Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det er faktisk et paradoks at denne deprimerende tråden er den absolutt mest aktive tråden i et forum basert på glede og entusiasme.
Jeg skal ikke frikjenne meg selv på noen måte da jeg har postet i den selv, dog uten de helt store utbroderiene den siste tiden, da det trigger en monsun på flere bind i retur som jeg ikke gidder å lese.

Jeg leser hver eneste tråd og hvert eneste innlegg på dette forumet, og det har jeg gjort i snart 10 år. Jeg går så langt som å si at TS er en av de tingene i hverdagen som på et jevnt basis gleder meg mest.

Å lese denne tråden gir bare trang til å lage en dommedagsrom i kjelleren, men der har jeg allerede pusset opp så det orker jeg ikke begynne på.

Oppsummert så er jeg enig med @eidehelg. Få det bort.
Denne tråden er kanskje det siste dette forumet trenger for å komme seg på bena igjen. M2C

Du leser hvert eneste innlegg på dette forumet, hver dag? Jøsses. Da har du veldig god tid og veldig mange ulike interesser. Kanskje du kan kutte ut i alle fall en tråd da, til å begynne med, start med denne 👍

• Haha
Reaksjoner: Hammerfjord
Du leser hvert eneste innlegg på dette forumet, hver dag? Jøsses. Da har du veldig god tid og veldig mange ulike interesser. Kanskje du kan kutte ut i alle fall en tråd da, til å begynne med, start med denne 👍
Ja, det gjør jeg faktisk. Og nei, det tar ikke så lang tid. De fleste innleggene er relativt korte og ment for å lage god stemning. I motsetning til denne tråden som egentlig bare gir deg lyst til å finne et tau og gå ut i garasjen.
Og dette er en av de trådene som må skumleses for den er fylt til randen av bambus og konspirasjonsteorier som er like morsomme å lese som det er lett å plystre etter å ha spist kjeks.

Og ikke bland deg borti hva jeg skal lese og ikke. Har jeg bedt deg og kompisen din om å slutte å poste bais her? Nei, det har jeg ikke.

…slett tråden om middag. jeg er veggis.
slett tråden om skjorter. jeg forakter skjorter.
slett tråden om dagens bok. jeg har dysleksi.
slett tråden om kunst. jeg forstår ikke kunst.
slett tråder om alkohol. jeg er avholds.
slett tråder om tobakk. det gir kreft.
slett tråden om bukser. jeg bruker ikke bukser.
slett trådene om dyre klokker. jeg er konkurs.
slett trådene om alt jeg ikke liker og som irriterer meg - ellers…
Spiser ikke vegetarianere middag?

Å slette en diskusjonstråd som engasjerer og skaper trafikk vil være en snodig måte å drifte et forum på.
I utgangspunktet er jeg enig i argumentet ditt. Men jeg argumenterer for at dette er et forum for glede og entusiasme. All den driten i denne tråden tror jeg ærlig talt fjerner trafikk fra forumet mer enn bidrar til mer.

Få det bort.
Denne tråden er kanskje det siste dette forumet trenger for å komme seg på bena igjen. M2C

Men..

Og ikke bland deg borti hva jeg skal lese og ikke. Har jeg bedt deg og kompisen din om å slutte å poste bais her? Nei, det har jeg ikke.

... har ikke du nettopp bedt Hr. Forumeier om å slette denne tråden da, slik at de ikke kan poste dritt? Hva var det jeg misforstod?

I utgangspunktet er jeg enig i argumentet ditt. Men jeg argumenterer for at dette er et forum for glede og entusiasme. All den driten i denne tråden tror jeg ærlig talt fjerner trafikk fra forumet mer enn bidrar til mer.
Joda, tror ikke at du og jeg er spesielt uenige, men jeg antar at denne tråden skaper glede og entusiasme for de som jevnlig poster i og/eller leser denne tråden.

Dersom man har behov for å klage på eller irriterer seg over denne tråden, foreslår jeg å poste dette i:

https://www.tidssonen.no/forum/threads/nei-det-kan-jeg-ikke-like-hverdags-edition.13868/ 😉

Men..

