Trenger hjelp til å bestemme hvilken klokke

Medlem
3. jan. 2014
Innlegg
6
Hei
Jeg vurdere å kjøpe en ny klokke, men er ikke helt sikker på hvilken.

Mekansisk
Dressklokke
Ø39mm-44mm.
Pris pluss minus 5500
Lærreim
Saphire glass
Vanntett minst 50m

Jeg hat sett litt på Certina DS Powermatic 80 Annversary Edition
CERTINA DS Limited Anniversary Edition | Certina

Det jeg liker veldig godt med denne klokken er at man kan se urverket bak så det er et stort pluss.

Så hvis noen har noen gode forslag blir jeg veldig glad.
Takk på forhånd!!
 
Redigert:
Den Certina som du selv linker til er veldig fin. Jeg ville også tatt en titt på Tissot Visodate hvis jeg var deg
 
Slår nok ett slag for intra-matic, føler jeg har anbefalt denne hver dag i romhjulen så om du søker litt regner jeg med du får masse tips i samme prisklasse :cool:

IMG_2945.jpg


Man kan se urverket her også, pent og bra er det i tillegg!

IMG_2919.jpg
 
@Salvesen


Det var en fin klokke.
Jeg kunne ikke finne noen fysiske butikker som solgt den i Norge. Er det sånn at Hamilton bare blir solgt på nett? Jeg liker helst å prøve klokken på hånda før jeg bestemmer meg.
 
Redigert av en moderator:
@Salvesen


Det var en fin klokke.
Jeg kunne ikke finne noen fysiske butikker som solgt den i Norge. Er det sånn at Hamilton bare blir solgt på nett? Jeg liker helst å prøve klokken på hånda før jeg bestemmer meg.

Ja de er kjempe flotte, må få ut fingen å få meg en selv snart :) Er usikker på det om noen fører hamilton, men jeg tror ikke det. Creationwatches har godt omtale her om du bestemmer deg for å bestille :)
 
Redigert av en moderator:
Sjekk ut denne :)

Tissot Visodate:

- Selges hos de fleste urmakere som forhandler Tissot.
- 40 mm
- Innsyn til urverket
- Litt usikker på pris, men mener å ha sett de for alt fra 4400,- til 4800,-

 
Tissoten er veldig fin, men jeg syns den mangler sekundviser.
Et annet problem er at den bare er vanntett til 30m, og det er noe som jeg synes er veldig upraktisk.
 
Tissoten er veldig fin, men jeg syns den mangler sekundviser.
Et annet problem er at den bare er vanntett til 30m, og det er noe som jeg synes er veldig upraktisk.

Nå vet ikke jeg hva du har drukket i kveld @UngGutten, men Visodaten har definitivt en sekundviser.;)
Det er den tredje viseren:p
Hamilton som er linket til her derimot har ikke sekundviser nei. Om klokken har 30m vs 50m har vel per definisjon så mye å si, men hvis det er den dealbreaker så.
 
Redigert av en moderator:
Nå vet ikke jeg hva du har drukket i kveld @UngGutten, men Visodaten har definitivt en sekundviser.;)
Det er den tredje viseren:p
Hamilton som er linket til her derimot har ikke sekundviser nei. Om klokken har 30m vs 50m har vel per definisjon så mye å si, men hvis det er den dealbreaker så.

Jeg hadde så mange sider oppe samtidig, med forskjellige klokker, at jeg blandet de to klokkene.
Jeg synes det er veldig greit å slippe å være redd for å glemme å ta av klokken i dusjen. Ettersom klokken jeg har nå tåler det, og jeg nå er vant til å slippe å ta den av.

Det er ikke ett så stort problem. Skal dra å prøve klokken og se hvilken jeg liker best.

Takk for forslaget!
 
Redigert av en moderator:
Enig m Wangensten 30m vs 50m vanntetthet har ingenting å si på ei dressklokke.
Alle klokkene er fine, Certinaen du linker til, Tissot Visodate og Hamilton. Hamilton har også en modell som heter thin-o-matic med sekundviser. Vær obs på at begge Hamilton modellene kommer i 38mm og 42mm, med det samme urverket, det vil si at datoen på 42mm kommer endel nærmere sentum av skiva en på 38mm. Urverket.no selger Hamilton og forummedlemmer her har også kjøpt Hamilton fra jomashop.com.
Kan du være fornøyd med ei brukt klokke er det nesten alltid noe å finne på kjøp og salg her inne ofte til greie priser.
Skal du kjøpe nytt fra urmaker så er nok Certina og Tissot de tryggeste valgene.

Du kan kjøpe en Orient Bambino for under 1000ingen på nett og spare resten til ei virkelig feit klokke;)
orient_er2400bw.jpg

148163_489111724445159_221381618_n.jpg

268535_506017699421228_300090363_n.jpg

Orient Bambino (ER 2400)