Tips til tøff klokke til maks 5k. Må passe Perlonreim

Har en Bambino selv. Gå for 22mm på perlon, i det de er litt fleksible. :) Har prøvd både 20 og 22 på den før, og sistnevnte var desidert penest.

Har en Bambino selv. Gå for 22mm på perlon, i det de er litt fleksible. :) Har prøvd både 20 og 22 på den før, og sistnevnte var desidert penest.

Hva synes du om klokkevalget mitt og ikke minst - hvordan liker du din bambino? Brukte du original pinsa i Perlon reimen?

Jeg var veldig i tvil når jeg skulle velge mellom alle Bambinoene, men jeg tror min er et kult valg?

Blir jo helt svimmel, og mer og mer usikker når jeg Googler bilder.

pYua153.jpg

Redigert:
Bambino er en flott klokke det, men jeg vil anbefalle deg å ikke gå for "gull", altså stål som er malt så det skal se ut som gull. Ser det ut som gull bør det også være det mener jeg. Gjorde den tabben en gang da jeg kjøpte min aller første mekaniske (en Tissot LeLocle) og jeg angrer på det kjøpet. Ligger i boksen uten å få armtid (men vil ikke selge da den har litt sentimental verdi).

Å gå med en "gullklokke" er nesten (bare nesten) som å bruke fake Rolex. Det er ikke hva det utgir seg for å være. Kan kanskje sidestille det med homage (et klokke som kopierer utseendet til annen, ofte mer kjent og dyrere, klokke).

Bare gi det en ekstra tanke. Om du synes det er greit så kjør på ;)

Bambino er en flott klokke det, men jeg vil anbefalle deg å ikke gå for "gull", altså stål som er malt så det skal se ut som gull. Ser det ut som gull bør det også være det mener jeg. Gjorde den tabben en gang da jeg kjøpte min aller første mekaniske (en Tissot LeLocle) og jeg angrer på det kjøpet. Ligger i boksen uten å få armtid (men vil ikke selge da den har litt sentimental verdi).

Å gå med en "gullklokke" er nesten (bare nesten) som å bruke fake Rolex. Det er ikke hva det utgir seg for å være. Kan kanskje sidestille det med homage (et klokke som kopierer utseendet til annen, ofte mer kjent og dyrere, klokke).

Bare gi det en ekstra tanke. Om du synes det er greit så kjør på ;)

Jeg forstår hva du mener, og du begrunner det godt! Takk for dine "10 cents", men jeg tror faktisk jeg synes det er helt greit . Jeg synes dog disse klokke gjør seg ekstra godt med Perlon eller NATO reimer, og det er i følge mange også spesielt :)

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: benbjo
Hva synes du om klokkevalget mitt og ikke minst - hvordan liker du din bambino? Brukte du original pinsa i Perlon reimen?

Jeg var veldig i tvil når jeg skulle velge mellom alle Bambinoene, men jeg tror min er et kult valg?

Blir jo helt svimmel, og mer og mer usikker når jeg Googler bilder.

Synes du har gjort to gode kjøp. Seiko SKX og Orient Bambino er god bang for the buck. Modellen du har valgt(skive og viser-designet) tror jeg ikke var å finne på Creationwatches i det jeg valgte min - men jeg liker det. Relativt lik min. Kan si meg noe enig med benbjo over - dog uten å fordømme gullmalt, i det jeg også har hatt en slik klokke i form av en Brathwait Slim Automatic som jeg likte godt.

Ellers synes jeg du gjorde riktig å velge modellen med batonger, og ikke romertall. Stiligere i mitt hode. :)

Hilser med dagens på en flott custom lærrem. Anbefaler deg å anskaffe litt diverse i det Bambinoen kler mye forskjellig.

Ref. ER24005W
tjW907T.jpg

Og sist men ikke minst: kos deg med to flotte klokker. :D

Takk for mange fine svar folkens!

Jeg skjønner nå at jeg har fått kjøpt meg to kvalitetsur med veldig bang for the buck, og hva er vel bedre enn det? Nå skal jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente på lekkerbiskene!

• Liker
Reaksjoner: Alinoe