... har ikke du nettopp bedt Hr. Forumeier om å slette denne tråden da, slik at de ikke kan poste dritt? Hva var det jeg misforstod?
Poenget var at jeg ikke henvendte meg til brukeren og forteller de hva de skal skrive og ikke. Jeg uttaler meg på et generelt grunnlag og min mening er at dette forumet som har vært på sviktende grunn en god stund nå absolutt ikke trenger denne tråden for å få entusiasmen opp igjen. Et entusiastforum er for glede og hverdagsinspirasjon. Vi er vel enige om at de fleste trådene her inne er for gledens skyld?
Denne tråden gir bare eder, galle, krangel og en trang til å bli suicidal over det faktum at ragnarok er rett rundt hjørnet.
Det får vi jo pumpet hodet full av i nyheter og aviser daglig. ( i noe mer moderate formuleringer naturligvis ). Trenger vi det her?

Avgjort.
Men da lurer jeg hvorfor og hvordan såpass høyt fjell av uvirkelig BS har sånn effekt på deg.
"...denne tråden som egentlig bare gir deg lyst til å finne et tau og gå ut i garasjen."
Man blir ikke akkurat oppstemt av postene deres. No offence. Det er hele poenget mitt. Forumet er tenkt for å glede, ikke det motsatte.

Jeg regner selvfølgelig med å bli slaktet for å si dere i mot men jeg vet jo som kjent ikke mitt eget beste.

Man blir ikke akkurat oppstemt av postene deres. No offence. Det er hele poenget mitt. Forumet er tenkt for å glede, ikke det motsatte.

Jeg regner selvfølgelig med å bli slaktet for å si dere i mot men jeg vet jo som kjent ikke mitt eget beste.
Jeg er ikke enig i alt som skrives der, og skal ikke uttale meg om de andre, for de får rett til å skrive hva de ønsker.
Jeg kom forbi for å prøve å gi litt mer substans på noe tema jeg mener er i kontradiksjon med virkeligheten som er malt av mediene.
Fordi etter min mening er ikke alt svar/hvit som det er presentert på daglig basis.
Også fordi jeg er litt kjent med psykologisk krigføring, for dessverre har jeg vokst opp med det.
Men det er din rett å se på alt av dette som svadatull.
Jeg ser ikke på nåtidens situasjonen som deprimerende fordi jeg så problemet komme 30 år siden. Jeg visste at vi skulle komme til denne sosiale konfliktfasen.
Ikke fordi jeg er Nostradamus, men mest fordi vi har vært styrt mot veggen med en ganske eksperimentell politikk uten sidestykke i historien.
Da må komme ekstraordinære konsekvenser ut av det, gode eller dårlige.

• Liker
Reaksjoner: Edward og GrimReaper
Jeg er ikke enig i alt som skrives der, og skal ikke uttale meg om de andre, for de får rett til å skrive hva de ønsker.
Jeg kom forbi for å prøve å gi litt mer substans på noe tema jeg mener er i kontradiksjon med virkeligheten som er malt av mediene.
Fordi etter min mening er ikke alt svar/hvit som det er presentert på daglig basis.
Også fordi jeg er litt kjent med psykologisk krigføring, for dessverre har jeg vokst opp med det.
Men det er din rett å se på alt av dette som svadatull.
Jeg ser ikke på nåtidens situasjonen som deprimerende fordi jeg så problemet komme 30 år siden. Jeg visste at vi skulle komme til denne sosiale konfliktfasen.
Ikke fordi jeg er Nostradamus, men mest fordi vi har vært styrt mot veggen med en ganske eksperimentell politikk uten sidestykke i historien.
Da må komme ekstraordinære konsekvenser ut av det, gode eller dårlige.
Jeg betviler ikke et sekund at du er en smart og belest mann med stor livserfaring @Hammerfjord. Og mye av det du poster har helt sikkert en substans med relevante poenger i seg. Og det kan jeg respektere.

Men jeg er bare ikke helt sikker på om de fleste her inne synes det er rette sted for det. Jeg har stor takhøyde for en god diskusjon og en respektfull dialog.
Jeg synes det svaret du ga meg nå var avvæpnende og helt innafor. Det respekterer jeg.

Jeg tror bare veldig mange føler det tar litt av gleden ut av fristedet mange bruker TS som. Jeg som alle andre kan jo bare la være å lese. Men det kan fort smitte over. Uansett så er det ikke opp til oss å bestemme.

Status
Stengt for ytterligere svar.