To gamle Omegaer. Polert!

Har nå rengjort cosmicen og har begynt og polere den litt. Startet forsiktig og pent på baksiden da jeg ikke har polert en klokke før. Bruker et middel fra autoglym som er det samme som autosol. Polerer for hånd. Det blir veldig blankt, men syns det blir mye sliperiper.

IMG_7481.jpg

Det er ikke så ille som det ser ut på bildet, og hvis man ser rett på legger man ikke merke til miniripene, men jeg vet at de er der. Lager cape cod klutene mindre riper? Bør man bruke dremel med poleringsskive? Eller bare et finere middel oppå det jeg allerede har gjort? Og igjen, ripene er mindre synligere i virkeligheten. :)

Vel, hvis kluten du bruker lager riper så hadde jeg kasta den i søpla hvis jeg var deg. Jeg har ikke prøvd Cape Cod selv, men jeg har lest her på forumet at folk er fornøyd med produktet og att det fjerner små hairlines "riper" på blanke flater.

Er ripene dype så bruker jeg forskjellige grader av sandpapir. Rolex Case Polishing, tutorial

Vel, hvis kluten du bruker lager riper så hadde jeg kasta den i søpla hvis jeg var deg. Jeg har ikke prøvd Cape Cod selv, men jeg har lest her på forumet at folk er fornøyd med produktet og att det fjerner små hairlines "riper" på blanke flater.

Er ripene dype så bruker jeg forskjellige grader av sandpapir. Rolex Case Polishing, tutorial

Det er heller middelet jeg bruker som etterlater riper. De er minimale, men nok til at kassa ikke får en helt speilblank finish. Så på tutorialen du la linket til. Den var fin. Kommer til og gjøre det på den måten og heller bare polere den med det middelet jeg har nå, så den blir blankere. Den er ganske matt. Så får jeg kjøpe inn 1600 papir. Det andre har jeg liggende.
Her er den siden jeg har bearbeidet.

IMG_7488.jpg

Her er den ubehandlede siden. Ganske matt iforhold til den andre siden.

IMG_7489.jpg

Da har jeg polert ferdig cosmicen. Jeg har ikke fjernet så mye riper, heller bare polert den opp. Ble veldig blank og fin. Framsidenav kassa har jeg ikke gjort noe med da den har en litt matt finish. Hadde også en svææær ripe på plexi'n jeg fikk bort.

Var vankelig og ta bilde av den blanke baksiden
IMG_7493.jpg

IMG_7491.jpg

Ripe
20130315_160502.jpg

Borte
IMG_7494.jpg

IMG_7495.jpg

Drittreim, men jeg liker den fargen. Syns den passer veldig godt til den lyse sølv fargen.
IMG_7496.jpg

IMG_7497.jpg

Syns dette er en veldig flott klokke. Polerte sidene av kassa og, men glemte og ta bilde. Neste prosjekt blir og lage egen reim. Fikk tak i alt jeg trenger til det i dag. Det blir spennende og prøve seg på.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. :) Skal ta den andre Omegaen og når jeg har tid.

Skulle gjerne ha åpnet den, men finner ikke utsparringen på baklokket. Om det er slik man åpner den.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. :) Skal ta den andre Omegaen og når jeg har tid.

Skulle gjerne ha åpnet den, men finner ikke utsparringen på baklokket. Om det er slik man åpner den.

Har du prøvd å dra ut krona. Mulig den er rett over der. Bra jobba med poleringa!