Trenger en vanntett høstjakke/frakk/parka

Medlem
17. feb. 2011
Innlegg
150
Sted
Rogaland
Er på jakt etter en lang vanntett høstjakke som jeg kan bruke i ca +10 grader til -5 grader.

Har sett litt på disse tre:

Ubr - Regulator
id-7030_regulator_coat_robin-0a0fa907.jpg


Swims Zurich
1916413_dukke_171108_b_1_1.jpg


Scandinavian Edition Town.

townsvart3.jpg




Noen som kan anbefale noen av disse jakkene, hva er hovedforskjellen på de og komme med tips på eventuelt andre jakker i samme stil?
 
Jeg har Swims Zürich, synes den er knall god. Det er også mulig og ta ut innerjakke slik at den kan brukes på våren.
 
Jeg har både Uber Regulator II og Swims Zurich. Liker begge. Var de to eneste jakkene jeg brukte i jobbsammenheng hele fjor vinter. Snart på tide å ta de frem for sesongen igjen.
 
Kaster meg på Swims Zürich: lang, kan ta ut innerjakken så den kan brukes alene og regnfrakken alene, god passform.
 
Vis vedlegg 114614
Kan fåes med arctic padding som kan taes av. Passer til dress og jeans. Vanntett. Finnes i mange farger.
Stiligere enn swims og über og definitivt mindre vanlig.

Jeg var i ditt sted for fire år siden:
https://www.tidssonen.no/forum/threads/høstjakke.26237/

Ingenting sier "høst" som en god, vanntett jakke kombinert med med høyvannsbukser og ankelsokkker. :)

Forøvrig kan jeg tiltre anbefalingen av Norwegian Rain. Jeg kjøpte en for noen år siden, og har brukt den til alle formål der oilskin blir for uformelt men alt annet blir gjennomvått.
 
Ingenting sier "høst" som en god, vanntett jakke kombinert med med høyvannsbukser og ankelsokkker. :)

Forøvrig kan jeg tiltre anbefalingen av Norwegian Rain. Jeg kjøpte en for noen år siden, og har brukt den til alle formål der oilskin blir for uformelt men alt annet blir gjennomvått.

Jeg sliter også med «ungdomsmoten». Men var bildet jeg fant på hjemmesiden. Jeg bruker min Norwegian Rain til dress med korrekt lengde på buksene, knestrømper fra Falke ograndsydde sko fra Northampton.
 
Belstaff Roadmaster med avtagbar undervest har gjort jobben for meg siden 2012. Dette er riktignok oil skin, men jeg er strålende fornøyd og kommer til å kjøpe denne igjen når den slites ut.
Forøvrig ser den bare finere og finere ut år for år etterhvert som den patineres. Likevel er det viktig å vokse den med jevne mellomrom.
 
Redigert:
Redigert:
Eg har brukt Hugo boss sin regnfrakk av og til i meir casual anledninger og eg har ei barbour oilskinn jakke. Hugo boss frakken er veldig god og passe varm , men mangler hette. barbour jakka er veldig kald så den passer best på litt varmere høst og vårdager, også den mangler hette . Eg kunne godt tenkt meg ei jakke med hette som er varm nok for vinteren.

Skal sjekke litt på scandinavian og swims
 
Redigert:
Jeg tror nok alle tre dekker behovet godt, men hvilken som har best passform må du avgjøre selv. Jeg hadde nøyaktig samme problemstilling som deg, men endte opp med Scandinavian Edition da snittet på denne var så sinnssykt mye penere på meg enn de to andre. Da ble valget brått veldig enkelt!
 
Jeg tror nok alle tre dekker behovet godt, men hvilken som har best passform må du avgjøre selv. Jeg hadde nøyaktig samme problemstilling som deg, men endte opp med Scandinavian Edition da snittet på denne var så sinnssykt mye penere på meg enn de to andre. Da ble valget brått veldig enkelt!

Skjønte ikkje helt størrelsene deira på nett . Rekner med det er halve plagget. Liker det helst når produsentene oppgir omkrets og lengde på kroppen som skal inn i .
kordan opplever du den i str ?