Tips til tøff klokke til maks 5k. Må passe Perlonreim

Medlem
8. april 2012
Innlegg
92
Hey!

Jeg har for øyeblikket kun Diesel og Nixon klokker. Disse er sikkert ikke de råeste urverkene i, men de er tøffe. Uansett, nå har jeg lyst til å kjøpe meg en fin klokke, som ser kul ut med en Perlonreim. Har siklet litt på Rodina, men funnet ut at jeg skal legge i litt mer. Automatisk er kult forresten, så det kan være et ønske, men ikke et must. Tips?
 
Jeg tenkte egentlig ikke på noen spesielle. Alle disse har flere fine modeller i din prisklasse. Longines blir vel litt dyrere så da må det kanskje bli brukt.

Longines har mange fine klokker i Heritage serien (tror jeg den heter) men disse er vel som nevnt litt dyrere.
Jeg liker også godt Tissot Visodate og flere Certina i DS serien.

Google så finner du mye lesestoff:)
 
Christopher Ward C65. ;)

Nei det meste med 20/22 mm lugs passer vel til perlon. Og det er utrolig mye å velge mellom i den prisklassen, så du må nesten spesifisere litt mer hva du liker og er på utkikk etter. Form, farge, tykkelse, størrelse, dress eller dykk osv.
 
Et par tanker.. Kjøper man en for fin klokke, så kan man vel nesten kun bruke den til dress? Snakker altså da om Bauhaus eller Omega Geneve for eksempel... Så nå tenker jeg kanskje noe all av disse "dykke" klokkene med perlon reim? Ser jo ganske kult ut det?

Par eksempler
L7zOVcD.jpg


QRnqhOL.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: PepsiMax
Et par tanker.. Kjøper man en for fin klokke, så kan man vel nesten kun bruke den til dress? Snakker altså da om Bauhaus eller Omega Geneve for eksempel... Så nå tenker jeg kanskje noe all av disse "dykke" klokkene med perlon reim? Ser jo ganske kult ut det?
Dykkere med Perlon er ofte en fin match. Og det er MYE å velge i når det kommer til dykkerur
 
Da har jeg kjøpt meg en Seiko Pepsi, langt under budsjettet, men det var ikke poenget heller :D Lest mye bra om disse klokkene!




Hvor burde jeg kjøpe Perlon stropp til denne, og hvilken bredde er riktig? Må jeg også kjøpe pinnene til stroppen?

Edit: ser stroppene selges her, så får støtte tidssonen! Men hvilken størrelse, og noe annet jeg trenger?

Edit2: kjøpte 22mm, og den kommer til å bli seende slik ut
KvOcTZF.jpg
 
Redigert:
Update:

Dette er jo helt latterlig billig så jeg røyk på en slik også:

ER2400JW_MED.jpg


Er det litt mer greier å få montert Perlon stropper på en slik klokke? Ser den er 21mm, er det 20mm Perlon man går for da? Burde jeg kjøpe nye pinner?
 
Redigert:
Det er ikke så mye å få gjort med at lug sizen er 21mm. Å bytte springbars har ingen hensikt. Akkurat på perlon-remmene tror jeg faktisk det skal gå an å bruke en 22mm siden de er litt fleksible, men jeg vet ikke sikkert.
Jeg vil ikke anbefale å bruke for smale remmer. Ikke ser det bra ut, og de er mer utsatt.
 
Har en Bambino selv. Gå for 22mm på perlon, i det de er litt fleksible. :) Har prøvd både 20 og 22 på den før, og sistnevnte var desidert penest.
 
Har en Bambino selv. Gå for 22mm på perlon, i det de er litt fleksible. :) Har prøvd både 20 og 22 på den før, og sistnevnte var desidert penest.


Hva synes du om klokkevalget mitt og ikke minst - hvordan liker du din bambino? Brukte du original pinsa i Perlon reimen?

Jeg var veldig i tvil når jeg skulle velge mellom alle Bambinoene, men jeg tror min er et kult valg?

Blir jo helt svimmel, og mer og mer usikker når jeg Googler bilder.


pYua153.jpg
 
Redigert:
Bambino er en flott klokke det, men jeg vil anbefalle deg å ikke gå for "gull", altså stål som er malt så det skal se ut som gull. Ser det ut som gull bør det også være det mener jeg. Gjorde den tabben en gang da jeg kjøpte min aller første mekaniske (en Tissot LeLocle) og jeg angrer på det kjøpet. Ligger i boksen uten å få armtid (men vil ikke selge da den har litt sentimental verdi).

Å gå med en "gullklokke" er nesten (bare nesten) som å bruke fake Rolex. Det er ikke hva det utgir seg for å være. Kan kanskje sidestille det med homage (et klokke som kopierer utseendet til annen, ofte mer kjent og dyrere, klokke).

Bare gi det en ekstra tanke. Om du synes det er greit så kjør på ;)
 
Bambino er en flott klokke det, men jeg vil anbefalle deg å ikke gå for "gull", altså stål som er malt så det skal se ut som gull. Ser det ut som gull bør det også være det mener jeg. Gjorde den tabben en gang da jeg kjøpte min aller første mekaniske (en Tissot LeLocle) og jeg angrer på det kjøpet. Ligger i boksen uten å få armtid (men vil ikke selge da den har litt sentimental verdi).

Å gå med en "gullklokke" er nesten (bare nesten) som å bruke fake Rolex. Det er ikke hva det utgir seg for å være. Kan kanskje sidestille det med homage (et klokke som kopierer utseendet til annen, ofte mer kjent og dyrere, klokke).

Bare gi det en ekstra tanke. Om du synes det er greit så kjør på ;)


Jeg forstår hva du mener, og du begrunner det godt! Takk for dine "10 cents", men jeg tror faktisk jeg synes det er helt greit . Jeg synes dog disse klokke gjør seg ekstra godt med Perlon eller NATO reimer, og det er i følge mange også spesielt :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: benbjo
Hva synes du om klokkevalget mitt og ikke minst - hvordan liker du din bambino? Brukte du original pinsa i Perlon reimen?

Jeg var veldig i tvil når jeg skulle velge mellom alle Bambinoene, men jeg tror min er et kult valg?

Blir jo helt svimmel, og mer og mer usikker når jeg Googler bilder.

Synes du har gjort to gode kjøp. Seiko SKX og Orient Bambino er god bang for the buck. Modellen du har valgt(skive og viser-designet) tror jeg ikke var å finne på Creationwatches i det jeg valgte min - men jeg liker det. Relativt lik min. Kan si meg noe enig med benbjo over - dog uten å fordømme gullmalt, i det jeg også har hatt en slik klokke i form av en Brathwait Slim Automatic som jeg likte godt.

Ellers synes jeg du gjorde riktig å velge modellen med batonger, og ikke romertall. Stiligere i mitt hode. :)

Hilser med dagens på en flott custom lærrem. Anbefaler deg å anskaffe litt diverse i det Bambinoen kler mye forskjellig.

Ref. ER24005W
tjW907T.jpg


Og sist men ikke minst: kos deg med to flotte klokker. :D