe dårligere på innsjekket bagasje. Hadde jeg hatt penger til overs for det hadde jeg glatt kjøpt en Rimowa i stor størrelse. Fikk selv min samsonite koffert sprengt på returreisen. Dessverre har jeg ikke så mye "pennies to save jaah" til en stor en om dagen. Men med spesialverktøy osv skjønner jeg at du trenger plass + at det er heller ikke lov i håndbagasjen.

OT; regner med at du har startet å samle bonuspoeng :eek: , så kan du slippe å stå i kø på vei hjem vettu ;)

Joda, poengene strømmer inn :) Men vi tar somregel korte turer i europa så da tar det tid å nå den magiske grensen:)

Skal ut å kikke litt i dag og i morgen, håper jeg finner noen som selger Rimowa :)
 
Hva slags design liker du? Skinn, farger, aluminium, Pelicase?

Har du noe budsjett å forholde deg til?




Jeg hadde nok kjøpt denne Arcteryx sekken for da har du hendene fri. Bruker du dress er det kanskje ikke det beste....

Covert-Case-C-O-Carbon-Copy.png
 
Gode erfaringer med Samsonite og American Tourister. Begge merkene har samme eier, men sistnevnte er mer value/budget.

Etter min mening er det mest vesentlige, uavhengig av merke, at man går for en variant med 4 og ikke 2 hjul. 4-hjuls trillekofferter er veldig mye enklere å håndtere samt mindre slitsomme å dra på dersom man har litt vekt i kofferten.
 
Gode erfaringer med Samsonite og American Tourister. Begge merkene har samme eier, men sistnevnte er mer value/budget.

Etter min mening er det mest vesentlige, uavhengig av merke, at man går for en variant med 4 og ikke 2 hjul. 4-hjuls trillekofferter er veldig mye enklere å håndtere samt mindre slitsomme å dra på dersom man har litt vekt i kofferten.

Bare husk og hold fast i den når du tar toget inn til byen :(
Mvh en som sendte sin rett i skrittet på en kineser.
 
Jeg kjøpte en liten samsonite trillekoffert i hardplast for kanskje 10 år siden. Det er den lille varianten man slipper å sjekke inn. Har vært med på SINNSYKT mange jobbreiser, og er like fin. Meget god kvalitet. Der har jeg plass til alt jeg trenger for en uke ca. Joggesko/treningsklær, en god bunke med skjorter og en tannkost.
 
Mi stemme går også til Samsonite. God kvalitet og tåler juling.
Viktig å velge ein med 4 hjul som roterer - då er den veldig lett og trille sjølv om den er tung/full.
Stort utvalg i fargar og størrelse. Greit å merke den på ein måte som gjer det lett å kjenne att på rullebandet. Mange som har slike. Ikkje den mest fancy kofferten å ha med på reis - men den gjer jobben.
Dei fleste som fører Samsonite brukar å ha bra utvalg i slike:)

Her er eit eksemplel
 
Ser ut som om samsonite blir noe jeg kommer til å kikke på, med 4 hjul som kan svinge. Men hva med materiale? Plast/stoff/metall? Hva er best? Har sett ett par sprikker i plast koffertene som ruller rundt. Gardermoen har jo en skikkelig killer av en metallplate som alle baggene slår i når de lander på båndet. Så jeg tenker at plast er en dårlig ide, eller?

Takk for svar så langt, TS asså! :)
 
Jeg stemmer også for samsonite, hvis du ikke vil punge ut for en Rimowa. Har en lignende denne http://www.samsonite.no/bright-lite-diamond-spinner-82cm-31inch-bronze/product-en.htm?or=4540803381&shs={15dff403-4be9-4f5f-9c75-7fc407031d1d} og den tåler vanvittig mye, samtidig som den er lett. Jeg har fraktet senkesett og andre bildeler rundt i europa uten problemer. Selv med 30kg så er den lett å trille. Det er også ganske grei garanti i tilfelle noe skjer.
 
Angående materialvalg:
Har denne i både kabinstørrelse og en feriestørrelse, veldig fornøyd med denne. Du tror nesten ikke hvor lett den er!

www.samsonite.no/cosmolite/collection-en.htm?or=4540803381&shs={d32144ea-ff1e-453c-af17-f664f5ba3ff5}