Tråden for oss med rettskrivings- og grammatikk-OCD

Jeg fikk en varebil bak meg en dag. Den var fra firmaet "ADAMS EXPRESS". Selvfølgelig var mellomrommet mellom ordne ikke stor og hjernen delte selv...

:cool:
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
20150416_110259_zps85af004f.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux
"Norges råeste [sett inn hva det nå måtte være]!"

Butikker som averterer med "NORGES RÅESTE TILBUD PÅ [hva det nå måtte være]"

"NORGES RÅESTE UTVALG AV [hva det nå måtte være]".

Det irriterer meg. Det virker utrolig lite seriøst, og jeg ønsker ikke å handle i en butikk som averterer på den måten.

:(
 
Det er mye flott skrevet i lokalavisen her i distriktet.

Artig å bli stoppet med noe under dørmatten... Jeg ser ikke helt for meg situasjonen...





Håper det gikk bra med han her, men falt han oppover?





Også synes jeg det er relativt strengt å ta folk midt i planleggingen. Jeg har selv planlagt før må jeg innrømme.

 
Er det andre enn meg her inne som hver gang de ser trådtittelen "Klokkespotting" mumler grettent for seg selv at "å spotte" på norsk betyr å håne? Klokkespottingtråden burde innneholde innlegg av denne arten: "Haha, se på den fæle Hubloten" og "Fy fader for en fæl gammel Rolex. Patina, my ass, det der er et vrak." "Ædabæda, min kronograf kan måle tiendelssekunder, det kan ikke din, selv om den har vært på månen." Kanskje ikke like hyggelig, men ihverttfall grammatisk riktig.
 
Redigert:
Er det andre enn meg her inne som hver gang de ser trådtittelen "Klokkespotting" mumler grettent for seg selv at "å spotte" på norsk betyr å håne. Klokkespottingtråden burde innneholde innlegg av denne arten: "Haha, se på den fæle Hubloten" og "Fy fader for en fæl gammel Rolex. Patina, my ass, det der er et vrak." "Ædabæda, min kronograf kan måle tiendelssekunder, det kan ikke din, selv om den har vært på månen." Kanskje ikke like hyggelig, men ihverttfall grammatisk riktig.

He he! 8-D
Eller hva med "se bildet jeg tok av han med fake...."

Dette bør vel egentlig @Fyrsten ta tak i! Bør tråden bytte navn?
(Jeg tror det er best å stå over dette forslaget!)

8-D
 
Redigert av en moderator:
Er det andre enn meg her inne som hver gang de ser trådtittelen "Klokkespotting" mumler grettent for seg selv at "å spotte" på norsk betyr å håne? Klokkespottingtråden burde innneholde innlegg av denne arten: "Haha, se på den fæle Hubloten" og "Fy fader for en fæl gammel Rolex. Patina, my ass, det der er et vrak." "Ædabæda, min kronograf kan måle tiendelssekunder, det kan ikke din, selv om den har vært på månen." Kanskje ikke like hyggelig, men ihverttfall grammatisk riktig.
Enig, men har du et passende navn på tråden?
 
Synes og syns er riktignok likestilte former etter dagens rettskriving, men syns fremstår som en mer muntlig form, som litt mer konservative språkbrukere vil synes er ubrukelig. Syns er i mine øyne god norsk bare i uttrykket for syns skyld.
 
Gøy er også et ord som har gått helt feil. Gøyere og gøyest med liknende former hører ikke hjemme i språket...

8