Tips til ny Panerai?

Jeg kan ikke si at jeg synes p2002 er noe "bedre" enn hverken p9xxx eller p3xxx, selvfølgelig med unntak av gangreserven og en fantastisk opptrekksfølelse. Misforstå meg rett, det feilet ikke en eneste gang. Det gjorde heller ikke p9xxx jeg hadde i 312'n min. P3xxx verket på min 423, var derimot dessverre en mandagsmontering.

Grunnene til at jeg gikk fra 233 til 372 var blandt annet verket.
Jeg foretrekker faktisk å trekke hver tredje dag, fremfor hver 8-10 dag.
Andre grunner var gullvisere, renhet, fargevalg og høyden:)

• Liker
Reaksjoner: mutriakis
Jeg kjenner 312, det er det jeg har nå. Men hvordan bærer de 47 mm håndtrukne verkene som 372 og 423/424? Det er større ur rent målt i overflate. Men de er lavere. Oppleves de som subjektivt sett større eller mindre enn 312?

Du skal ha vide ermer (nesten) uansett hvilket Panerai du vil ha til å skli under skjorta.

Lagt ut bildene før, mange ganger, men jeg synes de godt illustrerer forskjell på 47mm kontra 44mm. Legg merke til monteringshøyden på lugs.

• Liker
Reaksjoner: Julien
Du skal ha vide ermer (nesten) uansett hvilket Panerai du vil ha til å skli under skjorta.

Lagt ut bildene før, mange ganger, men jeg synes de godt illustrerer forskjell på 47mm kontra 44mm. Legg merke til monteringshøyden på lugs.

Veldig bra illustrert - 312 Er den høyeste av disse. En Panerai skal uansett aldri UNDER skjorte ermet.

• Liker
Reaksjoner: Futen
De bildene er veldig illustrerende. Subjektivt sett ser 312 ut til å være større enn 372, se forskjellen på lugs. Det er åpenbart at 372 må ligge mye lavere på håndleddet.

• Liker
Reaksjoner: Gin
De bildene er veldig illustrerende. Subjektivt sett ser 312 ut til å være større enn 372, se forskjellen på lugs. Det er åpenbart at 372 må ligge mye lavere på håndleddet.
Nettop! Jeg har hatt både 312 og 372.
372 føles mindre!

Nettop! Jeg har hatt både 312 og 372.
372 føles mindre!

On a side note: Det er en viss sjangse, jeg understreker usikkerheten her, at jeg kan komme til enighet med en herre om et fint eksemplar av en 422. Hva er antatt bruktverdi på en ganske ny 422? Eneste referansen jeg har er den som lå ute hos Briljant Ur & gull, og ble solgt for kort tid siden. Den lå ute til 60 K, men jeg vet selvfølgelig ikke hva den gikk for.

On a side note: Det er en viss sjangse, jeg understreker usikkerheten her, at jeg kan komme til enighet med en herre om et fint eksemplar av en 422. Hva er antatt bruktverdi på en ganske ny 422? Eneste referansen jeg har er den som lå ute hos Briljant Ur & gull, og ble solgt for kort tid siden. Den lå ute til 60 K, men jeg vet selvfølgelig ikke hva den gikk for.
Tjaa.. Alltid vanskelig å gi svar på slikt. Er uret Norsk solgt og maks 2-3 år gammelt, så vil jeg si -25% ned i forhold til dagens ny pris.

Tjaa.. Alltid vanskelig å gi svar på slikt. Er uret Norsk solgt og maks 2-3 år gammelt, så vil jeg si -25% ned i forhold til dagens ny pris.

Okei - med den siste annonserte prisøkningen nå i mai koster/bør en 422 koste ca. 91 000 inkl. MVA. Da bør det etter denne tommelfingerregelen tas utgangspunkt i +/- 72 000. Og ja, uret er norskkjøpt. Heldigvis gikk 312 opp tilsvarende, og så sant urene er sammenlignbare ellers vil prisøkningene utjevne seg en del.