Trenger hjelp til en startklokke.

Medlem
27. des. 2013
Innlegg
3
Sted
Bergen
Er 18 år gammel og tenker at det er på høytid med å begynne å bruke en klokke. Jeg har lenge tenkt på merker som Triwa, Daniel Wellington og Gant, men har stadig fått høre at det er lurere å investere i en klokke fra ett ordentlig klokkemerke. Jeg er åpen for de fleste merker, men vil at det skal være skinnreim og en lys skive. Prisklassen er alt fram til ca 4000. Takker for svar.
 
Redigert:
gå til creationwatches.com og søk på hamilton.
Men sjekk størrelsen på klokkene, de varierer alt mellom 37-45mm
 
Heisann

Som du selv sier: gå for et klokkemerke. Har brukt mine tusenlapper på moteklokker, da jeg var på din alder, og angrer på det nå. Nå ligger de bare her og ingen vil knøpe de etter at jeg har mistet interessen for lengst.

Støtter forslaget om creationwatches.com, men ikke nødvendigvis bare Hamilton (selv om de er råfine, mange av de). Seiko har også mange robuste og tidløse modeller. Bare pass på at du kjøper en klokke med mekanisk urverk.

Avslutnningsvis, og i riktig TS-ånd, anbefaler jeg at du bare kjøper deg en Submariner med en gang:p
 
Hei og velkommen! :)

Siterer meg selv fra en lignende tråd litt nedi her. Ørlite grann over budsjett, men den er verdt det. Eventuelt kan du prøve å prute litt.

Sjekk ut denne :)

Tissot Visodate:

- Selges hos de fleste urmakere som forhandler Tissot.
- 40 mm
- Innsyn til urverket
- Litt usikker på pris, men mener å ha sett de for alt fra 4400,- til 4800,-


Utenom tissot er merker som hamilton, seiko og certina verdt å sjekke ut. Lykke til med jakten!
 
Slår ett nytt slag for Hamilton intra-matic!

Denne er både pen og se til og har ett godt urverk. Du kan også få den i både 38mm og 42 mm!
Her er en lenke til det aktuelle uret(42mm).

Her er noen bilder av uret(38mm):
600x455xIMG_2945.jpg.pagespeed.ic.p6amkbN8Al.webp


600x351xIMG_2919.jpg.pagespeed.ic.7ZaYOJpvMK.webp