Tips om hverdags klokke

Klokker jeg ville ha sett på i ditt prisleie (sånn mer eller mindre;))
Longines - spesielt Legend Diver
Maurice LaCroix - Mange flotte klokker
Brukt Submariner - Nuf said;)
Breitling Superocean, Steelfish, Colt, etc.
Brukt IWC Aquatimer
Brukt Panerai - f.eks. historic modellene 111 eller 112
Omega Seamaster PO, eller en brukt Aquaterra med 8500-verket
Tudor

Ellers har du litt mer sære greier som:
Doxa
Sinn
Stowa
Disse ligger godt innenfor ditt budsjett.:)

Ville vel hvertfall kjøpt fra en selger med flere salg enn 37 stk. Kan ikke gi et godt svar på om hvordan man ser om en UN klokke er fake eller ekte, men du kan jo kontakte dem direkte og høre( http://www.ulysse-nardin.ch) de bør jo ha oversikt over serienummer osv.

Stusset litt på at det ikke var noen logo på claspen på den linken du ga, men har egentlig ikke sett på claspene til ulysse tidligere, så er ikke sikkert det er rart..

Ulysse er hvertfall ikke noe mange har på armen i Norge:)

Nå fant jeg noe på ebay om Ulysse Nardin og hvordan ser jeg om det er fake? Utenom at det er papirer, en stor selger osv

Denne likte jeg og prisen er ok og innen for budsjett. Papirer er jo med, men selger fra Bulgaria??

http://cgi.ebay.com/Ulysse-Nardin-M...747668873?pt=Wristwatches&hash=item3f09d19189

Hvordan ser en at Ulysses Nardin er falske???

Hei og velkommen til forumet!

Var jeg i din situasjon, ville jeg holdt en knapp på en Omega Seamaster Planet Ocean eller Rolex Submariner 14060M "No-date". I tillegg vil jeg foreslå IWC Mark IVX:

IWC.jpg

(Bilde lånt fra annet TS-medlem i en annen TS-tråd.)

Når det gjelder å spotte fakes, pleier jeg selv å sette meg inn i hva som finnes av fakes for den aktuelle modellen jeg ser på. Er registrert medlem på www.repgeek.com og føler det gir en meget bra oversikt.

Denne tåler en støyt, og så er den jo så vakker :D
Kjøpte en 5 år gammel, men med ditt budsjett kan du sikkert kjøpe en som er ny eller nesten helt ny. Men da får du ikke de nydelige viserne, detaljer som gjør denne så utrolig flott IMO.

OmegaSMP001.jpg

Takk for alle innspill, men dette er farligt:cool::cool: for nå har fruen oppdaget hva jeg holder på med og hun har også begynnt å se på klokke hun også. Hm, hm er redd noe av feriebudsjette blir brukt på dette, ja......

Har ikke fått tid til å kikket så mye mer pga jobben, men dette tar tid. Det er så inn i helv..... mye fint å se at jeg har problemer med å velge ut hvilke klokke type jeg skal ha.

Jeg må bli mer selektiv på pris, stil(type) og hva jeg selv ønsker. Når en kikker på klokker så oppdager en nye ting hele tiden og føler jeg flytter penge grensen hele tiden..... etterhvert som jeg går oppover klokke stige. Farligt dette:D:D:D:D og jeg får står at en blir hektet.

Rolex faller litt ut, virker enkel(for meg) i forhold til mye annet, men så er jo jeg en amatør som begynte å kikke på klokker for en uke siden:D Ulysse Nardin liker jeg og virker som ett kvalitets ur. Omega også flott, men jeg må prøve å huske at det var hverdags klokke jeg kikket etter. Ikke lett når jeg finner den enne etter den andre. Fårstår ikke at dere klarer å velge klokke i den jungelen der ute....

Takk UJU for at du giddet å lage den liste og dere alle andre, men mye av dette er helt nytt for meg så jeg må ta en tur på google for lese og se om disse klokker. Jeg skulle bare ha meg ett kvalitets ur til 15-20000kr jeg så oppdager jeg klokke verden :D:D:D:D:D

Har hatt denne i en drøy mnd. og blir bare mer fornøyd for hver dag som går.
Virkelig god følelse til en fornuftig pris. Anbefales!

Dette er noe av det flotteste jeg kan tenke meg som hverdagsklokke og ikke veldig vanlig i Norge:

Min grail.
Mistenker at den allerede befinner seg i huset, i påvente av et jubileum om en uke :D
Da må jeg finne en ny grail. 8)

Redigert:
Min grail.
Mistenker at den allerede befinner seg i huset, i påvente av et jubileum om en uke :D
Da må jeg finne en ny grail. 8)

Oooh. Det er en lekkerbisken. Håper du har rett i at du har den i hus. Da må du legge ut masse bilder.:D

Rolex faller litt ut, virker enkel(for meg) i forhold til mye annet, men så er jo jeg en amatør som begynte å kikke på klokker for en uke siden:D

Helt greit det, men da er du nødt å huske å melde deg ut herfra og slette bokmerket til tidssonen.no umiddelbart etter at du har kjøpt deg klokke :cool:

Skulle jeg kjøpt en beater i 20k området som ikke hadde vært Rolex ville jeg nok mest sannsynlig havnet på Omega Seamaster eller Speedmaster (måneklokka.....de er jo meget pene). Aqua Terra er også et godt alternativ.

Jadda, Helsvett, bare fortsett med å legge ut slike lekkerbiskener du.
Som sykemeldt hjemmesitter med døgnvakt på TS har jeg ikke annet å gjøre enn å kjøpe klokker - noe som har blitt svært enkelt etter at jeg har fått meg eBay- og PayPalkonto :D

IWC Aquatimer galapagos kan jo være et alternativ. Har sett noen selge de på flippemarkedet her inne til litt i overkant av 20 lapper. :)