Tips til lett fôret ytterjakke / parkas

Medlem
3. juli 2010
Innlegg
400
Sted
Norge
Noen som kan komme med tips til en lett fõret ytterjakke som det også er noe regnbeskyttende? Vil ikke ha Uber, men det må vel være andre varianter der ute. Helst være noe varmeisolerende, men ikke for varm. Til jobb bruk, men har ikke lengre noen jobb som krever veldig formell bekledning (les: dress/frakk).

Takknemlig for innspill.

4b4a730f587f2701dd27de451cf8c3f3.jpg
 
Noen som kan komme med tips til en lett fõret ytterjakke som det også er noe regnbeskyttende? Vil ikke ha Uber, men det må vel være andre varianter der ute. Helst være noe varmeisolerende, men ikke for varm. Til jobb bruk, men har ikke lengre noen jobb som krever veldig formell bekledning (les: dress/frakk).

Takknemlig for innspill.

4b4a730f587f2701dd27de451cf8c3f3.jpg

Du har jo allerede avbildet den perfekte: Swims Zurich Parka.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Johnny Love har mye bra
+1. Har hatt sykt mye jakker fra JohnnyLove, og det fine med de er at det ikkje er noe "alle" andre har. Kvaliteten er og heilt OK+.
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Arc'teryx har noen modeller som er ganske fine, f.eks den som heter "Magnus".

Du har jo allerede avbildet den perfekte: Swims Zurich Parka.
Johnny Love har mye bra
Scandinavian Edition Loft Coat er fin. Har akkurat kommet i ny versjon.

Takk for tips alle sammen. Må sikre størrelse og passform slim fit før jeg kjøper, så blir ikke noe nettkjøp. Tips til butikker i Oslo-området?
 
Takk for tips alle sammen. Må sikre størrelse og passform slim fit før jeg kjøper, så blir ikke noe nettkjøp. Tips til butikker i Oslo-området?

Swims har i alle fall en egen butikk, i tillegg til både Follestad og Ferner :)
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Takk for tips alle sammen. Må sikre størrelse og passform slim fit før jeg kjøper, så blir ikke noe nettkjøp. Tips til butikker i Oslo-området?

Ganske mange som fører Arc'teryx, og de åpner snart egen butikk i sentrum også. Sportsnett er kanskje det beste alternativet.
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor
Scandinavian Edition. Norsk. Slim fit. 4MEN-butikkene har dem. Finnes f.eks. på Storo og på CC Vest, hvor jeg kjøpte min.
 

Vedlegg

  • 8d5a2beee9e1ca09600610efe2d089a0 (1).jpg
    8d5a2beee9e1ca09600610efe2d089a0 (1).jpg
    48,1 KB · Visninger: 0
  • 8d5a2beee9e1ca09600610efe2d089a0.jpg
    8d5a2beee9e1ca09600610efe2d089a0.jpg
    48,1 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: MaKi og teknor
Jeg kjøpte meg nettopp en Norrøna Røldal jakke. Gore-tex og lett foret med primaloft. I utgangspuntket en skijakke, men jeg syns den tar seg godt ut i byen også.

166289
 
Noen som kan komme med tips til en lett fõret ytterjakke som det også er noe regnbeskyttende? Vil ikke ha Uber, men det må vel være andre varianter der ute. Helst være noe varmeisolerende, men ikke for varm. Til jobb bruk, men har ikke lengre noen jobb som krever veldig formell bekledning (les: dress/frakk).

Takknemlig for innspill.

4b4a730f587f2701dd27de451cf8c3f3.jpg

Denne ble med meg hjem i dag.


Norskprodusert, ull, vannavvisende og ganske kul syntes jeg i alle fall. Magneter fremfor knapper, var litt skeptisk, men funker bra.