Hva er galt med ‹‹når det kommer til›› ?
Det er en anglisisme. På norsk heter det "når det dreier seg om", "når det handler om" eller "hva angår".
Hva er galt med ‹‹når det kommer til›› ?
Det finnes nok ingen som er perfekt hva angår skriftspråk. Jeg anser det som sosialt uintelligent å bruke rettepenn på folks skriverier, bortsett fra i akkurat denne tråden; her føler jeg at det nærmest er obligatorisk ...Hva som er riktig eller gal retning synes jeg det er vanskelig å mene noe om. Jeg tenker at alt som uthuler og gjør språket fattigere er det som fører oss i feil retning. Så lenge vi klarer å skille hvilke situasjoner som tillater f. Eks. Smileys og hvilke som ikke gjør det tror jeg vi er på trygg grunn. Jeg er nok enig i mye av det du skriver @aek , og er også opptatt av at språket skal bevares eller utvikles i "riktig" retning. Jeg er vel bare ikke like bastant mtp. hvilken retning det er.
PS
Jeg er langt fra perfekt når det kommer til skriftspråk som jeg påpekte over, så om du vil lese dette med rød rettepenn vil du helt sikkert finne mye du kan sette strek under.
Pistolskjeftet?Vis vedlegg 1197 Vis vedlegg 1197
Jeg og hadde blitt litt småfurten om jeg hadde blitt skjeftet på... Hnngh...*måslånoenhardt*!!!
I min definisjon betyr det at tilbudet løper til dagen før du fyller 32.Kjapt og kort spørsmål.
Dersom det står skrevet at et tilbud kan benyttes INNTIL man er 32 år, kan dette da brukes når man er fylte 32 år? Eller bare til man er 31 år?
Jeg er rampegutt - og bruker ´ fordi jeg vil markere (i.e. la leseren selv markere) trykk uvhengig av om ordet er relatert til tall.
Rampegutt på samme måte som de som ikke lever lenger, skrev aldrig, mig og andre utdøde ord.
BTW: Hvordan ser man på "liksom" i dagens språkforskning?
Liksom eller Lizzom?
Hva med remtyper? Eller remversjoner? Remutgaver?Remmodeller. Til nød rem-modeller, reimmodeller eller reim-modeller.